TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Skal kjøpe høyttalere

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #14841  av bose
 
Fant et tilbud på JBL Decade 595 Limited til 998,-!! Er det noen som vet om et bedre tilbud på disse høyttalerne? Høres vilt bra ut for disse 6x9" iaffal.
 #14855  av chris
 
bose skrev:Fant et tilbud på JBL Decade 595 Limited til 998,-!! Er det noen som vet om et bedre tilbud på disse høyttalerne? Høres vilt bra ut for disse 6x9" iaffal.
Det er en grei pris såvidt JEG vet i hvert fall. Høyttalerne spiller i hvert fall HØYT, med rett forsterker på. Kvaliteten er jeg da personlig ikke helt enig med en del "decade-fans".

 #14869  av tbergstad
 
Decade "skriker" Er ingen fan av disse høyttalerene.. :?

 #14885  av RumpShaker
 
Decade fikk 40 av 40 mulige i en test en gang. Greit nok det, MEN så testet de DLS 1070... Den hadde mye bedre bass enn decade, så de fikk 41 av 40 poeng!!! Jeg hadde 1070 i den gamle bilen min, og de spilte HØYT og rent!

Bare et lite tips, lissom... :D

 #14890  av @lpher
 
Det kommer ann på hva man vil ha....Vil man:

Ha mest mulig trøkk....og gir katta i lydkvalitet gå for JBL Decade ;-)

Ha lydkvalitet OG trøkk...prøv Infinity kappa høtalere

Ha lydkvalitet/trøkk til en kurant penge JBL GTO eller Infinity Ref.

...men på den annen side....så er 500-600,- JÆSKLA billig! ;-)


@lpher

 #14893  av bose
 
Åssen er Magnat Bull Power 693?Fant de på Bestbuy.no til 690,-

 #14895  av @lpher
 
bose skrev:Åssen er Magnat Bull Power 693?Fant de på Bestbuy.no til 690,-
Jeg vet faktisk ikke....men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt imponert over de vareprøvene vi fikk av Magnat tidligere i sommer ;-)

@lpher

 #14918  av chris
 
RumpShaker skrev:Decade fikk 40 av 40 mulige i en test en gang. Greit nok det, MEN så testet de DLS 1070... Den hadde mye bedre bass enn decade, så de fikk 41 av 40 poeng!!! Jeg hadde 1070 i den gamle bilen min, og de spilte HØYT og rent!

Bare et lite tips, lissom... :D
Høres ut som en seriøs test, siden de fikk til å gi ut 41 av 40 mulige poeng. Samme som at vg skulle gitt terningkast 7 på en ny cd :D
Har testa og hørt ganske mye på Decade, en kompis av meg som hadde det. Og.. som sagt.. de spiller høyt, veldig høyt. og med en skikkelig forsterker er det mye trøkk i de. tåler mye juling. MEN jeg er ikke imponert over kvaliteten på lyden

 #14951  av kennethx
 
De tåler faktisk at du plugger dem rett i veggen på 220V/50Hz! hehe. Var en kamerat av meg som gjorde det stuntet. Mener det var JBL Decade han hadde. Det duret i allefall godt! hehe

 #14977  av RumpShaker
 
chris skrev:
RumpShaker skrev:Decade fikk 40 av 40 mulige i en test en gang. Greit nok det, MEN så testet de DLS 1070... Den hadde mye bedre bass enn decade, så de fikk 41 av 40 poeng!!! Jeg hadde 1070 i den gamle bilen min, og de spilte HØYT og rent!

Bare et lite tips, lissom... :D
Høres ut som en seriøs test, siden de fikk til å gi ut 41 av 40 mulige poeng. Samme som at vg skulle gitt terningkast 7 på en ny cd :D
Har testa og hørt ganske mye på Decade, en kompis av meg som hadde det. Og.. som sagt.. de spiller høyt, veldig høyt. og med en skikkelig forsterker er det mye trøkk i de. tåler mye juling. MEN jeg er ikke imponert over kvaliteten på lyden
Testen er seriøs :D Virker litt rart kanskje, men slik er det bare! Her kan dere se resultatet av testen...

DLS har en imponerende kvalitet, og jeg bruker KUN deres høytalere og forsterkere... Dette er noe jeg virkelig kan anbefale for de av dere som vil ha ren lyd med TRØKK! Sjekk ut den norske forhandleren sine sider for priser o.l.

 #14999  av chris
 
Kicker på andreplass.. tror det er flere enn meg som har noen innvendinger på det, eller hva Alf? ;)

Anyway.. er ikke plass til 6x9 i MR2, uten modifikasjoner, og jeg har brukbart anlegg ;)

 #15047  av bose
 
Har kjøpt høyttalere. Kjøpte Alpine 6939s.Betalte 780,- for dem. Veiledende koster de 1495,-

 #15249  av RumpShaker
 
chris skrev:Anyway.. er ikke plass til 6x9 i MR2, uten modifikasjoner, og jeg har brukbart anlegg ;)
NÃ¥ mente jeg ikke at DLS kun har 1070 som er bra...
Jeg holder nå på med å sette inn DLS UP6 frontsett, som her MEGET heftig :D Bilder kommer...

 #15251  av Amund
 
RumpShaker skrev:
chris skrev:Anyway.. er ikke plass til 6x9 i MR2, uten modifikasjoner, og jeg har brukbart anlegg ;)
NÃ¥ mente jeg ikke at DLS kun har 1070 som er bra...
Jeg holder nå på med å sette inn DLS UP6 frontsett, som her MEGET heftig :D Bilder kommer...
at dls up 6 er bra kan jeg skrive under på!! har slike som mid bass i min..

 #15294  av @lpher
 
bose skrev:Har kjøpt høyttalere. Kjøpte Alpine 6939s.Betalte 780,- for dem. Veiledende koster de 1495,-
Good choice...OG ihvertfall til den prisen! ;-)

@lpher