TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • da var anlegget pÃ¥ vei

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #30716  av @lpher
 
sindrejl skrev:angående lyd alf så trenger jeg 2x 10" og en forsterker nå.. eventuellt også fronthøyttalere med diskant... vi snakker pioneer og matching av pris her nå.. ;) u know.. I know :D
Men..Pioneer da mann? ;-) De kan jo å lage DVD-spillere da...men forsterkere/høytalere/subber? nahhh :mrgreen:

@lpher
Som er veldig kresen for tia :-)

 #30726  av sindrejl
 
hmm ok får gå for RF da :P

 #30743  av chris
 
sindrejl skrev:angående lyd alf så trenger jeg 2x 10" og en forsterker nå.. eventuellt også fronthøyttalere med diskant... vi snakker pioneer og matching av pris her nå.. ;) u know.. I know :D
..og radiator, felger, lakk, bremseskiver, etc, sånne ting som du TRENGER, det er helt ute av bildet eller?

 #30744  av chris
 
@lpher skrev:
sindrejl skrev:angående lyd alf så trenger jeg 2x 10" og en forsterker nå.. eventuellt også fronthøyttalere med diskant... vi snakker pioneer og matching av pris her nå.. ;) u know.. I know :D
Men..Pioneer da mann? ;-) De kan jo å lage DVD-spillere da...men forsterkere/høytalere/subber? nahhh :mrgreen:

@lpher
Som er veldig kresen for tia :-)
Synes de er flinke på cdspillere også jeg ;)

Du er mycket kresen for tida ja, hva er det som har bitt deg? :P

 #30751  av @lpher
 
sindrejl skrev:hmm ok får gå for RF da :P
LOL ;-) Det finnes andre merker også da... :-)
Vi får se hva vi finner av godis-tilbud...

@lpher

 #30757  av sindrejl
 
chris skrev:
sindrejl skrev:angående lyd alf så trenger jeg 2x 10" og en forsterker nå.. eventuellt også fronthøyttalere med diskant... vi snakker pioneer og matching av pris her nå.. ;) u know.. I know :D
..og radiator, felger, lakk, bremseskiver, etc, sånne ting som du TRENGER, det er helt ute av bildet eller?
radiator er no need, felger er ikke mer need enn høyttalere, lakk er need men vil bli fikset, bremseskiver skal jeg kjøpe uansett.. :)

Alf.. er ikke helt sikker, men lurer på om jeg skal lage kasse sjæl, hva er egentlig "best"? En litt stor en hvor subbene står inn mot kassa eller at subbene står med elementet "ut"? Skaff meg et godt tilbud på to fine 10" (ikke det kraftigste da.. skal ha råd til forsterker) og en forsterker til å drive dem :P

 #30862  av chris
 
sindrejl skrev: radiator er no need, felger er ikke mer need enn høyttalere, lakk er need men vil bli fikset, bremseskiver skal jeg kjøpe uansett.. :)
radiator er no need da plutselig? hva skjer når det blir varmere i lufta tror du? radiatoren er jo helt opprusta :( Og personlig ville jeg hatt finere felger enn dunkdunk-stereo.. men smaken er jo som kjent delt (heldigvis?) :)

-edit-
tenkte på en ting.. at sub'en står inn mot kassa? altså med magneten på UTSIDEN av kassa? jeg ser for meg at lyden blir ganske grøtete? eller?

 #30871  av @lpher
 
chris skrev: tenkte på en ting.. at sub'en står inn mot kassa? altså med magneten på UTSIDEN av kassa? jeg ser for meg at lyden blir ganske grøtete? eller?
Du er inne på noe ja...og om du vil ha normal, kraftig og nøyaktig bass,
så skal du nok ikke vurdere den type løsning nei...mest for show det :-)

@lpher

 #30873  av @lpher
 
sindrejl skrev: Alf.. er ikke helt sikker, men lurer på om jeg skal lage kasse sjæl, hva er egentlig "best"? En litt stor en hvor subbene står inn mot kassa eller at subbene står med elementet "ut"? Skaff meg et godt tilbud på to fine 10" (ikke det kraftigste da.. skal ha råd til forsterker) og en forsterker til å drive dem :P
Det spørs om jeg ikke skal snekre ihop en rimelig pakke....mest mulig lyd, for minst mulig penger? Slik at du har til felger og radiator og div.stæsj før sommern kommer? :)

Trøbbelet med 10" er at det er 12" som selger som varmt hvetebrød...ergo så blir det sjelden eller aldri tilbud på 10" fra leverandørene sin side...og for å sette det på spissen:

Som et kjapt eksempel:
RF HE 12" - veil 1.595,-
RF HE 10" - veil 1.495,-

Lukket MDF kasse 12" - 590,-
Lukket MDF kasse 10" - 890,- !!

See what i mean? :-)

Klarer å levere 2 stk. 12" Lightning Audio subber (som tåler mye) med forsterker og lukket dobbelkasse til ca 3.500,- og DET er billig :-)

Spørsmålet er vel da anskje om du trenger 2 stk? :-)

@lpher

 #30879  av sindrejl
 
med 12" trenger jeg vel ikke to nei, spørsmålet er bare om de henger med musikken.. blir dem ikke litt vel .. seige?

 #30885  av chris
 
@lpher skrev:
chris skrev: tenkte på en ting.. at sub'en står inn mot kassa? altså med magneten på UTSIDEN av kassa? jeg ser for meg at lyden blir ganske grøtete? eller?
Du er inne på noe ja...og om du vil ha normal, kraftig og nøyaktig bass,
så skal du nok ikke vurdere den type løsning nei...mest for show det :-)

@lpher
Trenger sånne sub'er med neonlys rundt magnetene da :D

 #30886  av chris
 
@lpher skrev:Spørsmålet er vel da anskje om du trenger 2 stk? :-)
Når man skal henge nedpå kanalen, så er uttrykket "jo fler, jo ber" gjeldende :mrgreen:

 #30905  av sindrejl
 
du har jo to 10" selv så bare smekk igjen doskåla ;)

 #30906  av sindrejl
 
btw alf, utseende betyr NADA.. skal skjule hele anlegget uansett.. skal ikke ha NOE synlig ;)

 #30907  av chris
 
sindrejl skrev:du har jo to 10" selv så bare smekk igjen doskåla ;)
hehehe!! venta på den ja :D I mitt tilfelle så høres det itj nå my utvendig, så.. ;)