TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anlegg Supra mkiii(færdig)

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #263752  av KK-ma70
 
Tok sin tid dette prosjektet. Mye pga at motoren streiket, men nå er alt oppe og går.

Kunne ikke gå helt bananas med utforming av anlegg i bagagerom pga at taket skulle få plass. Men er ganske fornøyd med resultatet :D
Vedlegg
Sub montert i 20mm plexi
Sub montert i 20mm plexi
bilder jobb 037.jpg (38.3 kiB) Vist 6069 ganger
Subkasse
Subkasse
bilder jobb 035.jpg (61.92 kiB) Vist 6077 ganger
Deler færdig produsert
Deler færdig produsert
bilder jobb 032.jpg (70.44 kiB) Vist 6059 ganger
Avrunding av kanter dær viftene skal inn
Avrunding av kanter dær viftene skal inn
bilder jobb 027.jpg (51.87 kiB) Vist 6069 ganger
Produksjon av deler
Produksjon av deler
bilder jobb 026.jpg (85.31 kiB) Vist 6069 ganger
Sist redigert av KK-ma70 den 23 sep 2007 21:33, redigert 1 gang totalt.

 #263755  av KK-ma70
 
...
Vedlegg
Supra 048.jpg
Supra 048.jpg (293.53 kiB) Vist 6082 ganger
Kondensator kasse. Hullet i front skal d monteres viftegrill og hullene i sidene skal det trekkes kabler igjennom
Kondensator kasse. Hullet i front skal d monteres viftegrill og hullene i sidene skal det trekkes kabler igjennom
bilder jobb 046.jpg (57.62 kiB) Vist 6064 ganger
Kasser er limt
Kasser er limt
bilder jobb 045.jpg (74.47 kiB) Vist 6068 ganger
Eneste reservehjulet er brukt til:) Presse
Eneste reservehjulet er brukt til:) Presse
bilder jobb 044.jpg (79.55 kiB) Vist 6063 ganger
Deler lakkert
Deler lakkert
bilder jobb 040.jpg (90.41 kiB) Vist 6059 ganger

 #263760  av KK-ma70
 
...
Vedlegg
Anlegg færdig trekt og lys er montert
Anlegg færdig trekt og lys er montert
anlegg 003.jpg (306.72 kiB) Vist 6124 ganger
Taket får plass i de orginale festene
Taket får plass i de orginale festene
Supra 056.jpg (359.87 kiB) Vist 6064 ganger
kondensator og subforsterker
kondensator og subforsterker
Supra 052.jpg (435.61 kiB) Vist 6073 ganger

 #263766  av FireFox
 
:shock: det blei sinsykt bra! Grattis

 #263768  av celicat23
 
Kult bygd, og skikkelig pent! Bra jobba!

 #263908  av angrykid
 
Nice det der. :) Lyden ble bra også? Selv med taket på plass, eller? :)

 #263992  av tremere
 
:shock: Helt utrolig bra :D

 #263995  av sindrejl
 
ble da fint tilslutt det der ;)

 #264005  av KK-ma70
 
Takk takk :D Ble greit...
Lyden er nesten den samme med taket liggende bak. Blir mindre trykk i kupeen selvfølgelig, men basslyden er dær.
Eneste som er litt dumt er at bassen forsvinner helt da bakluka er åpen, så det er ikke noe vits i å spille høyt på utstillinger ovs.

Kunne tenkt meg å få dempet ned diskanten litt fremme. Den en er litt skarp, på kanten til skriking. Vil spille like høyt men med litt klarere tone. Må leke litt mere med delefilter, er noen innstillinger dær som jeg ikke har prøvd enda.
Skrur jeg ned trebble blir lyden litt flat...

Frontsett og bakhøytalere er av typen Rockford FNQ, så problemet skal ikke ligge dær

 #264019  av sindrejl
 
KK-ma70 skrev:Takk takk :D Ble greit...
Lyden er nesten den samme med taket liggende bak. Blir mindre trykk i kupeen selvfølgelig, men basslyden er dær.
Eneste som er litt dumt er at bassen forsvinner helt da bakluka er åpen, så det er ikke noe vits i å spille høyt på utstillinger ovs.

