TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva??(Bilstereo-kopling)

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #16215  av Mr2 Mk2
 
Skulle montere brodern sitt gamle anlegg i Avensisen vår idag..
Lodda sammen alle ledninger,så var det en orange det er det sto "Car lights",jaja lodda den og sammen med den andre..
Da jeg kommer ned å skal kople i er det ingen lyd i høytalerne,roter fælt og kaver på.Da jeg skrur på lysene(på bilen,) blir det plutselig lyd.
Så klippet jeg den ledningen "car lights og,nå funker alt",men av ren nyskjerrighet er det noe som vet hva dette kan være? :?:

 #16218  av Amund
 
car lights, skal/har jeg kobla til lys bryteren. og etter det jeg husker, så gjør den at lyset i spilleren kommer på når lyset slåes på. fordeom spilleren er av. Men du har tydeligvis kobla et eller annet feil siden det virker som om strømmen gikk feil en eller annen plass... :roll:

 #16222  av Mr2 Mk2
 
Amund skrev:car lights, skal/har jeg kobla til lys bryteren. og etter det jeg husker, så gjør den at lyset i spilleren kommer på når lyset slåes på. fordeom spilleren er av. Men du har tydeligvis kobla et eller annet feil siden det virker som om strømmen gikk feil en eller annen plass... :roll:
hmm høres nå rart ut..Men alt funker jo når den er kopla fra?
Men du har jo Lysbryter som du "må" skru på,men i avensisen kommer jo lyset automatisk,men måtte skru på slik at det blir lys i speedometeret..

 #16227  av Amund
 
ikke godt å si, for jeg kjøpte en overgang fra toyota-special, til ISO plugg. da var det bare "plug-and-play", nesten i vert fall, bortsett fra de kilometrene med kabler som måtte trekkes først... :wink:

 #16230  av Mr2 Mk2
 
Amund skrev: bortsett fra de kilometrene med kabler som måtte trekkes først... :wink:
hehe det er jo det da...Det er jo ingen fare nå alt funker jo,bare var litt nyskjerrig for det var så rart.. :?

Tenker jeg bare kjøper dine subber,så slipper jeg å stresse med det hehe de passer jo perfekt :wink: du selger dem vel for rett pris 8) :wink:

 #16232  av Amund
 
alt er til salgs for rett pris.. :wink:

angående subber, du får bare begynne å spare, for jeg vurderer å selge deler/hele anlegget som står i bilen...

 #16234  av Mr2 Mk2
 
Amund skrev:alt er til salgs for rett pris.. :wink:
:shock: :oops: :shock: hehe....
Amund skrev:angående subber, du får bare begynne å spare, for jeg vurderer å selge deler/hele anlegget som står i bilen...
forsterkeren blir vel i dyreste laget,men det vil du vel ha selv uansett...
Spiller har jeg vel,men har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe helt ny for "gamle" har jeg nok av...
Men subbene er absolutt av interesse,i og med at de er tilpasset fra før av oh klare til bruk..
Men får vente å se hva Alf anbefaler når den tid kommer..

 #16235  av Amund
 
jeg tror ikke du får subber som trivest bedre i så små kasser i vert fall! 8" og 8,5 liter kasse, subb til. tja, tror du må ut med over 2 laken skal du ha en slik ny i dag... veier ca like mye som en normal 12".. skulle jeg mene :roll:

 #16236  av Mr2 Mk2
 
btw hvorfor er forsterkeren din så stor?Har aldri sett den typen før :?
Liker løsningen din i bagsjerommet med glasset,herme herme :wink:

 #16246  av @lpher
 
http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=49&ids=artID

'Illum' kabelen var nok mest brukt før....er originalt med den funksjonen i de fleste toyotaer fra 90 tallet ihvertfall...du merker det når du dimmer lyset i dashbordet....da lyset i spilleren følger samma dimmebryter...ser litt tøft ut...men funksjonen støttes ikke av så mange spillere lenger...

Men ISO-standarden dikterer at kabelen skal være der....derfor er den der...og som du selv har funnet ut...leave it alone ;-)

@lpher

 #16253  av Amund
 
jostein skrev:btw hvorfor er forsterkeren din så stor?Har aldri sett den typen før :?
Liker løsningen din i bagsjerommet med glasset,herme herme :wink:
hvorfor den er så stor? tja, kan det ha noe med at den har 8 kanaler? og ikke sett en slik før? kanskje ikke så merkeligt som du tror. :wink:

men en "vanlig" genesis får du hos noen som er villig til å ta inn. ingen offesiell importør for øyeblikket som jeg vet om i vert fall.

hermegås! :lol: Løsningen i bagasjerommet sa seg selv, da det er lite plass, og jeg ville utnytte det lille som fins. og glasset? noe må jo beskytte juvelen.. mangler bare 3-4 vifter og litt ledninger, så er alt ferdig..

btw, @lpher, skal ikke du til bergen snart? slik at du kan hjelpe meg med siste innstillingen på anlegget? har fått det rimeligt greit nå, men mangler siste ekspert hjelp.. :roll:

 #16287  av CelicaGT
 
Har den funksjonen på bilen min... E ikkje kjøyrelys på den, så når eg skrur poå lysa dimma spelaren ned til samme lysstyrke som dashbordet.Men denne funksjonen kan eg slå av på spelaren slik at spelaren min lyser sterkere enn resten av instrumenta...

 #16293  av Mr2 Mk2
 
kan jo være det gikk an å stille inn på denne også,men jeg tviler..Og nå har det liten betydning..

 #16297  av @lpher
 
'ordentlige' spillere har en innebygget lysføler...slik at den dimmer selv avhengig av lyset i coupeen ;-)

@lpher

 #16299  av Mr2 Mk2
 
Det er en "ordentlig" spiller,Panasonic av et slag digger den jeg.Tror jeg skal ha dne i min når jeg får bil,med mindre jeg kjøper ny da.Den har flipfront og blått display,men godt mulig jeg kjøper en ny en litt mer fancy..