TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #449608  av Cosworthz
 02 jun 2015 22:39
Hei

Har nettopp vært på bremsing/mapping og alt var iorden da jeg dro

Da jeg kom hjem og skulle kjøre bilen av henger, begynte den å bli trøblete

Motoren starter og går greit på tomgang, men så snart man gir litt gass, dør den.. Har prøvd å testkjøre men er ikke mulig da motoren dør/kveles med en gang den får motstand

Det er mulig å lure den litt opp på turtall og ruse den, oppdaget en liten kvitre/kakkle-lyd i toppen under rusing på høyt turtall. Tenningsbank?? Lyden blir borte på lavt turtall

Bilen har singel turbo med sprut og går på e85. Bremset 560whp/790wnm
Byttet plugger
Renset dysene, og sjekket hele drivstoffsystemet og det skal være i orden, men er fremdeles i tvil om dysene fungere som de skal.
Sjekket alt for falskluft


Noen forslag?
Sist redigert av Cosworthz den 07 jun 2015 22:13, redigert 1 gang totalt.
 #449611  av Oluf
 03 jun 2015 11:27
Cosworthz skrev:Hei

Har nettopp vært på bremsing/mapping og alt var iorden da jeg dro

Da jeg kom hjem og skulle kjøre bilen av henger, begynte den å bli trøblete

Motoren starter og går greit på tomgang, men så snart man gir litt gass, dør den.. Har prøvd å testkjøre men er ikke mulig da motoren dør/kveles med en gang den får motstand

Det er mulig å lure den litt opp på turtall og ruse den, oppdaget en liten kvitre/kakkle-lyd i toppen under rusing på høyt turtall. Tenningsbank?? Lyden blir borte på lavt turtall

Bilen har singel turbo med sprut og går på e85. Bremset 560whp/790wnm
Byttet plugger
Renset dysene, og sjekket hele drivstoffsystemet og det skal være i orden, men er fremdeles i tvil om dysene fungere som de skal.
Sjekket alt for falskluft


Noen forslag?


Vacuum lekasje? Feil på lamda/AFR sensor? Feil på MAP sensor? Får du riktig bensin trykk? Hvordan ser pluggene ut hvis du tar dem ut etter motoren har kvalt seg selv?
 #449615  av Cosworthz
 03 jun 2015 17:10
Oluf skrev:
Cosworthz skrev:Hei

Har nettopp vært på bremsing/mapping og alt var iorden da jeg dro

Da jeg kom hjem og skulle kjøre bilen av henger, begynte den å bli trøblete

Motoren starter og går greit på tomgang, men så snart man gir litt gass, dør den.. Har prøvd å testkjøre men er ikke mulig da motoren dør/kveles med en gang den får motstand

Det er mulig å lure den litt opp på turtall og ruse den, oppdaget en liten kvitre/kakkle-lyd i toppen under rusing på høyt turtall. Tenningsbank?? Lyden blir borte på lavt turtall

Bilen har singel turbo med sprut og går på e85. Bremset 560whp/790wnm
Byttet plugger
Renset dysene, og sjekket hele drivstoffsystemet og det skal være i orden, men er fremdeles i tvil om dysene fungere som de skal.
Sjekket alt for falskluft


Noen forslag?


Vacuum lekasje? Feil på lamda/AFR sensor? Feil på MAP sensor? Får du riktig bensin trykk? Hvordan ser pluggene ut hvis du tar dem ut etter motoren har kvalt seg selv?


Har sjekket over alt for vacuunlekkasje, men ska dobbelt sjekk. Pluggene ser helt eske ny ut, så klarer ikke finne ut noe. Har prøvd litt forskjellig trykk fra 3.4-4.0 bar bensin trykk.
Kan man måle feil på map sensor?
 #449623  av Oluf
 04 jun 2015 07:21
Cosworthz skrev:
Oluf skrev:
Cosworthz skrev:Hei

Har nettopp vært på bremsing/mapping og alt var iorden da jeg dro

Da jeg kom hjem og skulle kjøre bilen av henger, begynte den å bli trøblete

Motoren starter og går greit på tomgang, men så snart man gir litt gass, dør den.. Har prøvd å testkjøre men er ikke mulig da motoren dør/kveles med en gang den får motstand

Det er mulig å lure den litt opp på turtall og ruse den, oppdaget en liten kvitre/kakkle-lyd i toppen under rusing på høyt turtall. Tenningsbank?? Lyden blir borte på lavt turtall

Bilen har singel turbo med sprut og går på e85. Bremset 560whp/790wnm
Byttet plugger
Renset dysene, og sjekket hele drivstoffsystemet og det skal være i orden, men er fremdeles i tvil om dysene fungere som de skal.
Sjekket alt for falskluft


Noen forslag?


Vacuum lekasje? Feil på lamda/AFR sensor? Feil på MAP sensor? Får du riktig bensin trykk? Hvordan ser pluggene ut hvis du tar dem ut etter motoren har kvalt seg selv?

Kan man måle feil på map sensor?


Ja, sjekk att den sender fra seg riktig volt, med mindre den er av typen som sender frekvens.
 #449632  av Cosworthz
 05 jun 2015 09:28
Feilen er ikke funnet, med borte (for øyeblikket værtfall)
Motoren sto å gikk på tomgang over lengre tid ca 30min, den gikk til tider ujevnt. Plutselig begynte motoren å gå finere og kunne gi gass uten problemer. Test kjørte forsiktig i gata og motoren virket frisk

Kan det ha vært noe fukt på en ømfintlig plass etter en våt tur på henger i 65mil?
 #449653  av Cosworthz
 07 jun 2015 22:17
Problem løst:

Begynte å konsentrere oss over map-sensoren.

Da vi dro ut kontakten så vi at både kontakten og print/data-kortet i map sensoren eiret, så det var nok dårlig kontakt/signal som var problemet.

Tok ut alt sammen og renset med elektrospray, smekk ihop. Start og nyt !