TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forskjellig bass pÃ¥ radio

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #305880  av lexusmann
 
Har en 2 kanals forsterker + 12" subb JBL i kasse jeg kjøpte hos @lpher her for noen år siden...nå, plutselig kommer det MYE bass når jeg hører på lokalradioen(Radio 102), mens det er vanlig på alle de andre kanalene...noen som har en ide hva dette kan skyldes? er nesten som en durete lyd...
 #305896  av ArildM
 
Lokalradioen din er bassfreaker? :lol:
 #305897  av lexusmann
 
HAHA :D
Kan jo være det da....har ikke hørt i dag, må en tur å handle litt...men er litt merkelig...noen andre som har tips??
 #305938  av chris
 
lexusmann skrev:HAHA :D
Kan jo være det da....har ikke hørt i dag, må en tur å handle litt...men er litt merkelig...noen andre som har tips??
Det er flere radiostasjoner som kjører mer bass på sendingene enn andre. Radio1 Trondheim er helt håpløs å høre på til tider hvis man har stort anlegg (les: mye bass) i bilen.
 #305953  av @lpher
 
What he said.Det er en del radiostasjoner (ofte små lokale) som blir VEL ivrige med equalizeren på mixebordet!
 #306010  av lexusmann
 
Skrev en mail til de, får se hva de svarer...om de gjør det... :wink: er grusomt å høre på her nå i alle fall...
 #306048  av chris
 
lexusmann skrev:Skrev en mail til de, får se hva de svarer...om de gjør det... :wink: er grusomt å høre på her nå i alle fall...
Jeg sendte en forespørsel til Radio1 for noen år siden husker jeg.. lurte på om de kunne justere ned bassen i sendingene sine.. svaret jeg fikk var "nei."
 #306330  av lexusmann
 
De svarte at de skulle se på saken, og håpet det lyden skulle forsvinne, men de har ikke klart det enda.... :? er utrolig irriterende å høre på.... jeg skrur bort med en gang jeg hører det...
 #307171  av lexusmann
 
Har lurt på om det er sub'en som begynner å ta kvelden, men da burde vel lyden være der hele tiden, og på alle radiokanalene?neida, er KUN på lokalradioen....er merkelig dette her...
 #307190  av @lpher
 
lexusmann skrev:Har lurt på om det er sub'en som begynner å ta kvelden, men da burde vel lyden være der hele tiden, og på alle radiokanalene?neida, er KUN på lokalradioen....er merkelig dette her...
En deffekt sub kan "komme og gå" ...men det skal godt gjøres at den varierer i volum ja ;)
 #307198  av lexusmann
 
Altså, satte nå på radioen på anlegget i stua...på lokalradioen...og får samme duren der også...riktignok ikke så fremtredende, men den er der....så da er det vel ikke i bilen at det er no' gærnt...
Vet ikke hva jeg skal gjøre....siden jeg har mast nå 2 ganger( senest nå nettopp)...er i alle fall ingen her som kan hjelpe, så da er det "greit". :lol: