TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Støydemping i bilen

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #184611  av TrustNo1
 
Tenkte å fjerne teppet helt siden jeg har tenkt å støpe høytalerkasser i glassfiber bak setet etter jeg har tatt ut stolene. Dette vil være vesentlig enklere å gjøre uten noe av interiøret inne, så jeg demonterer mest mulig uansett.

 #184864  av TrustNo1
 
Da var rull med Brownbread kjøpt inn, og jeg starter arbeidet med demontering nå i kveld. Jeg la merke til at brown bread'n var relativt tynn, og antageligvis demper best mot vibrasjon, men mindre mot luftbåren støy. Kan det være en idee å legge lydisolerende filt over brownbread'n på utsatte steder?

Jeg har også ett spørsmål angående dørene. Er det best å dempe den ytterste eller innerste dørplata? Eventuellt begge?

 #185463  av Deleted
 
TrustNo1 skrev:Da var rull med Brownbread kjøpt inn, og jeg starter arbeidet med demontering nå i kveld. Jeg la merke til at brown bread'n var relativt tynn, og antageligvis demper best mot vibrasjon, men mindre mot luftbåren støy. Kan det være en idee å legge lydisolerende filt over brownbread'n på utsatte steder?

Jeg har også ett spørsmål angående dørene. Er det best å dempe den ytterste eller innerste dørplata? Eventuellt begge?
Ville dempet yttterst først, hvor det ikke går kabler og vaiere.. husk at dørene kan du dempe mere senere uten at det er masse pes.. skulle du ikke bli fornøyd med resultatet kan du jo bare ta av dørdekselet igjen og dempe mer. :wink:

 #185525  av TrustNo1
 
Jepp, jeg har akkurat avsluttet dempingen i dag. Jeg stort sett matter over hele platen mot yttersiden av døren, og "lappet" litt på innsiden i mellom kabler, dørhåndtakoverføring o.l.

Godt å bli ferdig med dette, er en ganske tidkrevende jobb når man må lappe såppas mye i mellom hull, kabler osv.

Har enda ikke montert inventaret igjen enda, da jeg driver å støper noen glassfiber høytalerkasser. Fant ut at dette var vesentlig mer hensiktsmessig å gjøre mens jeg først har demontert hele bilen ;)

 #203431  av MacGyver
 
Jepp, jeg har akkurat avsluttet dempingen i dag. Jeg stort sett matter over hele platen mot yttersiden av døren, og "lappet" litt på innsiden i mellom kabler, dørhåndtakoverføring o.l.

Godt å bli ferdig med dette, er en ganske tidkrevende jobb når man må lappe såppas mye i mellom hull, kabler osv.

Har enda ikke montert inventaret igjen enda, da jeg driver å støper noen glassfiber høytalerkasser. Fant ut at dette var vesentlig mer hensiktsmessig å gjøre mens jeg først har demontert hele bilen

Bumper litt på en gammel tråd ;)
hvordan ble resultatet ? og hva veier en rull med brown bread ?[/code]

 #203440  av Gt-4-Ever
 
Ca. 10 kg. Koster rundt 2000,-

 #203443  av MacGyver
 
Ca. 10 kg
hm. da trenger eg bare 0.1 i mere ladetrykk for å kompensere ;)

 #203902  av Gt-4-Ever
 
Jepp :)

 #244767  av MacGyver
 
poster i denne tråden igjen eg. hvordan ble resultatet da ? antar dere som drev med demping er ferdig med jobben nå liksom :)
nå er det vel min tur til å dempe litt ja, får bare vente på ferie penge så plinge for ts-ogn pris på brownbread, hint brs.- ;)



men må disse plate varmes for letter forming ?
er det noe spessielle triks når en jobber med dette ?

 #245438  av Lverket
 
MacGyver skrev:poster i denne tråden igjen eg. hvordan ble resultatet da ? antar dere som drev med demping er ferdig med jobben nå liksom :)
nå er det vel min tur til å dempe litt ja, får bare vente på ferie penge så plinge for ts-ogn pris på brownbread, hint brs.- ;)



men må disse plate varmes for letter forming ?
er det noe spessielle triks når en jobber med dette ?
hmm. ts-ogn pris? Er det noen som kan ordne det og ja? er litt interessert da. :)

 #245553  av chris
 
Lverket skrev:
MacGyver skrev:poster i denne tråden igjen eg. hvordan ble resultatet da ? antar dere som drev med demping er ferdig med jobben nå liksom :)
nå er det vel min tur til å dempe litt ja, får bare vente på ferie penge så plinge for ts-ogn pris på brownbread, hint brs.- ;)



men må disse plate varmes for letter forming ?
er det noe spessielle triks når en jobber med dette ?
hmm. ts-ogn pris? Er det noen som kan ordne det og ja? er litt interessert da. :)
Send meg en mail og spør om dette på christian@bilradiospes.no ;)

 #245694  av MacGyver
 
Hm, hvor kan en kjøpe brown bread på rull da ? ønsker ikke løse plater. noen som vet ?