TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • FÃ¥r ikke start pÃ¥ 2JZ-GTE motor

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #441562  av Oluf
 
Hei!

Jeg og en kompis sliter litt med å skjønne hva som er feil med en 2JZ-GTE (uten VVTI) som ikke vil starte. Motoren står i en 200sx S13 og motor og hjerne er fra Aristo (JDM spec). Motoren er helt original med nytt ledningsnett.

Bilen har startet og gått mange ganger før. Kompisen min kvalte den på tur inn i garasjen og plutselig vil ikke bilen starte lenger. Starteren går men ingen gnist.

Ting vi har prøvd:
Tatt opp en tennplug koblet til coil, ingen gnist. ( har selfølgelig jordet pluggen )
Det kommer heller ikke bensin. (har bensin fram til dyser, egen krets på bensin pumpe)
Byttet hjerne (en som har vært prøvd før og skal fungere)
MÃ¥lt dyser
Byttet tenningsmodul (prøvd 3stk)
MÃ¥lt kam sensorer og trigger sensor
MÃ¥lt veivsensor OK (byttet med en fra min supra for sikkerhets skyld uten hell)
Målt strøm til coiler
MÃ¥lt alle ledninger fra tenningsmodul til hjerne
MÃ¥lt alle ledninger fra tenningsmodul til coiler
Sjekket alt annet jeg kommer på for jording
Målt styrestrøm og konstant strøm på ECU

+++++


Noen som har vært borti noe lignende eller har noen gode råd?
 #441581  av Radial
 
hva sier feilkodene?
Er en egen pinne på ECU for dette (og en egen prosedyre).

Google it.

Men, ville lagt 50 øre på manglende signal fra en av kam-sensorene... typisk når gnist og bensin mangler (ECU mangler ett brukbart RPM signal)
 #441588  av Oluf
 
Radial skrev:hva sier feilkodene?
Er en egen pinne på ECU for dette (og en egen prosedyre).

Google it.

Men, ville lagt 50 øre på manglende signal fra en av kam-sensorene... typisk når gnist og bensin mangler (ECU mangler ett brukbart RPM signal)

Har kun diagnoseutstyr for OBD2, så har ikke fått tatt ut feilkoder. Får vel dra den på en henger å svippe innom toyota, de kan vel ta ut?

Målte jo riktig motstand på begge kam sensorene, men de kan kanskje være defekte fordi?
 #441621  av Oluf
 
David skrev:det er bare å jumpe diagnose stikka og lese blinkekoder så ser du fort hva som er galt
Får vel krype til korset snart ja. Må vel finne på noe lurt da det ikke er koblet opp noen instrumenter. Må vel gå ann å koble til en lampe eller noe i steden for motorlampa slik att man får lest av blinkekodene?