TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #161141  av TOYPARTS
 14 mar 2006 22:54
Nummer: 12
87 targa manuell ombygd til turbo (89), norsk bil.
Lettere modifiseringer og skal selges etterhvert.

 #161311  av Qurtis
 15 mar 2006 22:59
Nummer: 13 :twisted:

87 Targa Manuell Ombygd til Turbo (91), Norsk Bil

Jeg har hatt bilen i 10 år og endelig har det skjedd noe i motorrommet, takket være Toyparts :D

Motor:
Polert veiv med nye ramme og rådelager.
Hks 1,6 Ståltoppakning
APS studs
Nye stempelfjærer

Eksos: 2,5" rør hele veien og kun bakpotte

Effekt med orginalt ladetrykk 262 hk

Gearkasse. Orginal, men forsterket av Toyparts så den skal tåle opp mot 500 hk.

Clutch: 6 pucket

Fjæring og Bremser:
Tuv-godkjent senkesett fra Eiker Motorshop (Ja, tuv dokument fulgte med) Gule koni Justerbare dempere

Riflede og hullede skiver foran og bak.

Innvendig:
Skinnseter i blått i god stand

Kommer:
Stor kjøler og FCD


Da jeg er en eletronikk mann har jeg lagt til følgende Mods selv:

Vippelyktene er fjernstyrte med fjernkontroll: Kan vippe dem i stepp eller i jevn hastighet uavhening av hverandre. Med eller uten lys eller med blinkende lys

GSM sender: Får SMS om alarmen går. Kan spore hvor bilen er med min PDA telefon. Kan starte den med SMS eller ved å ringe og taste en kode. Når bilen har startet overtar turbotimer hvor lenge den skal gå.
Kan ringe til bilen og lytte inn på om bilen går etter å ha startet den. Dersom jeg ønsker kan jeg prate tilbake i bilen gjennom en høytaler.

Bluetooth Handfree (over speil) er montert og GPS mottaker, disse logger seg atomatisk på PDA telefon når jeg setter meg i bilen.

Greddy Boostcontroller: Kjekk sak, det skjer ting når jeg slår denne på. Tipper rundt 300 HK

Greddy Turbotimer: Denne er koblet til bilens speedsensor og kalibrert mot GPS, så den viser nøyaktig hastighet. Så nå er det morro å teste 0-100 og Kvartmila.


Bilen har bare blitt bedre og bedre for hvert år, denne selger jeg aldri


8)
Vedlegg
IMG_6584.jpg
IMG_0494 liten.JPG
Loddet inn blå LED i Instrumentpanel. Montert Pod. Greddy Boostcontroller og Timer er bak gearspak
IMG_0494 liten.JPG (17.76 kiB) Vist 15138 ganger

 #177605  av magbj
 01 jun 2006 17:25
Nummer: 14

Magnus Bjørlykke fra ålesund.

1989 supra mk3 7m-GTE

rød

83000km :D

Manuell

Grått skinn

Heilt orginal (Men vil ha meg en prat me Toyparts når økonomien tillater det)
Vedlegg
redigert.JPG

 #179559  av X-TOM-X
 08 jun 2006 23:46
Nummer:15 lucky :D

Tom Victor Knutsen / Haugesund

1988 targa 7m gte, ombygd fra automat til manuel.(Tyskimport)

Opprinelig grå men hellakkert til svart(25.02.2006).

210.000km på telleverket, motor under oppbygging.(BPU og litt til)

Felger er av typen TSW eurace



Noen bilder av den:
Bilde
Bilde
Bilde


Plan er å kjøre clean look, med litt oppgraderinger i motor rommet.

:D
 #188846  av croco-Frod
 29 jul 2006 15:23
Nummer: 16

Frode Stenhaug

Toyota Supra Targa MA70 Manuellgir 1988mod

Km Stand 115000km

Blått Skinninteriør

Kjøpt ny i Norge, Første eier hadde bilen fram til 2003. Aldri vinterkjørt!!

Specs:

-235/40-18"

-Mangells Driver Felger 18"

-Senket 35mm Jamex Fjærer

-Større Eksos

-K&N Luftfilter

-Registreringsskilt i lite format foran

Kommende Specs:

-Stereo

Effekt: Orginale 204hk

Tider

Uoffisiell Akstid 0-100 med armbåndsur, 7.9sec.
Vedlegg
Panser-babe.JPG
S4020649.JPG

 #189067  av Meglern
 31 jul 2006 11:08
Nummer: 17

Rød 1991 7mgte manuell.

Import fra Tyskland 2002.

Veldig original bil. Noen små endringer i motor...

Felger: foran: MOMO GT-R 225/35-17
bak: MOMO GT-R 265/30-18
Dekk: Yokohama AV sport.

Sporer bare bittelitt.....

Gule koni er på vei, samt nye stempler og toppakning og effektanlegg hele veien.

Ny overhalt girkasse. Motor skulle også blitt tatt med i denne opperasjonen, Men det blir nå til vinteren.

0-100: 5,0!

All takk til Jan Påverud hos Autosafe for at bilen går slik den gjør.

(Det ble nye felger i år Qurtis...!)

 #190006  av Oternakn
 05 aug 2006 10:43
Nummer: 18

Rød 87 turbo hardtop manuell, norsk bil.
Toyparts ed!! :lol:
Bilder kommer


Kommende Specs: :twisted:
2jz motor.
Total omtrekking inni bilen med alcantara skinn.
Vedlegg
Bilde022.jpg
Bilde022.jpg (30.46 kiB) Vist 14701 ganger
Bilde020.jpg
Bilde020.jpg (37.7 kiB) Vist 14704 ganger

 #204308  av Sveinung
 24 okt 2006 20:05
1. Nummer: 19

2. EIER: Sveinung Heggestøyl, Horten

3. MODELL: 93 Toyota Supra MKIII Turbo Targa, Garnet Red Pearl (3K3)

4. KM.STAND: 200 000

5. INTERIØR: Sort skinn

6. IMPORT: Norsk, reg første gang 1993

7. SPECS:
- 3" downpipe
- Litt oppjustert turbotrykk men fremdeles innenfor skalaen på originalmeteret.

6. KOMMENDE SPECS: Ingen egentlig ... får se. Er veldig fornøyd med bilen som den er :D

7. EFFEKT/DREIMOMENT: 238hk+/344Nm+

8. BESTE TID/0-100KMT:

9. INTERESSER: Toyota Supra mm

10. ANNET: Har blitt opplyst at dette er den siste registrerte norske MKIII.
Vedlegg
2006-10-29_15-19-58-1280.JPG
2006-10-29_15-18-14-1280.JPG
2006-10-29_15-22-42-1280.JPG
Sist redigert av Sveinung den 30 apr 2007 18:52, redigert 1 gang totalt.

 #217029  av steff-mk3
 14 jan 2007 00:17
Nummer: 20

2. Eier: steffen sebu- valdres

3. Modell: 1987 supra mk3 ma70

4. km.stand 195000

5. bøttestoler i alcantare

6. import.

7. SPECS :twisted:
foreløpig går den på 0,8 ladetrykk og lager 485hk. :P bra det!! skal opp til våren til 1,5 bar!
*Electromotiv styring
*880ccm dyser
*Smidde wiseco stempler
*smidde eagle råder
*balansert og slipt veiv med clevite lager rundt om
*portet og overhalt topp.
*rustfritt grenrør
*spesialbygd nytt innsug
*flyttet dynamo+fjernet ac anlegg
*turbonetics snurre type stor.4 tomm inn og 4 downpipe, 3 tomm resten som ender i ei bakre carbonpotte.
*fidanza alu svinghjul
*spec stage 5- 6 pucka zinter clutch
*stor spesialbygd intercooler. fra vange til vange, frå panserlås til frontleppe!!
*magna bensinpumpe(god for 1000hk) med 12mm bensinrør med dobbel inngang fuelrail.
*forstørret bunnpanne med toga oppgraderings oljepumpe + oljeflyttersett
med 2 oljekjølere med vifte bak hver spreder.
*el kjølevifte
* fjærnet abs,ac anlegg,cruise control+ 1000 andre org duppeditter i motorrommet.
*polert omtrent alle alu deler i motorrom. ikke bra for kjøling men ser porno ut!!
*elektrisk servopumpe.
*hks turbotimer
*kortet girstang
*sota lykter rundt om
*speedhut instrument skiver
*a stolpe instr holder
*Black diamond slissa skiver foran
*d2 coil over sett.
*gewalt skrudde 17*10 felger med toyo trampio
*detroit true track drevsperre.
*ny styling frontfanger
*raud perlemor candylakk
*stereo er MODERAT
* + sikkert mye anna e kji kjem på i farten!!

8.kommende specs er :
*Poly foringer i heile bilen
*Tårnstag
*andre kammer
*++++

9.beste tid: 402m 12,7s med gateslicks, dragslicks res kommer til sommeren med meir trykk. :)

10. inter: Skruing og evig skruing

Spesielt takk til protrim for levering og samarbeid! :)
Vedlegg
DSC00424.JPG
Sist redigert av steff-mk3 den 07 mar 2008 12:35, redigert 2 ganger totalt.

