TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mk3: 7mgte vs 7mge

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #449866  av ToyoSupra
 
Halloen!
Min første tråd på dette forumet, som betyr at jeg har mye å lære om Supra :)
Har planer om å anskaffe meg en Supra 87 - 91 mod. Vil ha en bil i god stand med lite rust og som blir en spesiell samler bil når den blir veteran, bør og være orginal eller bygges orginal.
Blir litt forvirret når det gjelder dette om motoren er med eller uten turbo.

Supra med turbo ligger ca 50 000 kr over biler uten turbo, spørsmålet er da om det er verdt pengene eller om Supra
uten turbo kan være like lurt å satse på.
Kva forteller om bilen er en orginal turbo? Ser flere biler som det står 3,0 i Turbo bak på lista, men som har en vanlig 7mge motor?
Observerer og at i Sverige (blocket) er nesten alle Supra med Turbo, står iallefall i annonsen at bilen har 232 Hk.
 #449884  av sm887
 
ToyoSupra skrev:Halloen!
Min første tråd på dette forumet, som betyr at jeg har mye å lære om Supra :)
Har planer om å anskaffe meg en Supra 87 - 91 mod. Vil ha en bil i god stand med lite rust og som blir en spesiell samler bil når den blir veteran, bør og være orginal eller bygges orginal.
Blir litt forvirret når det gjelder dette om motoren er med eller uten turbo.

Supra med turbo ligger ca 50 000 kr over biler uten turbo, spørsmålet er da om det er verdt pengene eller om Supra
uten turbo kan være like lurt å satse på.
Kva forteller om bilen er en orginal turbo? Ser flere biler som det står 3,0 i Turbo bak på lista, men som har en vanlig 7mge motor?
Observerer og at i Sverige (blocket) er nesten alle Supra med Turbo, står iallefall i annonsen at bilen har 232 Hk.
Hei!

Det spørs hvor mye penger du har tenkt til å legge i det.
Har 7M-GE i MK3 supra (204hk) selv og den er ikke spessielt morsom, så vill anbefale deg å kjøpe turbo utgaven. Men det spørs helt på hva du er ute etter.

MK3 uten turbo har 204 hk, mens de med turbo har 232hk.

Om bilen er orginalt turbo eller ikke ser du i vognkortet.

7M motorene er kjent for å ryke toppakninger pga. for lite moment på toppen fra fabrikk. Hør med eier av bil ang. dette :-)