TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Størrelse høyttalere dør, corolla e10?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #292784  av victorystone
 
Topic sier sitt, hvilken diameter passer, og hvor dype høyttalere har jeg plass til i døra? Og er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg tar av dørtrekka, så jeg ikke ødelegger noe? Har fått de sånn tålig løs, men virker som om de sitter fast bakerst på døra.. altså ytterst når man åpner døra.. håper noen kan hjelpe meg... noen som har tips til høyttalere i døra? som del i komponentsett da isåfall, til under 1000-lappen.
 #292835  av @lpher
 
Er 13cm i svære plastringer som sitter dær originalt. Så man får plass til både 13 og 17cm om man vil det. Man må uansett benytte en avstandsring...og da helst i mdf.

I klassen "frontsett under 1.000,-" så finnes det MYE rart! :D Så be carefull. Det beste jeg har i den prisklassen er disse:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Disse koster 1.195,- i butikk, men ligger til rett under tusenlappen på bilradiospes.no.
 #293936  av rune89
 
På min bil satt jeg RF Punch 17cm frontsett, måtte space de ut 1,5 cm å skjære høytalergrillen i dørtrekket vekk.
Jeg har en 5 dørs corolla, dær er det 2 skruer helt fremmerst, 1 skrue i begge håndtakene, å 2 klips med låsesplint som skyves inn i bakkant av dørtrekket. ellers er det klips inne i dørtrekket hele veien rundt, finn frem et flatt skruejern å en lommelykt å finn alle klipsene å lure de av :)

Hjalp det? eller tungvint forklart? :)
 #311159  av lexusmann
 
Mine fronthøyttalere synger på siste verset, dvs den ene er gåen...har et 6,5" frontsett liggende + spacere...må man virkelig skjære ut høyttalergrillen av dørtrekket??
og, jada, vet det er en gammel tråd... :wink:
skal være i min e10 '97 sedan...
 #311308  av lexusmann
 
Noen som vet??Vil jo se passe ræva ut... :?
 #311530  av @lpher
 
lexusmann skrev:Mine fronthøyttalere synger på siste verset, dvs den ene er gåen...har et 6,5" frontsett liggende + spacere...må man virkelig skjære ut høyttalergrillen av dørtrekket??
og, jada, vet det er en gammel tråd... :wink:
skal være i min e10 '97 sedan...

Tror du er gærn jeg! :D Helligbrøde! :mrgreen: Neida, skal gå fint å montere de innenfor den originale grillen ja ;)
 #311554  av lexusmann
 
Åh, nå ble jeg lettet, for rune89 har gjort det, bygger sikkert endel de RF'ene...de jeg har bygger bare litt over 6cm så håper det går bra... :wink:
 #311583  av @lpher
 
lexusmann skrev:Åh, nå ble jeg lettet, for rune89 har gjort det, bygger sikkert endel de RF'ene...de jeg har bygger bare litt over 6cm så håper det går bra... :wink:
Dont quote me on it...men 6cm burde gå fint på Corolla ja...
 #311584  av lexusmann
 
Er det plass til delefiltre da??måler 8*11 cm...får bare skru opp en dag å se...
 #311586  av @lpher
 
lexusmann skrev:Er det plass til delefiltre da??måler 8*11 cm...får bare skru opp en dag å se...
Husker ikke i farta..men de fleste delefilter-bokser lar seg demontere/minimalisere da ;)
 #312069  av lexusmann
 
Kom til å tenke på en ting...hvordan kobler man delefilteret egentlig??har lett litt her, men fant ikke...
 #312329  av @lpher
 
lexusmann skrev:Kom til å tenke på en ting...hvordan kobler man delefilteret egentlig??har lett litt her, men fant ikke...
Det står i bruksanvisninga...men det skulle være unødvendige å nevne at det ikke er spesielt MANNLY å kikke i den! :mrgreen: j/K

+/- innput
+/- til diskant
+/- til mellomtone/bass

Noen merker har også en mulighet til å dempe diskanten...som regel i 0db/3db/6db. Dette for at ikke diskanten skal overdøve all annen lyd fra høytalerne i biler hvor diskant og mellomtonebass er montert langt i fra hverandre.
 #312388  av lexusmann
 
Det står: -IN+ -WF+ -TW+ -3dB på de,så det må være noe sånt ja.... :wink:

Er litt usikker sånn generelt...føler det er skummelt å begynne, for har ikke all verdens peiling...å få av dørsida skal jeg få til, og tilpasse høyttalerne også muligens...det er koblinga jeg føler er vanskelig...litt problemer med å ta det som en utfordring da jeg ikke har montert sånne før...det vil si, har jo det i celican, men er mange år siden, pluss at jeg hadde en kamerat med meg...han hadde litt peil, og følte selv jeg bare var en hjelper...han er sjømann, og er mye borte, så tror det er litt vanskelig å spørre han igjen...

Har lurt litt på å få det gjort hos en sånn bilstereo forretning her i området, Bilpleisenteret, men tror det blir grisedyrt...
 #312674  av @lpher
 
lexusmann skrev: Det står: -IN+ -WF+ -TW+ -3dB på de,så det må være noe sånt ja.... :wink:
IN = innput fra cd-spiller/ekstern forsterker.
WF= mellomtone/bass
TW= diskant

DETTE klarer du ;)
lexusmann skrev: Er litt usikker sånn generelt...føler det er skummelt å begynne, for har ikke all verdens peiling...å få av dørsida skal jeg få til, og tilpasse høyttalerne også muligens...det er koblinga jeg føler er vanskelig...litt problemer med å ta det som en utfordring da jeg ikke har montert sånne før...det vil si, har jo det i celican, men er mange år siden, pluss at jeg hadde en kamerat med meg...han hadde litt peil, og følte selv jeg bare var en hjelper...han er sjømann, og er mye borte, så tror det er litt vanskelig å spørre han igjen...
Igjen...om du sier du klarer de andre utfordringene....så er koblinga MEGET fort gjort i forhold :)
lexusmann skrev: Har lurt litt på å få det gjort hos en sånn bilstereo forretning her i området, Bilpleisenteret, men tror det blir grisedyrt...
Det er jo en opsjon...vi bruyker ca. 1 time på coax frontsett, og 1,5 timer på komponent frontsett. Som til oss da blir 700,-/1.000,- Så blir det dyrere enn dette, så bestikker du en kompis til å hjelpe deg eller gjøre det for deg ;)
 #312711  av lexusmann
 
Var innom Bilpleiesenteret i går etter jobb(de selger bilstereo, driver med bil pleie og skrur/rep av motorer i tillegg), holder til i Haugesund....en plass mellom 1000 og 1500 ville det komme på....syntes det var litt i overkant så sa jeg fikk tenke på det litt... :wink: