TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • forsterker problemer!!!

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #292665  av WaxFraq
 
hallais folkens!
jeg har et "lite" problem med stereoanlegget i bilen. forsterkeren går i "protection" hvis jeg spiller høyt..hva er det som er problemet???

har en toyota mr2, der jeg har en kicker 350.4 forsterker med en stinger kondensator. dette forsyner pioneer TS-E176C frontsett og
pioneer TS-E1076 bak stolene. jeg har en sony mex-r1 spiller...
bak stolene har jeg en pioneer TS-W8102SPL, men dem er jo aktive, så jeg skjønner ikke hva problemet er...!

jeg har skifta dynamo å batteri..

hva er galt??? skal skifte alle kablene nå, får å se om det hjelper.... :(
 #292677  av WaxFraq
 
hallais!
må man ha 2 forskjellige jord punkt for forsterker og kondensator?
 #292836  av @lpher
 
WaxFraq skrev:hallais!
må man ha 2 forskjellige jord punkt for forsterker og kondensator?
Nope...definitivt ikke ;)
 #292837  av @lpher
 
WaxFraq skrev:hallais folkens!
jeg har et "lite" problem med stereoanlegget i bilen. forsterkeren går i "protection" hvis jeg spiller høyt..hva er det som er problemet???

har en toyota mr2, der jeg har en kicker 350.4 forsterker med en stinger kondensator. dette forsyner pioneer TS-E176C frontsett og
pioneer TS-E1076 bak stolene. jeg har en sony mex-r1 spiller...
bak stolene har jeg en pioneer TS-W8102SPL, men dem er jo aktive, så jeg skjønner ikke hva problemet er...!

jeg har skifta dynamo å batteri..

hva er galt??? skal skifte alle kablene nå, får å se om det hjelper.... :(
Vanskelig å si uten å se på anlegget ditt...men mine to hovedmisstenkte er....enten at du har for dårlig jording til forsterkeren...eller at du har en høyt.kabel som går til jord og/eller en småsprengt høytaler.

DÃ¥rlig jording:
Hvor er forsterkeren jorda?

Kortsluttning/sprengt høytaler
Dette tester man som regel enkelt selv ved å koble fra alle ledninger fra forsterkeren untatt pluss, minus og remote. Om forsterkeren fremdeles går i protect da, ligger feilen trolig i forsterkeren.
 #295043  av EvolutionTurbo
 
Jeg har et lignende problem, har skrudd i 3 dager nå, og prøvd alt..

Når jeg kobler inn phono kabelen så går forsterkeren i protection, har prøvd å bytte kabel og spiller, målt at strømmen er riktig, og koblet til uten høyttalere tilkoblet. har prøvd med 3 NYE forsterkere, så nå er det like før jeg river av meg håret :evil:

Noen som kan ha neoen ide om hva jeg kan prøve nå?
 #295074  av stn
 
mest sannsynlig så er det strømmen din som er problemet. Når du spiller høyt krever forsterkeren din strøm, og med den bilen du har så har du ikke store dynamoen. Så forsterkeren kutter før den vrenger subben din. Prøv å se på lysa dine når du spiller opp, rett før den kutter. se om de blinker, da har du alt for lite strøm..
 #295193  av EvolutionTurbo
 
@lpher skrev:Lukter kortsluttning i signalkablene....
Hei!
Om det var meg du skrev til, så har jeg prøvd med andre signalkabler også.. har prøvd å bytte alt. det som er så frustrende

Ps: spilleren og det originale frontsettet fungerer fint..
 #295256  av @lpher
 
stn skrev:Når du spiller høyt krever forsterkeren din strøm, og med den bilen du har så har du ikke store dynamoen.
Feilen ligger nok ikke her...
 #295258  av @lpher
 
EvolutionTurbo skrev:
@lpher skrev:Lukter kortsluttning i signalkablene....
Hei!
Om det var meg du skrev til, så har jeg prøvd med andre signalkabler også.. har prøvd å bytte alt. det som er så frustrende

Ps: spilleren og det originale frontsettet fungerer fint..
Denne her kunne jeg tenkt meg å se...
 #295466  av EvolutionTurbo
 
skal du på gatebil i helgen så kan du få se;)
@lpher skrev:
EvolutionTurbo skrev:
@lpher skrev:Lukter kortsluttning i signalkablene....
Hei!
Om det var meg du skrev til, så har jeg prøvd med andre signalkabler også.. har prøvd å bytte alt. det som er så frustrende

Ps: spilleren og det originale frontsettet fungerer fint..
Denne her kunne jeg tenkt meg å se...
 #297155  av ThorT18
 
Litt offtopic, men kan huske at nåla på voltmeteret i dash'n på bilen min vaia mye fram og tilbake når anlegget duret og gikk før, men etter at jeg fikk nytt batteri og fikset anlegget(wtf ei sikring var gåen, men den var hel) så holder den seg stabilt :p normalt?
 #299503  av chris
 
ThorT18 skrev:Litt offtopic, men kan huske at nåla på voltmeteret i dash'n på bilen min vaia mye fram og tilbake når anlegget duret og gikk før, men etter at jeg fikk nytt batteri og fikset anlegget(wtf ei sikring var gåen, men den var hel) så holder den seg stabilt :p normalt?
Kan godt være tilfelle det, antar det batteriet som ble byttet ut var defekt, og da klarer det ikke å forsyne med den strømmen som kreves.. ergo danser nåla på voltmeteret opp og ned.
 #318004  av WaxFraq
 
hmm...har enda ikke fått greis på dette...ikke at jeg har sett så veldig mye på det men.
forsterkeren min forsyner et frontsett og 2 små høytalere bak stolene. (subbene er aktiv..)
det skulle ikke trekke så veldig mye egentlig..

kan delefiltrene til frontsettet være defekt??

jeg får fortsatt ikke liv i kondensatoren..ikke antydning..kan det tenkes at det rett å slett ikke kreves?? har et par subber i ei kasse jeg kan slenge på får å kontrollere det da forsåvidt...

hvordan skal jeg lade opp den eventuellt? har gjort noen desperate forsøk med prøvelampe osv, men uten hell..!
 #318028  av KK-ma70
 
WaxFraq skrev:hmm...har enda ikke fått greis på dette...ikke at jeg har sett så veldig mye på det men.
forsterkeren min forsyner et frontsett og 2 små høytalere bak stolene. (subbene er aktiv..)
det skulle ikke trekke så veldig mye egentlig..

kan delefiltrene til frontsettet være defekt??

jeg får fortsatt ikke liv i kondensatoren..ikke antydning..kan det tenkes at det rett å slett ikke kreves?? har et par subber i ei kasse jeg kan slenge på får å kontrollere det da forsåvidt...

hvordan skal jeg lade opp den eventuellt? har gjort noen desperate forsøk med prøvelampe osv, men uten hell..!
Du får ta turen til trondheim så får vi se på saken :D