TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • importere mk4 med singel turbo som er godkjent i EU.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #456733  av turbosnegla
 
Synes det er pent lite supra ute å går på finn den siste tiden?

Så man begynner jo fort å se utenlands. Det man ofte kommer over er jo god-trimma kjerrer som har singel turbo.

Etter hva jeg har forstått så er det jo slik at "er bilen Eu godkjent i ett europeisk land så skal den stort sett bli godkjent i Norge også" - noe i den duren.

Men gjelder dette med biler som har singel turbo og er trimmet også?

La oss si en bil som har 500-600 hp og singel turbo. Er godkjent i et Eu land.

hva sier Bt til slikt ved import av denne bilen?
 #456761  av turbosnegla
 
hadde håpet noen her inne visste noe om dette :wink:

Skal høre med biltilsynet en dag og gi tilbakemelding. Det er vel som zepticon sier. Ting må vel stå i vognkortet for at det skal godkjennes i norge.

Aner ikke hvordan dette funker i utlandet? Er det samme regler i f.eks tyskland som i Norge på disse tingene?

Når det står tyske biler til salgs har jeg sett at "tuv will be approved" eller no slikt.

Samme som Eu godkjenning her til lands eller?
 #456762  av Zepticon
 
turbosnegla skrev:hadde håpet noen her inne visste noe om dette :wink:

Skal høre med biltilsynet en dag og gi tilbakemelding. Det er vel som zepticon sier. Ting må vel stå i vognkortet for at det skal godkjennes i norge.

Aner ikke hvordan dette funker i utlandet? Er det samme regler i f.eks tyskland som i Norge på disse tingene?

Når det står tyske biler til salgs har jeg sett at "tuv will be approved" eller no slikt.
Samme som Eu godkjenning her til lands eller?
Ja, jeg tror de refererer til PKK som "TÜV" der nede, slik jeg har forstått det.