TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kanskje et dumt spørsmÃ¥l!!???

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #23537  av CelicaGT
 
Har ein cd spelar med 3 linje utganger, på denne er dei orginale høgtalarane kobla rett i spelaren uten forsterker.
Det einaste eg har forsterker på no er ein 10" sub i bagasjerommet.
Det eg lurer på er:
Er det nøye ka linjeutgang eg kobler meg inn på?? Finn ikkje noken plass kor det står at den og den linjeutgangen går til frontsett og bakhøgtalara og sub.... Dette er ein Clairon spelar.........728.
No er det sånn at når eg justere lyden bakover i bilen spelar subben kraftigare(tyder vel på at eg er kobla på kablane for høgtalarane bak?
( Er litt GRØNN på dette området)

 #23538  av tbergstad
 
det kan jo hende at det er 2 linjeutg. fram og bak + en linjeinngang.. Men det står som regel merket på kablene. Ikke alltid spillerne har egen sub-utg.

 #23540  av Dalan
 
Er det ikke en Clarion DXZ728R du har? jo, mener du skrev det i en annen tråd ;)
Har samme spiller, det er 2 linjeutganger og 1 linjeinngang på den spilleren :)
Ingen egen utgang for sub på denne, bruker utgangen til bakhøyttalerne til forsterkeren til sub'en jeg :) Spiller vel egentlig ingen rolle hvilken av de du bruker :)
Bare koble den inn på en av de to med de lange ledningene på utgangene, ikke den korte :P :lol:

Det fulgte da hvertfall med et ark hvor det stod hva alle tilkoblingspunktene var med min hvertfall ;)

 #23554  av CelicaGT
 
Hakkje sett det arket :-)
Var heldig med at eg "traff" på bakhøgtalarane da....
Da får det berre vere sånn som det er :-)
Som sagt ganske grønn på stereo....

 #23557  av @lpher
 
Stemmer som Dalan her sier...du har 2 linjeutganger front/rear....grå er front...sort er rear...if im not misstaken ;-) ...også har du ett sett med lilla kabler som er linje INNgang....kjekt og å om du skal ha fks DVD eller kanskje handsfree lyd over anlegget ;-)

CelicaGT: rear er kurant å bruke til sub ja...men...har du noen form for delefilter på forsterkeren?

@lpher

 #23573  av CelicaGT
 
Har forsterkern brukobla, skal prøve å justere den slik at eg får meir trøkk..e plaga med at høgtalarane ikkje altid e heilt med på volumet eg speler. (nok ein ting som må forbedres i framtida...@lpher :-) )
Har sånn lågpass filter opplegg eg kan sette på signal kablane....