TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Radio signal pÃ¥ Kenwood spiller

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #305010  av Amund
 
Kjøpte i sommer ein Kenwood DNX5220BT, fin spiller som passa godt i bilen.
Men radioen i den lever heilt sitt eiga liv! For eks, stiller inn på Radio1, og det greier den stort sett å holde, heilt til den finner ut at den skal skifte til ein frekvens med bedre styrke på signala. Då kan den plutselig skifte til P4, for å så gå over til P1, via P2. Er virkelig RDS radioen i denne spilleren så ræva som eg har fått inntrykk av??? Eller er eg skikkelig tjukk i hue, og har misforstått alt og stilt den inn feil?
Nokon andre som har den spilleren som kanskje har vert borti samme problem?
(Den nekter forresten og å ta i mot MP3 som er brent på ein dvd plate og)
 #305012  av Daniel HS
 
Kan ikke gi deg svar på alt her. Men angående den DVD-platen med Mp3 på, dersom dette er en CD-spiller og ikke en DVD-spiller tror jeg ikke du kan spille den med mindre det er en vanlig CD-R/CD-RW... Mener laseren i DVD-spillere og CD-spillere er ulike..

(Uten å ha sjekket opp i hva spiller du har)
 #305022  av mr2storbrua
 
Mp3 fra DVD-plate kalles vel giga-mp3? Stod ikke noe om at den kunne ta det, men vet ikke helt hva forskjellen er i forhold til vanlig mp3.

Når det gjelder det med radio, du har vel tilfeldgivis ikke på sånn søk der du automatisk setter på den kanalen som sender f.eks. nyheter? Er det PTY dette kalles tro?
 #305028  av lexusmann
 
Amund skrev:Kjøpte i sommer ein Kenwood DNX5220BT, fin spiller som passa godt i bilen.
Men radioen i den lever heilt sitt eiga liv! For eks, stiller inn på Radio1, og det greier den stort sett å holde, heilt til den finner ut at den skal skifte til ein frekvens med bedre styrke på signala. Då kan den plutselig skifte til P4, for å så gå over til P1, via P2. Er virkelig RDS radioen i denne spilleren så ræva som eg har fått inntrykk av??? Eller er eg skikkelig tjukk i hue, og har misforstått alt og stilt den inn feil?
Nokon andre som har den spilleren som kanskje har vert borti samme problem?
(Den nekter forresten og å ta i mot MP3 som er brent på ein dvd plate og)

Vet ikke nøyaktig, men vil tro det er noen innstillinger du må sjekke...har vært borti det sjøl....husker ikke hva jeg gjorde da... :roll:
 #305057  av @lpher
 
Om du har dårlig radiomottak så kan du få mye artige reaksjoner på spilleren bra pga av det. Kan også være at du har PTY-funksjonen aktivert...DET funker dårlig i norge :D
Spilleren tar mp3 på dvd...alle kenwoods multimedia spillere gjør det ;)
 #305102  av lexusmann
 
@lpher skrev:Om du har dårlig radiomottak så kan du få mye artige reaksjoner på spilleren bra pga av det. Kan også være at du har PTY-funksjonen aktivert...DET funker dårlig i norge :D
Spilleren tar mp3 på dvd...alle kenwoods multimedia spillere gjør det ;)

Det var den het, ja PTY..hvis denne er på, lever radioen sitt eget liv, som beskrevet over her... :lol:
 #305279  av Amund
 
@lpher skrev:Om du har dårlig radiomottak så kan du få mye artige reaksjoner på spilleren bra pga av det. Kan også være at du har PTY-funksjonen aktivert...DET funker dårlig i norge :D
Spilleren tar mp3 på dvd...alle kenwoods multimedia spillere gjør det ;)
Hmm, får sjekke om eg har PTY aktivert etter jobb i dag då...
Er det nokon spesiell måte å brenne mp3 på dvd? For dersom eg putter i ein dvd med mp3 på no, så henger den leeeenge, før den slår seg på og av heile tida...
Har ikkje oppgradert software'n då, siden eg ikkje har fått internett i nye leiligheten endå... (pga inkompetente telehor folk)
 #305362  av @lpher
 
Amund skrev: Hmm, får sjekke om eg har PTY aktivert etter jobb i dag då...
Er det nokon spesiell måte å brenne mp3 på dvd? For dersom eg putter i ein dvd med mp3 på no, så henger den leeeenge, før den slår seg på og av heile tida...
Har ikkje oppgradert software'n då, siden eg ikkje har fått internett i nye leiligheten endå... (pga inkompetente telehor folk)
Er bare å brenne som vanlig dvd-rom det...så skal det funke... Skal heller ikke være nødvendig å softwareoppgradere spilleren.

Menneh...om jeg forstår deg rett her nå...så resetter spilleren seg ei stund etter at du setter i en hjemmebrent mp3-dvd? Det eneste jeg kommer på ifarta er om spilleren finner noe som ligner på firmware på plata og blir forvirra :D
 #308127  av @lpher
 
mr2storbrua skrev:Er det kun mp3 du brenner ut på plata? Mulig den blir litt forvirra om du har litt forskjellige filformater?
Lite trolig...Kenwood er en av få merker som har spillere som takler at du "mixer" forskjellige filformater på en og samme plate...