TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Størrelse høyttalere dør, corolla e10?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #312792  av @lpher
 
lexusmann skrev:Var innom Bilpleiesenteret i går etter jobb(de selger bilstereo, driver med bil pleie og skrur/rep av motorer i tillegg), holder til i Haugesund....en plass mellom 1000 og 1500 ville det komme på....syntes det var litt i overkant så sa jeg fikk tenke på det litt... :wink:

Ingen kompiser du kan få litt hjelp av da? Ei flaske med no godt i pleier å hjelpe "har jeg hørt" :mrgreen:
 #313084  av lexusmann
 
Nå har jeg og et søskenbarn av begynt i kveld....men må ha noen karosseriskruer, så vi fikk ikke gjort annet enn å skru opp dørsida og så fikk vi av ene høyttaleren...vi visste ikke helt riktig hvordan ting så ut bakom så det tok litt tid, kan du si... :lol:
men skal fortsette i morra forhåpentligvis....han skal begynne på fagprøva i morra men han trodde det skulle gå bra...de skruene som holdt nedre delen forsvant for oss så må vel få nye sånne men er vel ikke noe stort problem...henger i 2 klips og 2 skruer som egentlig ikke passer, hehe... :D
Han mente at jeg strengt tatt ikke trengte delefiltrene, men får se på det...
 #313245  av lexusmann
 
Skjønner fremdeles ikke helt hvordan delefilteret skal kobles...på den braketten står det jo en hurtigkobling som går til høyttaleren...må jeg klippe den og gå inn på WF?må jeg legge opp ny ledning fra cdspiller???er jo myye styr....at diskanten skal inn på TW, forstår jeg også...
er grønn på det der...men sikkert ikke så vanskelig som jeg nå tror... :lol:
 #313316  av @lpher
 
lexusmann skrev:Skjønner fremdeles ikke helt hvordan delefilteret skal kobles...på den braketten står det jo en hurtigkobling som går til høyttaleren...må jeg klippe den og gå inn på WF?må jeg legge opp ny ledning fra cdspiller???er jo myye styr....at diskanten skal inn på TW, forstår jeg også...
er grønn på det der...men sikkert ikke så vanskelig som jeg nå tror... :lol:
Tror du driver å lurer deg selv til å tro at det er vanskeligere enn det er nå ja ;) Du er nok heller ikke førstmann som gjør det da...

Som jeg skrev tidligere:
IN = innput fra cd-spiller/ekstern forsterker.
WF= ledning til mellomtone/bass
TW= ledning til diskant
 #315190  av lexusmann
 
Har dratt ut i tid, dette, men fikk høyttalerne inn her i går kveld...ble veldig bra lyd(skulle jo ikke så mye til heller da :lol: )men da vi skulle ha av dørtrekket på høyre side, knakk festet til staget til vindusheisen av døråpneren sånn at festet hang igjen...men tror det går bra, var på huggern i dag og fikk tak i en døråpner til 50 spenn!!! :D
Tok det fra en lik '97 rolla ginza, grønn på farge, som er KRAFTIG smelt i fronten...trist syn... :(
Har også tatt nakkestøtter fra samme bilen her tidligere...