TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota TM4414

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #26233  av saus
 
Har funnet ut at jeg skal montere PC løsning i bilen, og til det trenger jeg en AUX inn på anlegget mitt, siden jeg pr idag har orginal anlegget fra toyota i bilen (TM4414), så er jeg ute etter om denne har AUX inngang (jeg kan jo selvfølgelig ta den ut å se, men lettere å spørre her først:)). Noen som vet hvor man kan finne specs på disse custom spillerne, har funnet ut at det visstnok er panasonic, men thats it... og det som fulgte med spilleren forteller meg nada.

 #26244  av @lpher
 
Linjeinngang er jeg 99,9% sikker på at den ikke har...dessverre...

Har enda tilgode å treffe på en originalspiller med AUX/linjeinngang....uansett merke/fabrikat....diverre ;-)

EDIT: Men som en siste utvei..om du absolutt vil beholde originalspilleren...er å montere en FM-modulatorløsning....

@lpher

 #26285  av larsst185
 
denne spilleren har ikke det.sitter med den i hånda nå.(CD spilleren altså)ehe :lol:

 #26412  av saus
 
@lpher skrev:Linjeinngang er jeg 99,9% sikker på at den ikke har...dessverre...

Har enda tilgode å treffe på en originalspiller med AUX/linjeinngang....uansett merke/fabrikat....diverre ;-)

EDIT: Men som en siste utvei..om du absolutt vil beholde originalspilleren...er å montere en FM-modulatorløsning....

@lpher
Så også for meg å sette på en FM modulator, men hvordan er det med kvaliteten på slikt? samt f.eks syncen mellom lyd samt video som jeg skal ta ut på LCD skjermen? Alle vet jo at det fort kan bli en merkbar lagg mellom den som snakker og når det kommer på radio (50ms ++).

Har du noen erfaring med det? Og hvis du vet om noen spillere med AUX inngang, let me kwow :D

 #26413  av @lpher
 
saus skrev: Så også for meg å sette på en FM modulator, men hvordan er det med kvaliteten på slikt? samt f.eks syncen mellom lyd samt video som jeg skal ta ut på LCD skjermen? Alle vet jo at det fort kan bli en merkbar lagg mellom den som snakker og når det kommer på radio (50ms ++).

Har du noen erfaring med det?
Det er nytt for meg ihvertfall....aldri hørt om den problemstillinga dær før...og vi har montert 'en hel del' slike løsninger oppgjennom åra ;-) MEN...det som derimot KAN bli utfordringa er støy....

saus skrev: Og hvis du vet om noen spillere med AUX inngang, let me kwow :D
Her er ett par eksempel:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=428
http://www.clarion.se/produkter/bilstereo/dxz738rmp.htm
http://www.panasonic.no/dt_productdetai ... cleid=1381

@lpher

 #26415  av hovik
 
Ta en titt på Sony XA-300. Input dings til sony spillere med usb inn. Lydkort i pc er generelt såpass dårlig at det uansett vil være svakeste ledd i en pc setup i bil.

Både Goose og jeg holder på med PC i bil prosjekt for tida. Bare send PM hvis spm.

 #26421  av saus
 
hovik skrev:Ta en titt på Sony XA-300. Input dings til sony spillere med usb inn. Lydkort i pc er generelt såpass dårlig at det uansett vil være svakeste ledd i en pc setup i bil.

Både Goose og jeg holder på med PC i bil prosjekt for tida. Bare send PM hvis spm.
er goose som har fått meg hekta da :) Hadde bare lyst å slippe extra kost med ny spiller.. men men..

Takk for hjelp!

 #26423  av @lpher
 
hovik skrev:Ta en titt på Sony XA-300. Input dings til sony spillere med usb inn. Lydkort i pc er generelt såpass dårlig at det uansett vil være svakeste ledd i en pc setup i bil.
Stemmer det...men den er uforholdsmessig dyr...1.390,- veil. ...og krever at det er skifterstyring på spilleren...altså ikke noen 990,- sonyspiller ;-)

EDIT: Finnes tilsvarende hos Pioneer også...390,- veil...krever også at det er skifterstyring på spilleren....

@lpher

 #26430  av hovik
 
Har Pioneer saken usb inn ?

 #26431  av @lpher
 
hovik skrev:Har Pioneer saken usb inn ?
Hverken Sonys XA300 eller Pioneers IP-RCA har USB ;-)

@lpher

 #26440  av @lpher
 
hovik skrev:
@lpher skrev: Hverken Sonys XA300 eller Pioneers IP-RCA har USB ;-)

@lpher
Står nå over alt at Sony XA-300 har usb in - http://www.minidisc.org/part_Sony_XA-30 ... apter.html

Venter fortsatt på min ...
Ahh...ser sånn ut ja...egentlig aldri vært borti noen som har sett nytten i det..og nei Pioneer sin har definitivt ikke USB-kontakt... ;-)

Hvor har du bestilt din da? ...lagervare hos Sony norge og ordentlige forhandlere den dær da ;-)

@lpher

 #26446  av hovik
 
Ja, begynner å tvile på kilden min ... De påstår sony norge ikke har den på lager. litt fulle av bull tror jeg. Men andre ting har kommet på tida derfra.

USB inn er ganske genialt. Slipper signal tap ved å strekke usb kabel vs. signal kabel. Innebygde lydkort i hovedkort/bærbare mangler som regel MASSE lyd i lavere frekvenser, og har som regel høyfrekvent filtre for å fjerne støy fra HK som totalt ødelegger detaljer i lydbildet.

Ulempen er å bruke sony headunit.

 #26449  av @lpher
 
hovik skrev: Ulempen er å bruke sony headunit.
ROTFLMAO! ;-) ...kunne ikke sagt det bedre selv ;-)

@lpher

 #26454  av Goose
 
Jeg bruker en USB FM Modulator.
Kan ikke se at det er noe forsinkelse på lyden og kvaliteten er mer enn bra nok for bilen. Skal bestille en FM modulator til nå som har Aux inn så får jeg se hvordan fungerer den.
Hvis den er slik jeg tror så skal jeg leke DJ med mikrofon og greier når vi skal på treff og under kolone kjøring. :lol:

Trådløs FM modulator er en flyttbar radiostasjon :wink: