TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Signalstøy osv... *oppgitt*

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #283280  av chris
 
tojo skrev: OBS! dette jeg skriver refererer litt tilbake i tid(som dere kan se på komponentene)
Som sagt jeg kjører også med Monster Cable, det vi gjorde var å teste (di "kostbare" biltemakabelen) for å høre om vi kunne høre noe forskjell. Vi kunne ikke høre merkbar forskjell.
Så om ikke (di "kostbare" biltemakablene)er blitt dårligere med tiden(det vet jeg ingenting om), så holder dem bra nok i de aller fleste tilfeller.
Men mulig det er mine andre komponenter som er problemet:
RF spiller(RFX-8140),3 X RF forsterkere40.2, 100.2 0g 1000a2,RF 1faradx2,RF EPX2,RF power høytallere og JBL GTI subber
Hvis du tenker lydKVALITET (som ikke vi har snakket om tidligere oppi her, vi har diskutert støy :)) så blir det en litt annen sak. Da stilles det krav til forsterker, høyttalere, headunit, og ikke minst, den som hører på. De aller fleste klarer ikke å høre forskjell på billig og dyr signalkabel, verken i bilstereo eller på hjemmestereo. Man skal være over middels interessert, ha over middels god hørsel, og ha over middels bra utstyr for å merke noen forskjell. Hovedforskjellen på signalkabler i bil er hvor lite støy de fanger opp. Der er det stor forskjell på billig og dyrt. Men for all del, i en del biler blir det ikke støy, og i andre biler må man til med mangetusenkroners kabler for å unngå støy.
Og nei, kablene blir ikke dårligere med tiden :)
 #283316  av AP_H
 
Hehehe :P MÃ¥ si att de har komt igang en stor diskusjon fram og tilbake her. :lol:

Men probleme mitt har nå løst seg. Hadde justert litt feil på forsterkern sånn att de kom støy osv. Men de har ordna seg no :) Må si jeg er ganske imponert av JBL sitt frontsett! Klar å fin lyd! Absolut noe å anbefale til mr2! passer rett inn i døra å diskantane passer rett inn der org diskantane er! Her trengs de ikke noe modifikasjoner av noe slag. bare Plug And Play! :D

Takker for alle tips for å finne feilen :mrgreen:

BTW : Bruker enna biltema sin signalkabel ;) funker helt fint ;) hehe :P
 #287768  av 2fastgt4
 
En stund siden jeg har vært inne :D

på avensisen min brukte jeg dyre monster kabler av den dyrere typen.PÅ den bilen ble jeg aldri kvitt støyen.

kjører astra nå med bare biltema kabler hele veien.Har høtalere både bak og forran +subb.
Har 3 linjekabler bakover til to forsterkere som driver dette med hver sin 21mm/2 strømkabler også levert fra biltema.

og hva skjer første gang jeg starter bilen? joda;mye dynamo støy..prøvde å jordet dynamoen bedre,dette hjalp litt.Så jorda jeg forsterkera enda bedre,hjalp litt.

Noe som iriterte meg også var att jeg hadde maks styrke på forsterkera ved ca 1/2 volum på spilleren.
Heiv meg baki og justerte alle kanalene ned til minimum av behov på gain kontrollene på forsterkeren.
Ved høye cd opptak så kunne jeg da nesten spille på full pupp på spilleren.
Ved lave innspillinger så var det akkurat høyt nok til å nesten å bli ubehagelig.

Starter opp bilen igjen og alt støy er borte.

dette kommer av at når gainen er justert for høyt så forsterker efekttrinnet al støy i bilen også fordi du overstyrer signalet :D

og jord skal vel helst ikke kobles til - på batteriet men til schassis 8)