TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • @lpher , ekspeder meg! :p

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #14978  av MRQuoc
 
Hva tror du om disse sammen ?

6x9 = Infinity Reference 6953i
Forsteker = JBL GTO-2000
sub= 10" ?! med egen forsterker kanskje?!

Vel , lavbudsjett anlegg .. :p

hva tror du om først og fremst uten Sub? .. blir kanskje lyden for lys og tam?
Eller tror du detet blir søtt par? :p
 #15000  av @lpher
 
MRQ skrev:Hva tror du om disse sammen ?

6x9 = Infinity Reference 6953i
Forsteker = JBL GTO-2000
sub= 10" ?! med egen forsterker kanskje?!

Vel , lavbudsjett anlegg .. :p

hva tror du om først og fremst uten Sub? .. blir kanskje lyden for lys og tam?
Eller tror du detet blir søtt par? :p
Hmmm...hvor skal du plassere 6x9" mener du?
10" i mk1? ..not shure om det er plass til det ;-)

@lpher

 #15001  av MRQuoc
 
6x9 er i dørene fra før av...

kanskje en 8" bare da?
eller har dere noen "åpne" sub , som ikke trenger kabinett men kan henge løse luften .. husker faen ikke hva den løsningen heter igjen...

6x9 i døra .. ganske langt fremme.. mye av lyden kommer til å forsvinne under øra mine.. så jeg må nok frem med en diskant i frontruta..

Bilde
Sist redigert av MRQuoc den 28 aug 2003 16:56, redigert 1 gang totalt.

 #15002  av chris
 
MRQ skrev:6x9 er i dørene fra før av...

kanskje en 8" bare da?
eller har dere noen "åpne" sub , som ikke trenger kabinett men kan henge løse luften .. husker faen ikke hva den løsningen heter igjen...
en sub som henger i løse luften i en MR2 ? hvor hadde du tenkt dette da? i hatthylla kanskje? ;) :twisted: :mrgreen:

6x9 i dørene.. hmm.. høres ut som han har modda døra di litt, han forrige eieren ;)

 #15003  av MRQuoc
 
Jeg husker faen ikke hva den løsningen heter .. "Slavedriver" ?

 #15004  av erling
 
MRQ skrev:6x9 er i dørene fra før av...

kanskje en 8" bare da?
eller har dere noen "åpne" sub , som ikke trenger kabinett men kan henge løse luften .. husker faen ikke hva den løsningen heter igjen...
Heter vel "open air"? Vel-vel, blir ihvertfall alltid best lyd med riktig dim. kasse vettu. Har en stk 8" MTX med 14 liter kasse i min mk2, bassen er faktisk overdimensjonert iforhold til kupëvolumet... Altså hvis jeg har lyden på bånn gass, blir det mer bass om jeg gløtter på vinduene. Vet ikke hvordan du gjør det, men jeg liker best når musikken blir inni bilen min. :D
 #15009  av Amund
 
@lpher skrev: Hmmm...hvor skal du plassere 6x9" mener du?
10" i mk1? ..not shure om det er plass til det ;-)

@lpher
Det er plass til en 10" i en mk1! hadde det en stund.. Men det må da vere en som trenger lite volum for å spille bra..
men 8" er nok mere ideelt, er i vert fall veldig fornøyd me de jeg har i min.

 #15013  av chris
 
jeg har 2x10" Rockford Punch sub'er i min ;) Antall liter i kassene vet jeg ikke, men @lpher vet vel :) En bak hvert sete i hvert fall.

Men jeg skjønner ikke hva slags løsning du tenker på, om du skal ha fritthengende sub'er i en mr2. Er ikke det normalt sånn som henger i hattehylla da, i vanlige biler, uten kasse under? Dårlig med hattehylle i mr2'en min i hvert fall :D

Og ja, kupèen er for liten til kraftig bass. Sub'er er avhengige av luft både foran og bak. Så om jeg åpner vinduene, og/eller tar av taket, så er det VELDIG stor forskjell i bassen. Men ikke for det, det er nok lyd inni bilen om den er helt lukket også :twisted: Nok til å bli sliten i ørene ;) Og da høres det ikke utvendig omtrent heller. Men uansett om jeg kjører med åpen eller lukket bil, så slipper man den "råne-bassen" når man passerer. Høres ikke dunk dunk dunk på lang avstand ;)

 #15025  av MRQuoc
 
AHHH.. open Air..
har lyst til å prøve det :)

Jeg liker at musikken blir inni bilen.. .. helst dyp bass.. , så jeg kjenner de dypeste bass-strengene :) ..
jeg hører mye på industrirock.. noe som gjør at diskantene må være meget rene.. og ikke gjengi kaosi lydbildet :)

tror nok ikke at bassen er vanskelig å få frem, heller at det hele gir ett rent bilde..

 #15028  av Amund
 
tro det eller ei, men mine 8" går veldi dypt. :wink: til tross for bare 8,5 liters kasser.

 #15029  av chris
 
MRQ skrev:AHHH.. open Air..
har lyst til å prøve det :)

Jeg liker at musikken blir inni bilen.. .. helst dyp bass.. , så jeg kjenner de dypeste bass-strengene :) ..
jeg hører mye på industrirock.. noe som gjør at diskantene må være meget rene.. og ikke gjengi kaosi lydbildet :)

tror nok ikke at bassen er vanskelig å få frem, heller at det hele gir ett rent bilde..
Bassen får man frem, og jeg har MASSE bass i bilen min selv om bilen er lukka. Men kupèen er likevel for liten, siden i hvert fall sub'ene mine trenger luft på begge siden. Så det er ganske stor forskjell på å ha åpen eller lukka bil.

 #15062  av bose
 
MRQ skrev:6x9 er i dørene fra før av...

kanskje en 8" bare da?
eller har dere noen "åpne" sub , som ikke trenger kabinett men kan henge løse luften .. husker faen ikke hva den løsningen heter igjen...

6x9 i døra .. ganske langt fremme.. mye av lyden kommer til å forsvinne under øra mine.. så jeg må nok frem med en diskant i frontruta..

Bilde
Jeg har satt inn 6x9" i dørene. samme plasering som i din. Har Alpine 6936s høyttalere.Diskanten forsvant overhodet ikke!!Monterte de slik at diskent var øverst,og måtte dempe diskanten VELDIG mye for at det skulle bli sånn ca nøytralt. Bassen ble grei nok,men jeg har bygd en sub bass med et 6" element . Skal gjøre ferdig alt sammen asap,så kan du ta en tur innom og høre.

 #15108  av @lpher
 
MRQ skrev:6x9 er i dørene fra før av...
kanskje en 8" bare da?
Best å finne på noe som passer i de hullene som allerede er laget ;-)
MRQ skrev: eller har dere noen "åpne" sub , som ikke trenger kabinett men kan henge løse luften .. husker faen ikke hva den løsningen heter igjen...
Over my dead body! ...just kidding ;-) ....men 'Open Air' er nok ikke noe jeg ville anbefalt til venner og kjente ihvertfall ;-) ....er en og annen fysisk lov som sier at det ikke vil fungere ordentlig også... ;-)
MRQ skrev: 6x9 i døra .. ganske langt fremme.. mye av lyden kommer til å forsvinne under øra mine.. så jeg må nok frem med en diskant i frontruta..
STOP THE PRESS!!!
Disse:
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=690
er som laga for mk1'ern din!! ;-)

Burdte nesten fått de av meg...for å finne ut om det blir bra! ;-)
Erling skrev: Har en stk 8" MTX med 14 liter kasse i min mk2, bassen er faktisk overdimensjonert iforhold til kupëvolumet...
Aint you the clever one ;-) ...smart å overdimensjonere kassa slightly....fordi da vil man tvinge subben til å gå litt dypere i bassen...og rett gjort og med rett utstyr....så har du trykket og dybden til en 10"...men bare kassevolumet til en litt stor 8" ;-)
Amund skrev: Det er plass til en 10" i en mk1! hadde det en stund.. Men det må da vere en som trenger lite volum for å spille bra..
Ahh..kom ikke på noen som hadde 10" i mk1..my bad ;-)


@lpher

 #15117  av @lpher
 
chris skrev:jeg har 2x10" Rockford Punch sub'er i min ;) Antall liter i kassene vet jeg ikke, men @lpher vet vel :) En bak hvert sete i hvert fall.
Husker ikke helt...uten 'oppslagssverket' imttt på jobb...men jeg antar det var i underkant av 20 liter pr. kasse....

chris skrev: Men uansett om jeg kjører med åpen eller lukket bil, så slipper man den "råne-bassen" når man passerer. Høres ikke dunk dunk dunk på lang avstand ;)
Riktig ;-)
MRQ skrev: Jeg liker at musikken blir inni bilen.. .. helst dyp bass.. , så jeg kjenner de dypeste bass-strengene ..
jeg hører mye på industrirock.. noe som gjør at diskantene må være meget rene.. og ikke gjengi kaosi lydbildet
Ahh...so very true...det som er det kjipe er at den typen musikk du spiller..er den som krever mest av høytalere pg anlegget generelt ;-)
Kjipt....moneywise i mean ;-)
MRQ skrev: tror nok ikke at bassen er vanskelig å få frem, heller at det hele gir ett rent bilde..
You should try Kappa settet som jeg nevnte....im serious...da tror jeg IKKE du trenger subber i tillegg ihvertfall ;-)
Bose skrev: Bassen ble grei nok,men jeg har bygd en sub bass med et 6" element . Skal gjøre ferdig alt sammen asap,så kan du ta en tur innom og høre.
Lets see some pics then ;-)


@lpher

 #15195  av MRQuoc
 
Ahh!! jeg likte 6x9 bass .. er sjeldent jeg finner sånt.. men bare 3veis. 6x9
Den løsningen der så fint ut.. men hvor i alle dager kan jeg få inn mellomtonen uten å bruke skalpell ?


Mye er det du\jobben skal ha får det settet ... også trenger jeg vel en forsterker som "passer dem godt.. så det blir ett søtt par :p

ikke dra det så javlig mye over 5000,- .. for da må jeg bruke kassettspiller inntil pengene renner inn igjen :o

Men jeg likte den Kappa-løsningen meget godt.. :)