TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • JBL?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #23547  av larsst185
 
Har bestillt meg et par JBL ram 6x9".Noen som kjenner til disse og vet om jeg har gjordt et godt kjøp :roll:
 #23587  av @lpher
 
larsst185 skrev:Har bestillt meg et par JBL ram 6x9".Noen som kjenner til disse og vet om jeg har gjordt et godt kjøp :roll:
Kommer ann på hvor mye du betalte det? ;-)

Neida, seriously...JBL har mye kurant de...men hvilke 6x9 er det du har kjøpt da?


@lpher

 #23594  av larsst185
 
De heter GTO935 3 veis,betalte faktisk bare 700 :!:

 #23618  av @lpher
 
larsst185 skrev:De heter GTO935 3 veis,betalte faktisk bare 700 :!:
Kurante de dær ja...og ihvertfall til den prisen ;-)

@lpher

 #24099  av larsst185
 
fikk høyttalerne i dag,men er ikke umiddelbart imponert.har lite erfaring med 6x9" men synes jeg burde forvente mer bass enn jeg fikk.mye av det kommer vel av at dem er kobla :?: rett på spilleren.Noen som vet hvor tungdrevne disse er?

 #24100  av larsst185
 
det spm tegnet skulle ikke være dær :oops:

 #24104  av chris
 
larsst185 skrev:det spm tegnet skulle ikke være dær :oops:
Da kan du trykke "edit" knappen ;)

 #24105  av @lpher
 
larsst185 skrev:fikk høyttalerne i dag,men er ikke umiddelbart imponert.har lite erfaring med 6x9" men synes jeg burde forvente mer bass enn jeg fikk.mye av det kommer vel av at dem er kobla :?: rett på spilleren.Noen som vet hvor tungdrevne disse er?
Hmm..wierd...bass er vel en av tingene disse høytalerne kan...så her mistenker jeg at det er en annen grunn ;-)

Ã…ssen er de montert? ...i den originale hattehylla?


@lpher

 #24109  av MRQuoc
 
mine urgamle 6x9 fra JBL er veldig tungdrevne .. jeg skulle gjerne hatt forsterker .. siden dem kjører på cd-spilleren ( 45w står det , men kan vel putte en , mellom de to sifrene)
jeg hører "middels" når jeg kjører og samtidig har musikken på max uten skurr .. da er det brummingen fra eksosen og ikke bassen som rister :s

 #24112  av larsst185
 
ja.dem er montert i den originale hattehylla

 #24117  av kennethx
 
Slenger meg på Qvakk, JBL 6x9 er veldig tungdrevne! En jeg kjenner hadde slike før, og måtte ganske raskt krype til korset og kjøpe forsterker. Da tok det imidlertid helt fulstendig av, og spillte med bass og trøkk av det forsterkeren maktet og levere :)

EDIT: Det er mange år siden, og de het vel JBL decade eller noe sånn

 #24119  av chris
 
kennethx skrev:Slenger meg på Qvakk, JBL 6x9 er veldig tungdrevne! En jeg kjenner hadde slike før, og måtte ganske raskt krype til korset og kjøpe forsterker. Da tok det imidlertid helt fulstendig av, og spillte med bass og trøkk av det forsterkeren maktet og levere :)

EDIT: Det er mange år siden, og de het vel JBL decade eller noe sånn
Tror decaden har vært "diskutert" flere ganger tidligere her på forumet ;) Etter min mening er Decade en veldig kraftig sak, spiller HØYT, og med masse trøkk, men den krever en forsterker. Men spesielt FIN lyd gir de ikke.

 #24124  av @lpher
 
MRQ skrev:mine urgamle 6x9 fra JBL er veldig tungdrevne .. jeg skulle gjerne hatt forsterker .. siden dem kjører på cd-spilleren ( 45w står det , men kan vel putte en , mellom de to sifrene)
jeg hører "middels" når jeg kjører og samtidig har musikken på max uten skurr .. da er det brummingen fra eksosen og ikke bassen som rister :s
JBL Decade kan IKKE sammenlignes med JBL GTO serien...både på godt og vondt ;-) JBL Decade montert rett på en spiller....kan bli litt fattig ja ;-)
larsst185 skrev: ja.dem er montert i den originale hattehylla
Ingen kjempeløsning om du vil ha god bass....dessverre...om du må ha 6x9" høytalere i Celican bør du lage ei erstatnings-hattehylle i tre...

Eller simply do the right thing....og monter skikkelige 6,5" basser i sidene bak (originale kasser)...slik som jeg gjorde...spiller fletta av det meste det ;-)

Chris skrev: Tror decaden har vært "diskutert" flere ganger tidligere her på forumet Etter min mening er Decade en veldig kraftig sak, spiller HØYT, og med masse trøkk, men den krever en forsterker. Men spesielt FIN lyd gir de ikke.
Stemmer det ja...max trykk...på bekostning av pen lyd på 'normale nivåer' ;-)

@lpher

 #24125  av larsst185
 
Kansje forsterke den originale hylla da?

 #24128  av @lpher
 
larsst185 skrev:Kansje forsterke den originale hylla da?
Det er ett veldig vanlig kompromiss ja...som kan bli greit ;-)

@lpher