TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota høytalere?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #16244  av @lpher
 
jostein skrev:hehe vi har originale toyota diskanter plassert der du nevner,syns det fungerer supert jeg...

Bare vent til du oppgraderer frontsettet ditt du...a whole different ballpark det ja! ;-)

@lpher

 #16247  av Mr2 Mk2
 
hehe blir vel ikke store oppgraderinger på Familiebilen gitt..
Syns faktisk det er et veldig godt anlegg jeg,om alt er originalt dte aner jeg ikke men liker lyden..

 #16251  av MRQuoc
 
Interessant plass :)

Måtte nesten ut å teste noen ting :)
en 1" tekstil dome som yter 140w i 4ohm , fra den danske Vifa :) fikk plass oppi der. den skal kuttes ved 5000hz
Bilde

Under ser du enda en søt Vifa 5" 70w i 4ohm mellomtone
den har en gange på 150hz til 5000hz
men hvor jeg skal eventuelt plassere dem aner jeg ikke. men dette er jo en fin plass , forøvrig må jeg bygge det ut litt og da tror jeg blir liten plass for hendene tid til annen
Bilde

men hvordan skal jeg fremskaffe de siste 150hz ?! @lpher har du fått sett noe 6x9 bassere? så kan jeg jo putte dem i der det er plass til dem..

har lavpass inngang til bassen for under 150hz (mekket selv!) og høypass fra 150hz i sammen med 2veis delefilter som deles ved 5000hz , alt går i 4ohm og skal nominelt etter stødig montering og tuning yte 105db ved 8000hz innenfor 1,5m :)
alt hjemmelagd og regnet ut , og testet i en Corolla 88Sedan (som da gikk til skogs ett par ganger)

110db ved 50hz , med 2x 350w JBL 12" . i noen titalls kg tunge kasser :shock:
en 2x 150w forsterker for øvre settet og 2x 400w for JBL'ene under testingen.. forøvrig var det noen gamle Phoenix.

egentlig vil jeg jo bruke det som er der fra før uten å kutte og lage og fikse og trikse så mye .. for det orker jeg ikke lenger


en lang post til kort post .. man kan bruke slike diskanter oppi fronten min :)

 #16266  av MR2turbo
 
@lpher skrev:Bare vent til du oppgraderer frontsettet ditt du...a whole different ballpark det ja! ;-)

@lpher
Jeg bytta ut orginal settet fremme i min, med Focal access 6,5" + diskant, dæven ble bedre lyd da, ja ;)

 #16289  av @lpher
 
MRQ skrev: @lpher har du fått sett noe 6x9 bassere? så kan jeg jo putte dem i der det er plass til dem..
Ikke'no good news enda ihvertfall ;-)
MRQ skrev:
egentlig vil jeg jo bruke det som er der fra før uten å kutte og lage og fikse og trikse så mye .. for det orker jeg ikke lenger
Det beste i ditt tilfelle ville nok vært 1" diskant på dash, 4"/5" mellomtone i originalplasseringa også på dash, og 6x9" bass i døra ja ;-)

@lpher

 #16290  av @lpher
 
MR2turbo skrev:
@lpher skrev:Bare vent til du oppgraderer frontsettet ditt du...a whole different ballpark det ja! ;-)

@lpher
Jeg bytta ut orginal settet fremme i min, med Focal access 6,5" + diskant, dæven ble bedre lyd da, ja ;)
Riktig....høytaler plasseringa har nok ikke være pri 1 hos toyota bestandig, så det hjelper på å få 'løfta' lyden litt ;-)


@lpher

Heh

 #16318  av sindrejl
 
Knutis, fikk høre om det der ifra Oddvar jeg ;) Jeg jobber også på Obs Bygg :D

 #16325  av Knutis
 
Hei Sindre obs! gutter her oxo ja..
Traktor-Oddvar ja, heftig anlegg han har i bila men det er vel det eneste med den. :D
 #16334  av sindrejl
 
Heh, blir ikke mye heftig ut av en 240 akkurat nei, var det din Celica han lånte en kveld? På tide å gjøre noe med bakhjula da? ;P
Praktisk å kunne ta ut full axx uten å være redd for at dekka skal gå med vet du ..

Pen bil forresten!

 #16335  av Knutis
 
Høres ut som min bil det ja. Skal kjøpe nye dekk neste sommer med litt mindre dimm, 245 dekk som er på no tenker å gå ned til 235 - 230.

 #16393  av @lpher
 
Knutis skrev:Høres ut som min bil det ja. Skal kjøpe nye dekk neste sommer med litt mindre dimm, 245 dekk som er på no tenker å gå ned til 235 - 230.
245?! holy crap! rimelig bredt på en ST182 det da ;-)

Hadde 225 på det meste jeg...og da kunne den bli en håndfull å mestre om veien var litt sporete ;-)

@lpher

 #16442  av Knutis
 
River litt i rattet noen ganger ja :wink: