TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Import av mkiv

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #449695  av TooLern
 
Noen så vet allt jeg trenger ved import av mkiv i fra england?
Hvilke papirer? Hva gjør jeg med skilter (må jeg ha prøveskilter?)
 #449714  av bjornalf
 
Skal du kjøre bilen hjem?

Da må du skaffe forsikring på bilen på engelske skilter i norge eller fra et engelsk forsikrings selskap. Dette vil vise seg å være tilnermet umulig... kasko er lett, ansvar vanskeligere/umulig.

Om du får den sendt til kai i norge trenger du bare forsikring på bilen å betale moms. Så kan du kjøre med bilen i 30 dager med engelske skilt.

Papirer? Engelsk vognkort. Kopi av kontrakt og overførsel av penger etc.
 #449860  av Philip
 
Også kan det lønne seg å ta kontakt med Toyota norge og gi dem chassis nr. og 2500kr av dine penger. så får du et skriv som bekrefter at bilen er europeisk, antall HK og at den klarte kravene i det året bilen ble produsert osv.

Veldig kjekt å ta med på visning:-)

Edit:
Hvis det er snakk om UK-Spec og du skal godkjenne den og ha skilt. trenger ikke dette for import eller hvis du bare skal kjøre på prøveskilter
 #450477  av Anders92
 
Jeg brukte DNB forsikring da jeg hentet M3 i UK, rett over tusenlappen for ansvarsforsikring i 30 dager.
Beklager å stjele tråden, men er det andre hinder rundt godkjenning enn venstrestyrt lykter og fremleggelse av papirer på mva, og dokumentasjon på bilen?
- Registrering på vanlige grunnlag?
- Unntaksregel?
- Original bil vs. mindre modifisert? Hvordan er det om bilen ikke vises med originale hjul, suspension osv?

Noen nye regler på avgifter eller hinder i registreringsprosessen?
Alternativ beregning vs. vanlig?
Finansiering? Mulig å finansiere deler av totalsummen med noen okei renter, eller blir det rent forbrukslån?


-Anders
 #450571  av Viggo90
 
Følge, kan godt tenke meg å importere sjølv :) Må vere LHD då :D