TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Newsflash/Sneakpeak - Alpine 2004

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #30775  av @lpher
 
Tenkte jeg bare skulle lodde stemninga å høre hva folk tror om disse produktene som kommer fra Alpine i 2004

@lpher
Vedlegg
Alpine’s IVA-D300 DVD Mobile Multimedia StationTM, features a revolutionary touch screen technology, making it the easiest to use human interface and the most flexible control hub for a one-unit solution.
Alpine’s IVA-D300 DVD Mobile Multimedia StationTM, features a revolutionary touch screen technology, making it the easiest to use human interface and the most flexible control hub for a one-unit solution.
mainphoto2793.jpg (54.07 kiB) Vist 6561 ganger
Alpine’s CDA-9820..vil nok få ett annet navn om vi får se den i europa...
Alpine’s CDA-9820..vil nok få ett annet navn om vi får se den i europa...
Alpine_mainphoto2805.jpg (16.79 kiB) Vist 6561 ganger
The AlpineF#1Status DVI-9990 and PXI-H990 provide the ultimate playback of the newest digital media -- DVD-Audio -- with professional sound tuning capabilities to overcome the shortcomings of the automotive environment.
The AlpineF#1Status DVI-9990 and PXI-H990 provide the ultimate playback of the newest digital media -- DVD-Audio -- with professional sound tuning capabilities to overcome the shortcomings of the automotive environment.
Alpine_mainphoto2786.jpg (14.3 kiB) Vist 6561 ganger

 #30777  av sindrejl
 
Alpine har seriøst mye å lære av pioneer og div andre produsenter om utseende.. jøss så kjedelig spillerne er.. alle er kliss like men med forskjellig farge etter hvor bra dem er :D

 #30779  av @lpher
 
sindrejl skrev:Alpine har seriøst mye å lære av pioneer og div andre produsenter om utseende.. jøss så kjedelig spillerne er.. alle er kliss like men med forskjellig farge etter hvor bra dem er :D
LOL :-) Du er inne på noe da...men det har nok noe å gjøre med det faktum at de som KUN skal ha penest lyden...så nært hi-end som det lar seg gjøre i bil....bryr seg ikke så mye om hvor 'flash' spilleren er...heller motsatt ser det ut til :-) Når det er sagt, så må jeg si at jeg synes de burde erstatta de kalkulator displayene...som ser ut som de er rappa av en 70 talls kalkulator! LOL :-)


@lpher

 #30783  av CelicaTurbo
 
det ser gammelmodig ut ja, men det fine med slike display er at de er lette å lese selv i solskinn.. i motsetning til mange av LCD-displayene.. men på den annen side liker jeg selv store display som har plass til mye informasjon og et bra brukergrensesnitt, men dessverre er det få spillere som faktisk nytter displayet til noe annet enn å vise fancy animasjoner og/eller brukerdefinerte bilder :?

 #30789  av Amund
 
personlig liker jeg alpine og clarion MYE bedre enn pioneer. Pioneer spillerne ser direkte latterlige ut! omtrent som å montere neonlys i bilen...

 #30802  av tbergstad
 
Jeg har deh-p7500 pioneer i bilen min.. Og jeg må si at spilleren er fantastisk bra.. HAr bare enkel bakgrunn med info om tid og spor osv.. Du må jo ikke ha på alt stæsjet i bakgrunnen på spilleren :wink:

 #30803  av kake
 
Amund skrev:Pioneer spillerne ser direkte latterlige ut! omtrent som å montere neonlys i bilen...
Sikker?

Bilde
Bilde
Bilde

 #30810  av Erlend
 
Liker Alpine jeg :) Er ganske kult med en spiller som ser relativt kjip ut, men som har skikkelig hi-fi-lyd! Eneste jeg ikke er så glad i er den blågrønne fargen, men nå er jo det Alpine da...

 #30832  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:det ser gammelmodig ut ja, men det fine med slike display er at de er lette å lese selv i solskinn.. i motsetning til mange av LCD-displayene.. men på den annen side liker jeg selv store display som har plass til mye informasjon og et bra brukergrensesnitt, men dessverre er det få spillere som faktisk nytter displayet til noe annet enn å vise fancy animasjoner og/eller brukerdefinerte bilder :?
Kommer ikke på andre spillere enn Pioneer's DEHP77MP som har et display som står i ro jeg...og samtidig har noe annet enn Alpines kalkulatordisplay :-)

@lpher

 #30841  av CelicaTurbo
 
tja, slike delfiner og slikt kan man jo alltids skru av så om spilleren inkluderer slikt dilldall er det ikke så viktig, men jeg synes at en bra LCD-skjerm er et must for kunne tillate et godt brukergrensesnitt med forståelige menyer som kan navigeres enkelt med få knapper og få knappetrykk, men dessverre ser det ut til at de fleste utviklerne ikke er flinke nok til å utnytte skjermen til annet enn dilldall.. det er vel helst pga at det er dilldallet og delfinene som selger da :?

