TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Diskant høytaller t20?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #281952  av stian876
 
Hei! tenkte jeg skulle bytte ut høytallerne mine forann nå, men har ikke opnet å sett hva som er der enda. hehe
Noen som kan fortelle meg dette, så kjøper jeg med dette.

Har et komp sett ifra seal. men diskanten er så stoor.. noen som har erfaring med dette på T20? tilpassinger osv?
 #282062  av lexusmann
 
Altså, original diskanten som man får kjøpe hos Toyota syns jeg er ganske bra...men det mest geniale er den plast trekanten som man monterer de i. Bare bytter den som er der fra før med denne. Dette er på innsiden av speilhuset...nå er sikkert andre diskanter bedre, men da må den vel ha samme ytre mål? Nede i døren fins ferdig stikk, bare til å plugge i.. :wink: Ble ganske bra lyd i den jeg hadde, men avhenger seff av hva man sammenligner med...
Dette er i alle fall min erfaring...
 #283032  av chris
 
lexusmann skrev:Altså, original diskanten som man får kjøpe hos Toyota syns jeg er ganske bra...men det mest geniale er den plast trekanten som man monterer de i. Bare bytter den som er der fra før med denne. Dette er på innsiden av speilhuset...nå er sikkert andre diskanter bedre, men da må den vel ha samme ytre mål? Nede i døren fins ferdig stikk, bare til å plugge i.. :wink: Ble ganske bra lyd i den jeg hadde, men avhenger seff av hva man sammenligner med...
Dette er i alle fall min erfaring...
Jeg synes den originale diskanten låter forferdelig innestengt. Men mulig det bare er meg :)
 #283092  av lexusmann
 
chris skrev:
lexusmann skrev:Altså, original diskanten som man får kjøpe hos Toyota syns jeg er ganske bra...men det mest geniale er den plast trekanten som man monterer de i. Bare bytter den som er der fra før med denne. Dette er på innsiden av speilhuset...nå er sikkert andre diskanter bedre, men da må den vel ha samme ytre mål? Nede i døren fins ferdig stikk, bare til å plugge i.. :wink: Ble ganske bra lyd i den jeg hadde, men avhenger seff av hva man sammenligner med...
Dette er i alle fall min erfaring...
Jeg synes den originale diskanten låter forferdelig innestengt. Men mulig det bare er meg :)

Joda, finnes sikkert bedre diskanter, men den trekanten(kommer ikke på noe bedre navn :lol: ), er i alle fall veldig bra...med tanke på plassering, altså...kan vel montere en annen(og ev bedre?)diskant i denne?så lenge de har samme ytre mål i alle fall...
 #283164  av chris
 
lexusmann skrev:
chris skrev:
lexusmann skrev:Altså, original diskanten som man får kjøpe hos Toyota syns jeg er ganske bra...men det mest geniale er den plast trekanten som man monterer de i. Bare bytter den som er der fra før med denne. Dette er på innsiden av speilhuset...nå er sikkert andre diskanter bedre, men da må den vel ha samme ytre mål? Nede i døren fins ferdig stikk, bare til å plugge i.. :wink: Ble ganske bra lyd i den jeg hadde, men avhenger seff av hva man sammenligner med...
Dette er i alle fall min erfaring...
Jeg synes den originale diskanten låter forferdelig innestengt. Men mulig det bare er meg :)

Joda, finnes sikkert bedre diskanter, men den trekanten(kommer ikke på noe bedre navn :lol: ), er i alle fall veldig bra...med tanke på plassering, altså...kan vel montere en annen(og ev bedre?)diskant i denne?så lenge de har samme ytre mål i alle fall...
Ja, plasseringen er veldig bra, og tingen er å bytte diskanten i samme plassering. Ser penest ut også det :)
 #284568  av Kymho
 
GÃ¥ for Focal :)
Lager en av verdens beste høytallersystem, og har veldig gode diskanter :)

Til og med de billigste seriene til 1000.- - 1500.- gir bra trøkk og god kvalitet.
Har btw vunnet maaange tester de billigste med, Focal er en sikker vei å gå innenfor lydkvalitet :)
 #284776  av chris
 
Kymho skrev:GÃ¥ for Focal :)
Lager en av verdens beste høytallersystem, og har veldig gode diskanter :)

Til og med de billigste seriene til 1000.- - 1500.- gir bra trøkk og god kvalitet.
Har btw vunnet maaange tester de billigste med, Focal er en sikker vei å gå innenfor lydkvalitet :)
Mitt tips er Polk Audio. Ingen har noe negativt å si om de, og kommer knallbra ut i alle tester de er med i.