TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #444008  av aspen
 26 jul 2014 21:05
Noen som har/vet av/kan skaffe deler/dele bil for ombygging av høyre til venstrestyrt?
Skulle gjerne ha postet et innlegg på supraforum, men der må man jo være meget aktiv for å legge inn annonse.

Bare så det er sagt, så jobber jeg som oppretter og lakkerer til Toyota, så ingen trenger og fortelle meg hvor mye arbeid det er, og at det koster like mye og bygge om som å kjøpe en original venstrestyrt bil, for det gjør det ikke! :wink:

Det jeg hovedsaklig er ute etter er:

-Øvre torpedo
-Akvarium
-Dash og midtkonsoll
-Ledningsnett dash
-Visker motor
-Tannstang
-Travers
-Pedalsett
-Clutch sylinder
-Stolpen bak dash til rattstamme
 #444103  av bjornalf
 02 aug 2014 17:36
Om det er skilt på bilen? Lurer jeg på om du har hørt med Biltilsynet om dem vil godkjenne ombyggingen?
 #444280  av Radial
 12 aug 2014 07:15
Tror du skal slite med å få tak i de delene der.
Du må eventuelt få tak i en kondemnert LHD med påkjørsel bakfra - og LHD biler er jo så sjeldne i utgangspunktet at de stort sett er entusiast-biler her i Vesten.

De fleste RHD bilene i landet er tatt inn på sææære regler som innebærer at du knapt får bytte ut en skrue. Å bygge om en slik bil til LHD vil trolig gjøre den verdiløs, da skiltene forsvinner på første kontroll. Det er 100K rett i dass - for en RHD med skilt ligger på ca 100k.
 #444874  av bjornalf
 09 sep 2014 12:48
Stroems. Da lurer jeg på om det var noen på biltilsynet som tok seg litt kunstneriske friheter, da jeg fikk til svar sentralt at dette var ikke aktuelt. Da bilen ikke ble laget for lhd. Å det.måtte skaffes dokumentasjon fra toyota isåfåll. Toyota japan ikke norge. Å motor hmmm... kunne vært interisangt å hørt hvordan dem godkjente denne? Da dem mente. Jeg må ned til tuv for å få godkjent et turbobytte... på en TT bil menmne vet det er mye som blir godkjent. Men om alt er etter loven er jeg usikker på.
 #444885  av azt
 09 sep 2014 21:35
jeg har nettopp bygd om min rhd UK spec(godkjent på vanlig grunnlag) og det skulle ikke være noe problem. ikke helt ferdig og vist den ennå, men skulle ikke være noe problem da jeg søkte på forhånd og forhåndviste bilen før ombygning
 #444890  av bjornalf
 10 sep 2014 12:05
Ikke dårlig ;) da har det skjedd noe spennende ;) men alt for mye styr for meg.. enklest å kjøpe lhd fra usa..
 #447158  av aspen
 10 jan 2015 08:15
Da har jeg fått i skadet bil i USA, som går på båten om ikke lenge. For ett heliskes styr! Heldigvis kjenner jeg endel folk i California som har hjulpet meg mye. bilen ble kjøpt midt i landet, og deg kostet noe helt jævlig og frakte ett ikke kjørbart vrak til kysten. Heldigvis tilbydde en av de jeg kjenner og hente bilen, og frakte den til California. for ikke å snakke om å få alle papirene signert. Han som vraket bilen, solgte den tilbake til han han kjøpte den av, etter han fikk utbetalt forsikringspengene. Så måtte jeg få titelen tilsendt fra forsikringsselskapet, og bill of sale fra han som vraket bilen og han jeg kjøpte den fra. Tannstang var knekt, så måtte få i en ny i usa. Nå ser det ut som alt er i orden, og begynner og rive ned norsk bilen løpet av par uker. Grunnen til at jeg ønsker og gjøre dette, er fordi jeg vil ha en venstre styrt, turbo, manuell hardtopp bil, og dette vokser ikke på trær. Bilen er søkt ombyggd og vist biltilsynet.
Vedlegg
kræsj supra.jpg