TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • HJELP!!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #15521  av bose
 
Er det noen som vet hvilken ledninger som er strøm på en ISO-plugg?Holder på med stereo-innstalasjon i min mr2.

 #15524  av Bjørni
 
Anbefaler deg sterkt i å kjøpe deg ett multimeter/voltmeter hvis du ikke har ett fra før av. Da er det bare å måle seg frem...

 #15525  av MR2turbo
 
Når du ser inn i den sorte kontakten fra motsatt side av der ledningene kommer inn så er det plassert slik:
Vedlegg
iso.jpg
iso.jpg (19.43 kiB) Vist 4094 ganger

 #15533  av bose
 
Det er en enkel plugg til alt sammen. Kan vi ta det med fargekoder?Er det gul,svart og rød som er til strømmen?(Det er to gule og to svarte) :? Den sitter på en Panasonic stereo som jeg har liggende.

 #15538  av MR2turbo
 
for en isokontakt er memory (konstant 12v) gul og power (fra tenningen) rød, og jord er sort.. :)

 #15598  av Amund
 
jeg har alltid hatt intrykket av at konstant 12v er rød og gul er tenning.. ledningen som kommer fra tenningen til stereoen er i vert fall gul i min lille røde mr2... men kan hende jeg tar feil...

 #15609  av @lpher
 
Her er hele ISO-skjemaet:

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=49&ids=artID

Bose: Enkel plugg? det er vel de to ISO-kontaktene som henger sammen håper jeg? ...og ikke no rart som henger igjen fra en gammel spiller? ;-)

Amund: det har blitt endel forviring her oppgjennom årene...
ettersom endel bilprodusenter IKKE klarer å lære seg forskjell på konstant/tenning....VW/Audi foreksempel....her har konstant/tening rett og slett byttet plass! ;-)

@lpher

 #15622  av MRQuoc
 
V.A.G folk har vel aldri vært riktige .. ?!