 #223911  av TommR
 20 feb 2007 18:09
Nummer: 21

Tommy Ruud

Drammen

1990 mod. Supra Turbo

Rød med grått skinninteriør

100000 km

Helt orginal nå, men vil bli forsterka litt i motorommet etterhvert ;)

Import fra Sverige i mai 2006.

Er Magnus sin gamle bil lenger opp på siden, morro over fjellet fra Ålesund for en drøy måned siden. Veien ble stengt to dager etter jeg kjørte der. :)
Sist redigert av TommR den 28 feb 2007 17:19, redigert 1 gang totalt.

 #225007  av KentSupra
 26 feb 2007 20:03
Nummer: 22

Kent Harald Bråthen

Modum

1991 mod. Supra Turbo m/automat :P

Rød med grått skinninteriør

138000 km

Helt orginal nå !!!!

Import fra Tyskland i Januar 2007.
 #276404  av Supramk3turbo
 07 jan 2008 13:48
Nummer: 23

Thomas

Drammen

Supra MK3 Turbo/Manuell

En av få hardtop modeller i Norge

Farge: Sølvgrå (Nylakkert vinter 06)

Mod: 1990

Motor: 2JZ-GTE(Ny overhalt)
Specs:
ARP studs
ACL Råde/Veiv lager
Titan Veivhjul
3" downpipe, 2.5" resten
Greddy T78 Turbo kit
AEM EMS datasprut
AEM AFR gauge
3,5 bar map sensor
850 cc dyser
HKS SSQV
FMIC
IC cover plate
Fluidyne racing radiator
16" Zirgo radiator vifte
HKS oljetrykksmåler/mekanisk
STRI Målere:
-turbotrykk
-Oljetemp
-Vanntemp
Greddy Oil catchtank
Eibach senkefjærer
Gule koni dempere
Recaro Speed stoler
Momo Ratt
Greddy profec B-spec II Boost controller
Ny/brukt overhalt bakstilling med foringer.
Subframe nylon shims
Ny/brukt R154 girkasse.
RPS stage 3 cluch
Lettet svinghjul
Willwood 13" 2 piston big brake kit

Km: motor/0 Bil/270000

Interiør. Blått skinn.

Felger. Ultralite gun metall: 18", 8.5"
Dekk: Federal SS595 235/40/18 og 255/35/18

Kommende forbedringer:

Whiteline swaybar, foran og bak.
BC 264 kammer
Justerbare kamdrev
3" eksos
Olje kjøler
Overhale girkasse med MC deler
Toyo R888 dekk.
Mere hester :D
Vedlegg
v%C3%A5ler3.JPG
Sist redigert av Supramk3turbo den 09 okt 2009 14:00, redigert 18 ganger totalt.

 #276455  av Lørnings
 07 jan 2008 21:02
Nummer: 24

Henrik Mathiesen

Asker

1989 Supra MK3 Turbo/manuell

Rød, targa.

Import fra Tyskland i 1997

220 000km

Grått interiør med grå recaro i skinn foran

Felger: Borbet 10x17 (235/45 foran og 255/40 bak)

Specs:
HKS FCD
HKS dump
HKS 1,2mm topp pakning
Nyoverhalt topp
ARP studs
GReddy boost controller
GReddy Rebic (styrer ekstra dyser)
2x 550cc ekstra dyser i innsug
Større turbo (Fra Mitsubishi)
Spearco intercooler
Paxton bensintrykksregulator
Større bensin pumpe
Grex tårnstiver
TME 3" eksos fra turbo
Koni foran
Bilstein bak

Kommende specs:
Goodspeed eksosmanifold med utgang for ekstern wastegate
Toga oljepumpe

Effekt: Har vært bremsa til 430hk v/1 bar. Skal bremse den til sommeren,målet er mellom 350-400 stabile ponnier :wink:

Interesser: Bil, bil også litt trening.
Vedlegg
Photo-0535.jpg

 #276480  av kong karl
 07 jan 2008 22:58
Nummer: 25

1989+ mkIII hardtopp skrotet
Sist redigert av kong karl den 13 mar 2009 02:31, redigert 2 ganger totalt.

 #276482  av kong karl
 07 jan 2008 23:00
Nummer: 26

1990 MKIII 7mgte

Blå targa Orginal

Specs: 7m-GTE

Ny resturert
Sist redigert av kong karl den 13 mar 2009 02:33, redigert 2 ganger totalt.