TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sette inn spiller. Forvirret.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #23933  av chris
 
Zerpent skrev:Men hva med de som har subkasse der? Greit at den er formet som setet men det må jo være litt tykkelse på de likevel?
Jeg har sub bak begge setene. i kasse. 10" ;)

Har skrevet og lagt ut bilder her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1837

 #24017  av @lpher
 
Zerpent skrev: Tenkte jeg skulle bruke monteringa til de originale diskantene. Det ser så pent og ryddig ut der de er..
Eneste vettuge plasseringa det...men det er plass til 1" diskanter der ;-)
Zerpent skrev: Ja... Den skal ikke stå i dørken men det vet du vel... :wink: Er ikke mye det er plass til på den hylla bak setet før det tar borti seteryggen. Men hva med de som har subkasse der? Greit at den er formet som setet men det må jo være litt tykkelse på de likevel?.
Ikke rare tykkelsen akkurat nei... ;-)
Zerpent skrev: Ã…? Virker det som jeg er av den late sorten?
Nei, nei...på ingen måte....det var ikke det jeg siktet til ;-)
Zerpent skrev: Må vel inntrømme at jeg er det ja. :wink:
Men jeg liker tanken på å slippe å plassere forsterker noe sted.
I hear you ;-)
Zerpent skrev: Har tenkt på en liten forsterker til høyttalerne. Jeg kan jo plassere den i det rommet som er bak førersetet. Der den originale sub'en er.
Hmm...mja...skulle gå bra det vel? ;-)

@lpher

 #24077  av Zerpent
 
@lpher skrev:
Zerpent skrev: Tenkte jeg skulle bruke monteringa til de originale diskantene. Det ser så pent og ryddig ut der de er..
Eneste vettuge plasseringa det...men det er plass til 1" diskanter der ;-)
Hmm.. Det er plass til det bak det originale dekselet? Da blir det mer aktuellt med 1" ja. Trodde jeg måtte ha to montert på dashbordet og det fristet ikke.

 #24103  av @lpher
 
Zerpent skrev: Hmm.. Det er plass til det bak det originale dekselet? Da blir det mer aktuellt med 1" ja. Trodde jeg måtte ha to montert på dashbordet og det fristet ikke.
Yupp..ikke'no problem det nei.. ;-)

@lpher

 #24107  av Zerpent
 
Visst jeg vil ha inn 6,5" i dørene... Må jeg sage hull i dekselet eller går de bak?

Har du mulighet til å skaffe de pump sub'ene til pioneer alf?

 #24113  av CelicaTurbo
 
I min MR2 var det 6.5" som passet best i dørene.. folk har opplevd flere forskjellige ting her, ser ut til at mange ikke får plass til mer enn 5 1/4 mens noen har plass til 6.5

 #24114  av Dalan
 
CelicaTurbo skrev:I min MR2 var det 6.5" som passet best i dørene.. folk har opplevd flere forskjellige ting her, ser ut til at mange ikke får plass til mer enn 5 1/4 mens noen har plass til 6.5
Ja hvordan er det der egentlig..? Noen som har en god forklaring på det?
Har det noe med å gjøre at det kan være forskjell på de med og uten original sub og forsterker?
Er litt nysgjerrig på akkurat det der ;)

 #24115  av CelicaTurbo
 
vi diskuterte det der for en tid tilbake og kom frem til at kassene i dørene var forskjellig, men så ingen sammenheng med om det var 92+ modell eller om det var orginal sub eller ikke. Min bil var en 92+ uten sub/forsterker ihvertfall.

 #24116  av Dalan
 
CelicaTurbo skrev:vi diskuterte det der for en tid tilbake og kom frem til at kassene i dørene var forskjellig, men så ingen sammenheng med om det var 92+ modell eller om det var orginal sub eller ikke. Min bil var en 92+ uten sub/forsterker ihvertfall.
hmm, ok.. LItt merkelig det der egentlig. Får ta en kikk på den tråden og se om jeg finner no interessant :)

edit: Husker du forresten hvilken tråd det var? :oops:

EDIT: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
der ja ;)

 #24120  av CelicaTurbo
 
du fant tråden ja :)

 #24127  av erling
 
CelicaTurbo skrev:I min MR2 var det 6.5" som passet best i dørene.. folk har opplevd flere forskjellige ting her, ser ut til at mange ikke får plass til mer enn 5 1/4 mens noen har plass til 6.5
Måtte du kappe i døra da?

 #24139  av CelicaTurbo
 
ingen kapping nei.. den passet fint, om litt trangt i festet. Tror den ene festeskruen til høytaleren ikke klarte å klemme høytaleren helt intill så det var 1mm glipe der.

 #24150  av Zerpent
 
Nå er jeg forvirret nå! :)

Hva skal jeg velge av høyttalere. Har mest lyst på 6,5" men ikke visst det må kapping til.

Blir sikkert til at jeg kjøper 5,25" til dørene, 1" diskanter og en pioneer pump.

 #24151  av CelicaTurbo
 
tja, ta av trekket og mål deg frem til hvor bra plass det er da :)

 #24152  av Zerpent
 
tja, du sier noe der :)