TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Automat til R-154

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #452436  av Supra1993
 
Hei! :D

Lurer på om noen er erfaren med ombygging fra automat til R-154 kasse?

Om jeg får det godkjent i vognkort?

1993 Toyota Supra MKIV
 #452437  av ArildM
 
Er vel flere her inne som kan litt om det.
Holger, David på Underground Garage, Bjornalf som jeg kommer på i farta.
 #452446  av David
 
jeg gjorde nylig en slik jobb på en mk4, riktignok satte vi inn 6trins kasse. det er endel jobb og deler som trengs for å få det så originalt som mulig, bl.a kapping og sveising i tunell så gulvteppe og div interiør med hele dashbordet etc må ut

r154 vil være mer jobb enn 6 trins kassa da bilen ikke er levert med denne passer ikke fester og slikt, vil anbefale å anskaffe en 6 trins kasse.

godkjenning i vognkort burde ikke være noe problem. det er bare å søke biltilsynet, men personlig ville jeg ikke brukt tid på dette da ingen bryr seg om man har manuell eller automat.

-David
 #452472  av Holger
 
Som david sier! er en del jobb om det skal bli bra. v160 eller 161 er bolt on, r154 er ikke. prisene skiller egentlig ikke så veldig mye heller på di kassene om du tenker at den ene passer og den andre ikke. diffen har også annen utveksling. min selv er bygd om fra automat til 160, ikke bry deg om å godkjenne sånt da ingen bryr seg om det, men om du får det i vognkort så er jo det bare fint :)
 #452500  av Philip
 
Er det NA eller TT?

TT 160-161

NA holder det jo med w58 kassa..
 #452733  av tojo
 
En liten peilepinne på jobben(dette er MK3supra) viewtopic.php?t=19649

MKIV supra auto til 6trins: http://mkiv.com/techarticles/auto_to_6s ... index.html

Skal du ha R154 kassa i MKIV trenger du bla 1jz clutchhus,1jz svinghjul,1jz/7m clutch og trykkplate .