TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra MKIV singel turbo/datasprut

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #450873  av Simonsen
 
Hei!

Skal konvertere til Singel turbo i vinter. Noen som kjører singel på orginalt ledningsnett med f.eks AEM hjerne her inne? Ser folk kjører opp mot 800hk på org ledningsnett med AEM hjerne. Planen er vell å lage nytt ledningsnett, men etter å ha sett flere i f.eks USA kjøre med org ledningsnett så vurderer jeg også det(masse arbeid spart :lol: )
 #450875  av et_casey
 
Hei


Jeg kjører med originalt ledningsnett på AEM infinity ECU (har kjørt med AEM v1 tidligere), har koblet til endel ekstra sensorer og byttet ut noen av de originale.
Jeg kan anbefale AEM infinity, den har mange gode finesser som fungerer bra. Bare spør meg om ting så kan jeg nok svare.

Jeg har AEM v1 for salg, med AEM CDI og lambda sensor sett for salg. Jeg har også AEM infinity 10 for salg.
 #450890  av Stiansen
 
Hadde AEM V1 i Supraen jeg hadde, fryktelig enkelt med bolt-on på det originale ledningsnettet og det fungerer kjempebra. Er hvertfall ikke noe gitt effekt det stopper på.
 #450976  av Radial
 
"Alle" datasprut har vel en form for "p&p" løsning til 2JZ nå....Selv Megasquirt :wink: Men ikke alle støtter kontroll av VVT-i, hvis du har det. Noe du bør bruke når du har det fra før.
Men man må ca alltid inn med ny MAP sensor, kjøpe seg bredbånds-lambda og oppgradere litt på tennings-systemet skal man jobbe over "1 kilo" ladetryk :)

Ellers syns jeg 2JZ ser fryktelig morsom ut med en litt tight T3/T4 turbo i 600hk klassen. Vanvittig bredt register,og ett skikkelig moment-monster med VVT-i i baken.
 #450988  av et_casey
 
Jeg kjører med original igniter og coiler (med Denso IK27 plugger) på min motor med AEM infinity. Jeg lader 1,7bar og har ikke noen problemer med det.
Det man trenger ekstra når man går over på standalone datasprut er bredbåndslambda, IAT, MAP sensor og for å gjøre alt enklere en PWM-solenoid (boost kontrol).
jeg har også koblet inn flexfuel sensor (har ikke mappet på E85), ABS sensorene mot AEM for tractioncontrol, 2stk brytere med 12 justeringer på hver for turbotrykk, tenning, flexfuel, traction %.

Det er veldig gøy med en liten og villig turbo på 2JZ, har fullt ladetrykk på 3800 og momenttoppen på 4600. På 2500 rpm så ligger den og vaker på 0,4-0,5 bar.