TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Høytalere i MR2 MKII.

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #295178  av Zept
 
God kveld!

Vill bytte ut høytalerne mine i bilen, og lurer på hvor mange tommer de forskjellige høytalerne er orginalt, og eventuelt hvor store som passer?

Bilde
Hvor mange tommer er høytalerne i dørene og bak setene, samt diskantene, er de mulige og få byttet ut, eller er det bare å drite i? :)

Takker ;*

//Thomas
 #295191  av chris
 
Zept skrev:God kveld!

Vill bytte ut høytalerne mine i bilen, og lurer på hvor mange tommer de forskjellige høytalerne er orginalt, og eventuelt hvor store som passer?

Hvor mange tommer er høytalerne i dørene og bak setene, samt diskantene, er de mulige og få byttet ut, eller er det bare å drite i? :)

Takker ;*

//Thomas
Hei!

Dette er svart på ganske mange ganger her på forumet, og i ganske dyptgående former. Du finner mye informasjon rundt dette om du leter litt.
Men for å svare litt enkelt:

Høyttalerne i dørene er 5 1/4".. i noen får man plass til 6,5", andre ikke. I de man får inn 6,5" så krever det litt arbeid, men resultatet blir bra :)
Bak setene er det 4", men disse er ikke verdt å ha der. Legg heller pengene i skikkelig frontsett, og klipp ledningene til disse originale høyttalerne i sideveggen bak.
Diskantene er ikke noe problem å bytte ut.
Noen utgaver har en sub bak ene setet, og noen utgaver har to suber bak setene (samt de som ikke har noen). Disse er 6,5" i spesialbygde kasser. De er ikke noe særlig å bytte ut, med mindre du er passe nevedyktig og får til å lage en ny kasse som passer oppi de rommene der. En bedre løsning er en 10" eller 12" bass bak ene eller begge setene, og en forsterker, men da bør du også ha en forsterker til frontsettet :)

Og ts-ogn priser på bilstereo får du såklart om du sender meg en mail på christian@bilradiospes.no ;)