TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montering av forsterker [MR2]

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #298183  av Marcus
 
Tenkte å skru en forsterker fast i matten/veggen bak passasjersetet på MR2en. Har lagt merke til at matten er litt utenpå veggen, så den kan dyttes litt inn. Er det bare å skru ivei, eller burde jeg ta bort matten og fikse skruehull/noe å sette skruene i først? Hvordan får jeg bort matten isåfall?
 #298184  av hmsilset
 
vet ikke hvordan man tar bort matten jeg,men ville tatt bort den om den skal festest skikkelig ja.Har forsterker der selv som sikkert forrige eier har montert.Kanskje du finner ut hvordan han festet den om du søker på adhd sine innlegg,men kan ikke huske at det står noe om det..
 #298193  av Marcus
 
Hm, han skriver bare at han festet den på matten bak setet [*][/url]
Må prøve å finne ut hvordan jeg tar det av da, ser ut som en stor jobb :roll: Noen som vet noe mer?

Og den "kabelgaten" under dekslet på dørstokken. Går den inne i chassiet, eller mellom trekket og stolpen (inne i det "plastikkhuset")? Fant ingen kabler der, så enten er de skjult inne i chassiet, eller så har siste eier fjernet kablene..
 #298202  av ArildM
 
Usikker på hvordan det er med Mk2 men med min Mk1 så mener jeg at det er skrudd med noen store skurer rett inn i matten.
I utgangspunktet var det en liten trelist bakom fra forrige eier men den orka jeg ikke fikle med, og forsterkeren har hengt fint og fast i ett år nå uten problemer.

Ville ha prøvd meg litt frem, henger forsterkeren godt fast slik at du kan slite og dra litt i den uten at den beveger seg med vanlige skruer så funker det jo?

På min så ligger kablene i mellom stoffmatten og karosseriet langs med dørstokken, igjen mulig at Mk2 er annerledes.
 #298217  av hmsilset
 
Marcus skrev:Hm, han skriver bare at han festet den på matten bak setet [*][/url]
Må prøve å finne ut hvordan jeg tar det av da, ser ut som en stor jobb :roll: Noen som vet noe mer?

Og den "kabelgaten" under dekslet på dørstokken. Går den inne i chassiet, eller mellom trekket og stolpen (inne i det "plastikkhuset")? Fant ingen kabler der, så enten er de skjult inne i chassiet, eller så har siste eier fjernet kablene..
Forsterkeren henger kjempebra ihvertfall :D Kommer aldri i verden til å løsne.
 #298357  av Marcus
 
Satt den fast i veggen/matten med fire lange skruer jeg. Ser ut til at den sitter veldig bra, så da er det vel greit ;)
Den kabelgaten var hvor jeg trodde. Det var en hel del ledninger på førersiden, så det var vel bare at siste eier hadde fjernet alt på passasjersiden.
Takk folkens :wink: