TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Pipelyd fra høyttalere

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #307078  av rc-halv
 
Heisann

Koblet nettopp på et par hattehyllehøyttalere på forsterkeren min som sitter i bagasjerommet sammen med basskassen. Har 6 kanaler på forsterkeren, to går til bassen. Når jeg koblet på høyttalerene så ble det en pipelyd i høyttalerene, kun når jeg slår på bilen og motoren starter. Da går også pipelyden i takt med motoren, altså når jeg gasser så blir pipingen høyere og mer intenst, og når jeg trår inn clutchen og girer så forsvinner den til jeg slipper clutchen. Har prøvd alle de 4 kanalene som er ledig, og er slik på alle. Så lurer på om noen her har vært borti samme problem, og eventuelt hvordan man løser dette? Veldig irriterende!
 #308184  av lexusmann
 
Et bra sted for gjording er på festet til beltet i/under baksetet...i alle fall min erfaring... :wink: men er kanskje noen bedre da...
 #308220  av @lpher
 
lexusmann skrev:Et bra sted for gjording er på festet til beltet i/under baksetet...i alle fall min erfaring... :wink: men er kanskje noen bedre da...
Setebelte festene er kurante ja...men husk at jordingskabelskoen skal "underst"...og ALL lakk må fjernes. Hverken lakk eller galvaniserte skruer fører strøm spesielt bra ;)
 #308284  av angrykid
 
Beste plassen å jorde en kabel er batteriet. :)