Kunne tenkt meg å få dempet ned diskanten litt fremme. Den en er litt skarp, på kanten til skriking. Vil spille like høyt men med litt klarere tone. Må leke litt mere med delefilter, er noen innstillinger dær som jeg ikke har prøvd enda.
Skrur jeg ned trebble blir lyden litt flat...

Frontsett og bakhøytalere er av typen Rockford FNQ, så problemet skal ikke ligge dær
jeg rota mye med innstillingene på delefilter før jeg fikk lyden jeg ville ha.. men miccen til spilleren som stod i supraen var gull verdt. måtte til slutt + en del innstillinger, rett og slett skru ned volumet på front og opp på sub så ble det høyt, god bass og klar tone :)

 #268015  av KK-ma70
 
Kveldsbilde :D
Desverre så var CD spilleren innstilt på fargen til pærene i dash.
La ikke merke til det før jeg så bildene :oops: Får stille den til blå senere :wink:
Vedlegg
Lyser ikke så kraftig i real life, litt lang lukketid på kameraet sjø:)
Lyser ikke så kraftig i real life, litt lang lukketid på kameraet sjø:)
Supra 202.jpg (298.05 kiB) Vist 6062 ganger
Supra 198.jpg
Supra 198.jpg (333.22 kiB) Vist 6062 ganger

 #268279  av gnmfr
 
Hmm... Bare lurer litt, ser du har tatt minus til forsterkern fra kondesnatoren... For meg så tenker jeg at det blir et fett om du tar den derfra eller i chassi, men er det noen grunn til at du har gjort det? Eller er det bare fordi det skulle være fint med to ledninger hver vei i kassa? :lol: Har samme kondensatoren og har koblet minusen rett ned bak kondensatoren og pluss fra hver side, har bare en minus ledning som er koblet rett på batteriet faktisk :P

Så forresten veldig bra ut :wink: Hvor fikk du tak i 20 mm plexi egentlig? Så utrolig bra forberett ut, det er veldig bra for da blir det veldig ordentlig og strøkent slutt resultat også :wink:

 #268560  av KK-ma70
 
gnmfr skrev:Hmm... Bare lurer litt, ser du har tatt minus til forsterkern fra kondesnatoren... For meg så tenker jeg at det blir et fett om du tar den derfra eller i chassi, men er det noen grunn til at du har gjort det? Eller er det bare fordi det skulle være fint med to ledninger hver vei i kassa? :lol:

Hvor fikk du tak i 20 mm plexi egentlig?
Jeg som missforstod kobblingskjema til den da jeg laget kassen. Trodde rekkefølgen på jord skulle være: chassi->kondis->forsterker...
Er bare 1jord som går i chassi, men hadde laget 4hull. Fant ut at det var bedre å dra en falsk jordkabel inn i boksen enn at det var 1tomt hull :wink:

Plexi: Dro innom noen som driver med skilt og reklame, husker ikke navnet på de(er 3år siden) Om der er Plexi eller Leksan/lexan( :oops: ) husker jeg ikke.

 #268563  av celicat23
 
SÃ¥ bra ut om dagen, og enda bedre om natta! 8) Pent!

 #268564  av KK-ma70
 
Det som gjenstår nå er å legge plexi over alle åpninger og prøve å skjerme rødlyset dær sikringene er. Er ikke fornøyd med at den kaster så mye lys over åpningen.
Blir vell i løpet av vinteren(eller nermere sommeren kjenner jeg meg rett)
Er på 3året nå :oops:

Startet med å koble opp fronthøytalere og spiller.
Tenkte lenge på plassering, montasje og utseende på subkassen. Forhørte meg litt rundt om hvilken løsning som ble best i min bil(og den løsningen ble det)
Monterte dvd og skjerm.
Da var jeg passe lei av å skru inn og ut innredning, så da ple det pause.
SÃ¥ gikk jo motoren til h... :roll:
Bilen ble da stående URØRT i 1år. Kontaktet Toyparts om 7m-gte, og vips 8) 1jz-gte :?
Måtte da si til meg selv at nok er nok... bli ferdig :D DA ble det montert lys, topplater og høytalere. Høytalerene skulle egentlig ikke stå i bagasjerommet, men ved siderutene bak. Men pga fysisk størrelse ble det ikke plass. Ble greit allikevell :D