TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Power Acoustik

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #303016  av Rømmling
 
driver å vurdere å kjøpe litt anlegg. så vurderer:
1stk POWER ACOUSTIK SL-3400D mono blokk
1stk Power acoustik MOFO 12"
1 power acoustik 5 farad kondensator
passer dette greit sammen, litt fersk hehe

http://www.poweracoustik.com/pa2006/man ... pa2008.pdf
 #303035  av angrykid
 
Joda, det funker det der. Men vet du hvorfor du bestiller en kondensator? Anbefaler heller å legge pengene i nytt batteri, samt at du oppgraderer ledningene i motorrom til noe grovere kaliber. Blokka trekker max 150ampere fra systemet ditt. En kondensator på 5 farad vil ikke hjelpe deg ett spøtt. :) Det er nå i allefall mine tanker om dette. Power Acoustik har kommet seg de siste årene mtp kvalitet, så tror nok ikke du sikter i helt feil retning, men det finnes dog mye annet som er minst like bra til omtrent samme prisen. :)
 #303051  av lexusmann
 
En kondensator er aldri feil i et anlegg, men denne er kanskje litt stor i forhold til anlegget...men som sagt, det gjør ikke så mye...
 #303070  av Rømmling
 
har bestilt meg 53mm2 tilførsels kabel til bilen og det sitter en maxxima 900 bateri der nå også. men mulig dette blir byttet ut etterhvert.

jeg vet at den kondensator bare stabeliserer spenningen så den tar av for toppene. så er fult klar over at den ikke vil drive noen ting som helst, men en 5 ell 10 farad vil jo ligge på spenningen så ikke front lys blinker i takt med bilen,

men du sier 150A blir noen grome sikringer her gitt hehe.

men skal man bygge anlegg må det være kraftig hehe :twisted: :twisted: :twisted:
 #303071  av Rømmling
 
lexusmann skrev:En kondensator er aldri feil i et anlegg, men denne er kanskje litt stor i forhold til anlegget...men som sagt, det gjør ikke så mye...
er jo ikke mulig en kondensator er for stor da, den vil være ekstremt overdimensjonert JA