Side 2 av 2

Re: MKIV Oppgradering 600HP

Legg innLagt inn:28 jan 2015 08:30
av Radial
En God clutch, 850cc Denso dyser i OEM fuelrail, dobble pumper i OEM tanken, to GT28 hybrider og ett sprut så har du ett utsøkt oppsett.

Velg gjerne ett sprut med sekvensiell tenning og bensin (min 6 dyse og tenningsdrivere), da får du bedre kjørbarhet enn når du må parre dyser og coiler.
Kan også være klokt å bytte triggerskiva til veiva til VVT-i versjon (flere tenner) for mer presis tenning/fuel. Det er en "bolt on" triggerskive, krever ingen tilpassing.
12+1 triggeroppsettet som sitter originalt på mange 1JZ og 2JZ (non-vvti) er litt grovt på høye effekter, derfor anbefalingen.
Pass også litt på bruken av OEM tennings-system (coiler og igniter). Det er ofte i dårlig forfatning etter 15-20 år og trenger en god gjennomgang eller utskifting (og da ser det fort ikke originalt ut lenger...).

Re: MKIV Oppgradering 600HP

Legg innLagt inn:18 mar 2015 23:31
av toypartsbergen
vi har innsprut til denne vettu, vi leverer det ferdig montert og mappet for 20-22k litt etter hva du vil ha med på det....
ring oss på 98286714

Re: MKIV Oppgradering 600HP

Legg innLagt inn:19 mar 2015 09:36
av Zepticon
bjornalf skrev:ville holdt meg til hybrid... blir fort dyrt å betale for skader påført andre biler/eiendom/uføre skader osv når ikke forsikring gjelder lengre da dem finner ut at bilen er trimmet bare ved å ta en rask kikk under panser...

men er vell bare blitt voksen ;) ellers ville jeg satset på å kjørt maks trykk på original turboene en stund før du starter byggingen din.... er så mange som starter for tidlig før dem har lært å kjenne bilen å faktiskt skjønt hvor mye power dem vil ha. da blir den stående i garasjen å skrudd på i laaaaang tid og du snakker om snart er den klar osv det tar alltid MYE lengre tid når man skal gjøre det så billig så mulig.... å oftest blir det dobbelt så dyrt også... husk alle er ikke bilmekkaniker eller tuner selv om dem tror det ;)
Kan ikke si meg nok enig i dette :)
Kjøpte selv RX-7 med store planer om hestekrefter, men slik det er nå så har jeg rett og slett ikke lyst å prioritere at den skal stå i deler, siden den er så morsom å kjøre. Så da blir det orginale turboer, og kanskje datasprut og eksos helt til den takker for seg eller jeg får meg egen garasje og kan ha prosjekt om vinteren :)

Bilen er sikkert sabla morsom å kjøre allerede, og hestekreftene kommer etterhvert.