TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anlegg i Lexus IS200 :) (Mye bilder)

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #306619  av galx
 
@lpher skrev:Foresten Angry...Rainbow? Whats that all about? :mrgreen:
Rainbow er et tysk kvalitetsmerkemerke (håndlaget) innenfor lyd , meget god byggekvalitet og utførelse. Kanskje ikke alt for kjent.
Har tidligere kjørt med Rainbow høytalere da jeg drev med stereobygging og dømming i lyd.
Kjørte bl.a. med 3 komposett frem og 2 kompo bak fra Rainbow's øverste hylle. Høytalerne spilte bra og meget rent. Når jeg sier at høtalerne spilte bra, var kanskje ikke så mye mer enn det..
Kjører i dag helt enkelt med Blaupunkt/Velosity høtalere i Lex'n, selvfølgelig til en brøkdel av prisen av det Rainbowhøytaleren jeg kjørte med kostet - men med et lydbilde som forbausende nok er mye bedre. Dvs, bedre og fyldigere lydbilde enn det Rainbow'ene klarte å levere. Jeg kjørte dog ikke Rainbow forsterker den tiden jeg kjørte med Rainbow, men Audison VRx6.420.2 (den er foresten til salgs nå 8) ). Mulig det ble helt feil i forhold til oppsettet mitt.

Spennede prosjekt du har Angrykid :D . Liker at du hiver deg i nedribbing av stoff og innventar og bygger det opp nettopp slik DU vil ha det. Blir artig å se sluttresultatet ditt, fikk desverre ikke opp noen bilder.. Hva heter du på facebook ?
Jeg har også en IS-versjon med orginal navigasjon. Kuult, men helt ubrukelig i Norge, så jeg har koblet den ut, og kommer til å fjerne den. Hadde først planer om å montere/tilpasse inn en uorginal navigasjon inn i rammeverket til det motordrevene vippesystemet som er på dasjbordet, men lot det heller være.
Som du sikkert har fått med deg inne på Lexusforumet gikk jeg heller til anskaffelse av en dobbel-din spiller med innebygd navi - problemet løst, hehe. LItt lat. :wink: . Lykke til videre :D
 #306895  av angrykid
 
Alle bildene ligger nå tilgjengelig på http://home.no.net/stuvedal/Resize om det er noen som ønsker å titte. :)
Kjente ikke helt at jeg orket å legge alt inn i posten her, ville tatt meg rimelig lang tid.. hehe :D
 #311219  av ugn
 
angrykid skrev:Da har jeg fått montet frontsett samt koblet av av ledninger på bilen.

Bilde
Skulle du ikke ha Rainbow frontsett? Dette er vel Hertz Mile?
Ikke at jeg skal klage så fælt, Mile er jo et ganske dyrt og bra frontsett etter det jeg har hørt :)
 #311275  av angrykid
 
Heisann.

Joda, jeg skulle ha ett rainbow frontsett, skulle ta ut det som sto i min gamle mr2, og flytte det over, men det var hull i membranringen eller hva det nå heter rundt der membranet er festet. Så da orket jeg ikke det, og bestilte heller ett hertz mlk165 fra installbay.no tror jeg det var. Fikk det høvelig billig, menneh.. Jeg elsker lyden i det, men har ikke fått helt kontroll på diskanten enda. Den er litt skarp, så lyttetretthet forekommer veldig ofte på normalt til høyt volum. Må få dempet den ned en smule snart. :)
 #311528  av @lpher
 
angrykid skrev:Heisann.

Joda, jeg skulle ha ett rainbow frontsett, skulle ta ut det som sto i min gamle mr2, og flytte det over, men det var hull i membranringen eller hva det nå heter rundt der membranet er festet. Så da orket jeg ikke det, og bestilte heller ett hertz mlk165 fra installbay.no tror jeg det var. Fikk det høvelig billig, menneh.. Jeg elsker lyden i det, men har ikke fått helt kontroll på diskanten enda. Den er litt skarp, så lyttetretthet forekommer veldig ofte på normalt til høyt volum. Må få dempet den ned en smule snart. :)

Du må handle utstyr fra "rett plassen" vettu...så slipper du å finne opp samme kruttet som vi allerede har testa ut ;) Spøk til side... En del Toyota/Lexus (faktisk spes. IS/GS/mk6/7 Celica) "liker" best høytalere med noenlunde nøytrale diskanter...rett og slett pga plasseringa av disse...gjør at man får diskantlyden "rett i øret", mens produsentene på sin side ofte konstruerer diskantene for å spille ekstra skarpt (helt i toppen) for å kompensere for kjip plassering av diskant (fks. innerst på dashbord, pekende inn mot frontruta som fks. i mk4 Supra)...noe som er mer vanlig.