 #30865  av chris
 
Displayet mitt står i ro det, jeg har Pioneer 7400.. Dette har jeg skrevet før, så det gidder jeg ikke utdype.. men delfiner og racerbiler kan slåes av og på som en selv føler for.. Til vanlig bruker jeg å ha opp tekst på sang/navn på radiostasjon, samt den andre infoen som trengs.
Pioneer har etter min mening lykkes veldig med utseende på spillerne sine, og samtidig er de utrolig lette å bruke. Skjermen er oversiktlig, og ikke noe dilldall

Derimot har Alpine mislykkes grusomt med designet på sine, spør dere meg. Stygt utseende, kalkulatordisplay, og ikke spesielt enkelt eller oversiktlig å bruke.
Alpine sine spillere ser like latterlige og 80-talls ut, som Aiwa sine :)
Passer vel kanskje i en 80-talls beemer ;)

 #30877  av @lpher
 
chris skrev: Displayet mitt står i ro det, jeg har Pioneer 7400.. Dette har jeg skrevet før, så det gidder jeg ikke utdype.. men delfiner og racerbiler kan slåes av og på som en selv føler for.. Til vanlig bruker jeg å ha opp tekst på sang/navn på radiostasjon, samt den andre infoen som trengs.
Stemmer nok bra det...og det er nok i dette moduset de fleste setter den i...når de har gått lei av delfiner og formel 1 bilsnutter :-) Mener det var på DEHP7500 så er det også en sånn oldfashioned VU-meter thingy som ikke er helt bortinatta da...er ihvertfall lyd/muskkk relatert :D ...eller har du denne på DEHP7400 også chris?
chris skrev:
Pioneer har etter min mening lykkes veldig med utseende på spillerne sine, og samtidig er de utrolig lette å bruke. Skjermen er oversiktlig, og ikke noe dilldall
Det ER en grunn til at de selger så mye Headunits som de gjør... :-)
chris skrev:
Derimot har Alpine mislykkes grusomt med designet på sine, spør dere meg. Stygt utseende, kalkulatordisplay, og ikke spesielt enkelt eller oversiktlig å bruke.
LMAO :-) Vet om en herremann hos alpine importøren som hadde sett rødt...om han hadde lest denne tråden :D Han om det.... :-) Det er foresten han som eier den sorte IS200 Alpine-demobilen :-)
chris skrev:
Alpine sine spillere ser like latterlige og 80-talls ut, som Aiwa sine :)
Passer vel kanskje i en 80-talls beemer ;)
Holdt på å dette av stolen jeg satt på da Autofil Jan-Erik sa akkurat det du sier der i ett av Autofilproggrammene! Konfornterte så salgsrep'en deres med utallesen hans dagen etter...fikk ikke no svar gitt! LMAO ;-)


@lpher
Sist redigert av @lpher den 25 jan 2004 21:16, redigert 1 gang totalt.

 #30882  av chris
 
@lpher skrev: Stemmer nok bra det...og det er nok i dette moduset de fleste setter den i...når de har gått lei av delfiner og formel 1 bilsnutter :-) Mener det var på DEHP7500 så er det også en sånn oldfashioned VY-meter thingy som ikke er helt bortinatta da...er ihvertfall lyd/muskkk relatert :D ...eller har du denne på DEHP7400 også chris?
Aner ikke. hehe. hva er VY-greie?
@lpher skrev: Holdt på å dette av stolen jeg satt på da Autofil Jan-Erik sa akkurat det du sier der i ett av Autofilproggrammene! Konfornterte så salgsrep'en deres med utallesen hans dagen etter...fikk ikke no svar gitt! LMAO ;-)
Hmm.. må være et program jeg ikke har sett faktisk. Men jeg står fullt og helt på den uttalelsen :D

 #30912  av sindrejl
 
chris skrev: Aner ikke. hehe. hva er VY-greie?
SÃ¥nn dill med strek som spretter frem og tilbake :)

 #30915  av chris
 
sindrejl skrev:
chris skrev: Aner ikke. hehe. hva er VY-greie?
SÃ¥nn dill med strek som spretter frem og tilbake :)
Ah, nå er jeg med. Ja, jeg har sånn på min ja, @lpher :)