TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • da var anlegget pÃ¥ vei

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #30556  av memo
 
ikke noe grumgrum greier, men det blir sikkert lyd av dette og..:

(beklager alpher, jeg bestilte fra MDS i sverige ;P)

MDS KHARMA 69
Watt: 500 W
Watt rms: 250 W
SPL: 95,2 dB
Fs: 30 Hz
Impedans: 4 Ohm
Frekvensomfång: 25 - 26000 Hz
Monterings djup: 91 mm

Jensen A-400HLX, 4-KANALS, 400 WATT
Antal kanaler: 4
Watt: 100 W
Storlek: 283 x 76 x 254 mm
Artikelnr: A400HLX

MDS KHARMA TWELVE
Watt max: 700 W
Watt rms: 350 W
SPL: 94,6 dB
Vas: 60,68
Qts: 0,9037
Fs: 38,6619 Hz
Impedans: 4 Ohm
Magnet: 60 Oz.

+ en haug med høytaler og strømkabler, bassrefleksrør, og neon ;P

bilder:
Vedlegg
sub
sub
karma_twelve.JPG (16.33 kiB) Vist 5347 ganger
jensen forsterker (skal bare drive frontsettet
jensen forsterker (skal bare drive frontsettet
jensen.JPG (16.72 kiB) Vist 5347 ganger
6x9
6x9
6x9.JPG (16.13 kiB) Vist 5347 ganger
 #30594  av @lpher
 
memo skrev:
beklager alpher, jeg bestilte fra MDS i sverige ;P
LOL...jeg overlever nok jeg....men det hadde jo blitt billigere for deg å handle av meg da... ;-)

Foresten..hva betalte du for dette da?


@lpher

 #30595  av memo
 
men det hadde jo blitt billigere for deg å handle av meg da
hvordan vet du det? :P

Betalte under 5 lapper for det..

 #30596  av @lpher
 
memo skrev:
men det hadde jo blitt billigere for deg å handle av meg da
hvordan vet du det? :P

Betalte under 5 lapper for det..
Fordi jeg kan...om jeg vil...matche alle tilbud...uansett hvor de kommer fra. Vi har såpass stor markedsandel i norge at det er mange merker/leverandører som vil inn hos oss...ergo så er de som regel veldig snille om vi vil ha varer fra dem :-)

Når det er sagt...så er 5.000,- for den komplettpakka der ganske så billig da :-)


@lpher

 #30597  av memo
 
ja, jeg syns det jeg og.. er sikkert ikke noen fryktelige kvalitets-subber, men... skal ikke slå hull i bilen heller...tror de holder ganske greit..

skal sies at jeg har kjøpt 30m med strøm/signalkabler, 2 stk 15" neonlys, samt diverse annet småpjakk i tillegg, inkl. i prisen..

de 6x9'erne skal visst være ganske så okeie.. har jeg hørt :roll:

Jensen høytaleren skal bare drive 2 6x9'ere (kanskje 1 sett til bak), mens jeg har en soundstorm forsterker på 1200W som skal drive sub'ene.. cd-spilleren driver tweeterne..

greit oppsett? tror du? jeg har ikke peiling på anlegg og slikt da :)

 #30613  av @lpher
 
memo skrev:ja, jeg syns det jeg og.. er sikkert ikke noen fryktelige kvalitets-subber, men... skal ikke slå hull i bilen heller...tror de holder ganske greit..
LOL ;-)
memo skrev: skal sies at jeg har kjøpt 30m med strøm/signalkabler, 2 stk 15" neonlys, samt diverse annet småpjakk i tillegg, inkl. i prisen..
Må være såpass :-)
memo skrev: de 6x9'erne skal visst være ganske så okeie.. har jeg hørt :roll:
No comment :-)
memo skrev: Jensen høytaleren skal bare drive 2 6x9'ere (kanskje 1 sett til bak),
Høres kurant ut det da...
memo skrev: mens jeg har en soundstorm forsterker på 1200W som skal drive sub'ene.. cd-spilleren driver tweeterne..
Soundstream? Nå begynner vi å snakke her...nesten ;-)
memo skrev: greit oppsett? tror du? jeg har ikke peiling på anlegg og slikt da :)
Vær så snill ikke spør meg om akkurat det...:mrgreen: ...du vet jeg er bortskjemt på lyd!! :mrgreen:

Neida...sikkert greit utstyr... :wink:

@lpher

 #30614  av memo
 
hadde helst foretrukket at du holdt kjeft akkurat nå :lol:

de brukte da MDS i it's fun porsche'n da.. kanke være SÅ ille som du skal ha det til :P

 #30638  av @lpher
 
memo skrev:hadde helst foretrukket at du holdt kjeft akkurat nå :lol:

de brukte da MDS i it's fun porsche'n da.. kanke være SÅ ille som du skal ha det til :P
Fordi om MDS inngår avtale (hvor mye de måtte betale er vel uvisst? ;-) )om at merket deres skal brukes i div. værsting-biler....så betyr ikke det nødvendigvis at merket består av værsting-utstyr...det er det de skal ha underbevistheten vår til å tro :D

MEN...nå skal jeg holde kjeft! :D

@lpher

 #30645  av tbergstad
 
Jeg har en dynabel-12" som jeg kjøpte fra eltek.. Kosta 499,- Men jeg ble VOLDSOMT imponert..

 #30657  av memo
 
@lpher skrev:
memo skrev:hadde helst foretrukket at du holdt kjeft akkurat nå :lol:

de brukte da MDS i it's fun porsche'n da.. kanke være SÅ ille som du skal ha det til :P
Fordi om MDS inngår avtale (hvor mye de måtte betale er vel uvisst? ;-) )om at merket deres skal brukes i div. værsting-biler....så betyr ikke det nødvendigvis at merket består av værsting-utstyr...det er det de skal ha underbevistheten vår til å tro :D

MEN...nå skal jeg holde kjeft! :D

@lpher
jeg hater deg :lol:

 #30659  av chris
 
memo skrev:
@lpher skrev:
memo skrev:hadde helst foretrukket at du holdt kjeft akkurat nå :lol:

de brukte da MDS i it's fun porsche'n da.. kanke være SÅ ille som du skal ha det til :P
Fordi om MDS inngår avtale (hvor mye de måtte betale er vel uvisst? ;-) )om at merket deres skal brukes i div. værsting-biler....så betyr ikke det nødvendigvis at merket består av værsting-utstyr...det er det de skal ha underbevistheten vår til å tro :D

MEN...nå skal jeg holde kjeft! :D

@lpher
jeg hater deg :lol:
Bra opptakter til et juni-treff.. hehehe :mrgreen:

 #30675  av erling
 
memo skrev:
@lpher skrev:
memo skrev:hadde helst foretrukket at du holdt kjeft akkurat nå :lol:

de brukte da MDS i it's fun porsche'n da.. kanke være SÅ ille som du skal ha det til :P
Fordi om MDS inngår avtale (hvor mye de måtte betale er vel uvisst? ;-) )om at merket deres skal brukes i div. værsting-biler....så betyr ikke det nødvendigvis at merket består av værsting-utstyr...det er det de skal ha underbevistheten vår til å tro :D

MEN...nå skal jeg holde kjeft! :D

@lpher
jeg hater deg :lol:
Jaja... Du har ihvertfall ikke automatgir... :lol:

Men det er jo forskjellige terskler for hva og hvilke saker og ting som tilfredstiller oss. :)

Ville bytta 6x9'ene i et frontsett hvis jeg var deg. Eller har du andre planer fremme? :)

 #30694  av @lpher
 
memo skrev:
jeg hater deg :lol:
Thats ok...i hate myself too! LMAO :mrgreen:

@lpher

 #30696  av @lpher
 
erling skrev: Men det er jo forskjellige terskler for hva og hvilke saker og ting som tilfredstiller oss. :)
So true :)
erling skrev: Ville bytta 6x9'ene i et frontsett hvis jeg var deg.
Me too....for jeg VET hvor bra lyd du kan få til i denne typen bil...been there, done that :D


@lpher

 #30708  av sindrejl
 
angående lyd alf så trenger jeg 2x 10" og en forsterker nå.. eventuellt også fronthøyttalere med diskant... vi snakker pioneer og matching av pris her nå.. ;) u know.. I know :D