TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anlegg i Celica T23 2000 modell

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #259908  av StigArve
 
Heisann!
Måtte nesten "joine" forumet her siden jeg kjøpte meg en Celica på tirsdagen.

Så har nå spekulert på hvordan jeg kan få til stereo anlegg i bilen.. Den har bla original spilleren i, som jeg ikke får ut :P
Og så kommer jo utfordringen med å strekke kabler fra batteri og bak.. Har prøvd å søkt på forumet her, men fant ingenting.. :oops:

Det jeg tror (uten å ha prøvd det, i fare for å ødelegge noe), er at jeg må pelle bort noe plastikk rundt spilleren, for den er vel gjerne skrudd fast? For å få den ut...

Og å føre strømkabel gjennom torpedoveggen, må jeg ta på passasjersiden. Mener å ha sett noe alarm kabler som gikk inn i en gummihette der..

Så håper nå på at det er noen her som har gjort dette før meg, og som kan trygt guide meg igjennom prosedyren :D

Kan jo legge opp bilder hvis det er ønskelig..

 #259915  av StigArve
 
Prøver å legge opp bilde nå...
Vedlegg
Hvordan i all verden får jeg bort denne karen?
Hvordan i all verden får jeg bort denne karen?
August 07002.jpg (99.37 kiB) Vist 4208 ganger
Muligheter her?
Muligheter her?
kabelgjennomgang.JPG (140.31 kiB) Vist 4222 ganger

 #259917  av ErikG
 
Den er nok skrudd med 4 10mm skruer bak dekslene. Må av med dekslene rundt. Sikkert ta av det under for å få av dekselet rundt spilleren.
 #273377  av 2000GTS
 
Hei, under dekselet finner du fire bolter (en i hvert hjørne). Når disse er skrudd ut, kan du dra ut spilleren. Det finnes ett hull i torpedoveggen nedenfor batteriet også hvor jeg dro kabelen igjennom. Deretter la jeg kabelen under plastikken langs døren, siden bak og inn til bagasjerommet. =)

Bare si ifra hvis du trenger mer info!
 #281594  av hugomidt
 
sjekk ut denne tråden , der er det en som bygger i t23 , kan jo få litt hint og vink der og kansje få litt inspirasjon....

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=155
 #287948  av stians
 
Kom du noen vei med å få ut spilleren?? Jeg sliter med det samme... hvilket deksel må du fjerne og hvordan fjerner du det. :D
 #289985  av @lpher
 
stians skrev:Kom du noen vei med å få ut spilleren?? Jeg sliter med det samme... hvilket deksel må du fjerne og hvordan fjerner du det. :D
Du fjerner midt-konsoll rammen...så kommer du til skruene som sitter på begge siden av original-spiller og blinddekselet...
 #290232  av 2000GTS
 
stians skrev:Kom du noen vei med å få ut spilleren?? Jeg sliter med det samme... hvilket deksel må du fjerne og hvordan fjerner du det. :D
Hei, du starter med å løfte plasten rundt girspaken. Du må huske å koble ut sigarettenneren bak før du napper ut denne delen. Så må du skru løs to skruer som sitter nederst på midtkonsollen for å kunne løfte ut resten såvidt jeg kan huske. Klokken og AC må også kobles ut før du napper ut denne delen.
 #290250  av Dammed
 
Må ikke dra ut kablene på sigarett tenneren, den kan fint henge i kabelen, delen veier tross alt 20gram elns.

Jeg trakk kablene langs venstre og høyre fram fangere, og en rask løsning ved å kutte et lite hull i slangen mellom døra og coupeen og så trakk jeg kabeln inn i det hullet og videre inn i copeen, og deretter er det bare å trekke kabelen under den plastikk biten som det står Celica på og videre under baksetet til bagasjen. Jeg trakk 2 50 mm2 kabler.

Du må løsne begge front lyktene for å trekke kabelen på måten jeg har gjort det. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med fuktighet slik jeg har gjort det. ;)

Litt bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #298396  av celica 04
 
hei! haR NETOPP KJØPT MEG EN CELICA T23 04 MOD, SÅ HAR JEG TENKT Å BYTTE UT SPILLEREN SOM SITTER I MED EN MINDRE "NORMAL" SPILLER, MEN NÅR DEN ER UTE SÅ VIL JEG FÅ ET TOMTOM OVER SPILLEREN, MEN JEG SÅ PÅ ET AV BILDENE AT DET VAR EN SOM HADDE ET BLIND DEKSEL OVER SPILLEREN, SÅ JEG LURTE PÅ OM NOEN VEIT ÅSSEN JEG FÅR TA I DET? OG OM DET HOLDER SÅNN AT JEG IKKE MÅ KJØPE NOE RAMME I TILLEGG? HEHE
 #299502  av chris
 
celica 04 skrev:hei! haR NETOPP KJØPT MEG EN CELICA T23 04 MOD, SÅ HAR JEG TENKT Å BYTTE UT SPILLEREN SOM SITTER I MED EN MINDRE "NORMAL" SPILLER, MEN NÅR DEN ER UTE SÅ VIL JEG FÅ ET TOMTOM OVER SPILLEREN, MEN JEG SÅ PÅ ET AV BILDENE AT DET VAR EN SOM HADDE ET BLIND DEKSEL OVER SPILLEREN, SÅ JEG LURTE PÅ OM NOEN VEIT ÅSSEN JEG FÅR TA I DET? OG OM DET HOLDER SÅNN AT JEG IKKE MÅ KJØPE NOE RAMME I TILLEGG? HEHE
Kjøp deg en oppbevaringslomme, fåes hos Toyota. Og så slår du av CAPS LOCK'en på tastaturet ditt ;)