TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er dette en uk specc? kan man se det her?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #444658  av Zepticon
 
Ser japansk ut for meg siden det er så kort VIN?
Men det skal ikke ha noe å si så lenge det er skilter på den. I høst endret de reglene slik at alle biler med EU skilt automatisk godkjennes i norge, selv om det er JDM.
 #444669  av Zepticon
 
Olaroste skrev:Bilen er stående i sverige med svenske skilter. Da mener du at den skal kunne regges her uansett?
http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegve ... es-i-norge
Hovedprinsippet er at biler og tilhengere som er godkjent i et EU-land også skal godkjennes i alle andre EU/EØS-land. For serieproduserte biler som er typegodkjent i EU vil de nye reglene ha liten praktisk betydning.

Folk som importerer en bil til Norge, som er enkeltgodkjent i et EU-land, skal som en klar hovedregel også få den godkjent i Norge. Men den som tar inn en bil for registering i Norge må ha med de nødvendige dokumentene som viser at bilen er godkjent. Dokumentene skal vise bilens tilstand i kjøpsøyeblikket.
Dokumentene som viser bilens tilstand i kjøpsøyeblikket er vognkortet i det aktuelle landet.
En kjapp telefon til Biltilsynet og de kan si mer om dette en jeg. BÃ¥de mtp krav og dokumetasjon som trengs.
 #444677  av Zepticon
 
I utgangspunktet ja. Nå er det sikkert noe finlesing av reglene her og der, men i utgangspunktet skal det være mulig ;)
 #444678  av bjornalf
 
Er ikke så enkelt desverre. Da vektene på jdm supra ikke er å få tak i. Å er totalvekta for å bakaksell og foraksell som er problemet. Toyota kan ikke skaffe disse. Så egentlig er eneste mulighet for skilt rettsak. Da får du det...
 #444704  av Olaroste
 
Snakka nettopp med en bekjent som har tatt inn en japspecc på tyske skilt. Å han får den ikke regga. Så tørr ikke ta sjangsen.

Når det er sagt så har det ordnet seg da jeg fant en veldig strøken eu specc her i norge som jeg kjøpte forrige dagen. Gliset går rundt hodet enda :)

Takk for alle tips allefall.