TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Batteriet dør ut!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #286171  av nnt
 
Bil: Celica ST1802 90 mod
Nettopp fått satt inn en forsterker+basskasse+høytalere. Samme dagen så går batteriet ut... Først trodde jeg det var batteriet som var såpass gammelt, så jeg bytta den ut med en ny en.. Litt senere skjer det samme igjen.
På dashbordet står det at oljen er for lite, assa oljelampa, ABS signalet og det tegnet her: ((!))
Da skjønte jeg at det måtte være noe feil med tinga jeg hadde gjort, så jeg tok ut sikringen.
Kablene som er på bilen er fra gammel eier. Alt av lyd ser ut til å funke når jeg satt dem på, men batteriet brukes opp.

Etter jeg tok ut sikringen så hjalp d ikke i det hele tatt, det fortsetter å tømme batteriet. Jeg lurer på hva det kan være?
 #286234  av lexusmann
 
Hvor stor er forsterkern?Kan jo være at batteriet er for lite i forhold til forsterkeren...Kjøp et batteri med høy start spenning, f. eks. Sønnak Maxima eller Yellow/Redtop.
Også for ordens skyld, celicaen din har ikke abs bremser, mener jeg bestemt...feel free to arrest me hvis jeg tar feil... :wink:
 #286262  av KK-ma70
 
nnt skrev:Bil: Celica ST1802 90 mod
Nettopp fått satt inn en forsterker+basskasse+høytalere. Samme dagen så går batteriet ut... Først trodde jeg det var batteriet som var såpass gammelt, så jeg bytta den ut med en ny en.. Litt senere skjer det samme igjen.
På dashbordet står det at oljen er for lite, assa oljelampa, ABS signalet og det tegnet her: ((!))
Da skjønte jeg at det måtte være noe feil med tinga jeg hadde gjort, så jeg tok ut sikringen.
Kablene som er på bilen er fra gammel eier. Alt av lyd ser ut til å funke når jeg satt dem på, men batteriet brukes opp.

Etter jeg tok ut sikringen så hjalp d ikke i det hele tatt, det fortsetter å tømme batteriet. Jeg lurer på hva det kan være?
Hvis problemet fortsetter så riv ut alle ettermonterte kabler fra forrige eier og legg opp på nytt. Folk klarer å gjøre så utrolig mye rart når de legger opp kabler :mrgreen: Mye fort fort løsninger ute å går :roll:
 #286266  av nnt
 
Tror ikke batteriet er for lite i forhold til forsterkeren. Den forsterkeren er ikke så stor heller. Celicaen har ABS-bremser. 100 %, har kjørt hele vintern og tro meg, den har ABS.

Legg opp helt på nytt gidder jeg ikke :P
Men kan det være noe med jordingen at battieret dør ut? Har enda ikke sjekka om det er jording på den.. Men alt med lyd osv funker, det er bare batteriet som dør ut ellers ikke noe annet feil med det!
 #286331  av nnt
 
Litt usikker om det... Men når jeg har tatt av sikringen så vil det si at alt er slått av, eller det er ikke noe strøm som går til baken der... Kablene var på før jeg satt dem på også, og da skjedde det ikke noe i det heletatt.
Men det som er litt rart med min spiller er at den kan skru seg på uten at bilen er på, har det kanskje noe med det å gjøre?
 #286335  av mr2storbrua
 
nnt skrev:Bil: Celica ST1802 90 mod

På dashbordet står det at oljen er for lite, assa oljelampa, ABS signalet og det tegnet her: ((!))
Disse skal vel lyse når du slår på tenninga, men du starter bilen og de fortsetter å lyse? Eller har du "glemt" å starte?
 #286383  av nnt
 
Nei har ikke "glemt" å starte... Den er på når jeg kjører også, det er det som er rart.. Dette skjedde rett etter jeg koblet på anlegget...
Men samma det, skal få en kompis til å se på det i dag så finner jeg det ut! Når jeg har funnet det ut så skal jeg si ifra hva som var feilen!

Forresten takk for hjelpen!
 #286411  av nnt
 
Ok, ekke noe med anlegget likevel! Er noe med kablene.. Bassen ristet for alle kablene løse så nå trenger jeg el-skjemaet til bilen...!
Noen som vet hvor jeg tak i det eller som har det? Bil: Celica ST1802 2.0 GTi 1990 modell.

Takker på forhånd=)
 #287443  av ThorT18
 
En annen på forumet her hadde batteriproblemer, og da lyste ABSlampa.