TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Klippelyd

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #307137  av Gt-4-Ever
 
Sliter med anlegget fortiden. Når det spilles av plater så kommer det en klippelyd (hakking i musikken). Forsterkeren har et lys som skal lyse hele tiden til vanlig, men nå blinker det hver gang hakkingen kommer. Har prøvd å byttet spiller, men det hjalp ikke. Strøm, signal (remote)og jord ser bra ut. Har også prøvd med 2 forskjellige signalkabler. Sikringene på forsterker er hel og fin. Protect lyser ikke. Noen som har en formening om hva det kan være?

Har vært inne på tanken om at fukt kan ha noe å si. Har tatt forsterkeren inn i hus.

Forsterker: Phoenix Gold Octane-R 8:04.

Funket optimalt helt til på sensommeren.

Takker for svar!
 #307331  av Gt-4-Ever
 
Ingen?
 #308120  av @lpher
 
Kontakt meg på MSN...så kan vi ta det dær :)
 #311613  av Gt-4-Ever
 
Fint om du kunne svart her, da msn ikke funker på jobb. Hjemme sitter jeg aldri på chat. Tipper litt på strømfeil, men da må nesten problemet ligge i forsterkeren selv om jeg egentlig har dårlig tro på det. (super forsterker). Kom med forslag og løsninger. :)
 #311635  av @lpher
 
Vanskelig å si...men forsterkeren din ser ut til å få VELDIG dårlig med strøm ihvertfall...og visse forsterkere kan i slike tilfeller gi den hakkingen i lyden du beskriver. Har du målt hva forsterkeren får av strøm da?
 #311661  av lexusmann
 
Kan vel være at batteriet ikke helt er glad i deg?... :wink:
 #311668  av Mr_Storbrua
 
Mulig der er en feil som fører til problemet.. Kan ofte skape problemer når der forekommer feil.. Jeg snakker av erfaring da jeg har hatt feil på diverse ting. Å det har det blitt problemer av. Men har somregel løst det så enkelt som at jeg har fjerna feilen :)
 #311746  av Gt-4-Ever
 
så det kan rett og slett være for lite strøm? Jording skal være bra, da den har blitt ordentlig plassert.
 #311755  av lexusmann
 
Må se på hvor mye forsterkeren trekker... :wink: Kan varmt anbefale Sønnak Maxxima 900, er et veldig bra tørrbatteri til bl. a. bilstereo... :wink:
Også god på kaldstart...http://www.batterinett.no/shopdisplaypr ... le+12+volt
Koster litt, men du har igjen for det... :D
 #312327  av @lpher
 
lexusmann skrev:Kan vel være at batteriet ikke helt er glad i deg?... :wink:
Kan det også være...men da vil han merke en STOR forbedring med motoren igang itilfellet (da kommer strømmen rett fra dynamo)
 #312328  av @lpher
 
lexusmann skrev:Må se på hvor mye forsterkeren trekker... :wink: Kan varmt anbefale Sønnak Maxxima 900, er et veldig bra tørrbatteri til bl. a. bilstereo... :wink:
Også god på kaldstart...http://www.batterinett.no/shopdisplaypr ... le+12+volt
Koster litt, men du har igjen for det... :D
Enig...ett godt gelebatteri er aldri feil....MEN...jeg har samtidig villet utrede om feilen kan ligge en annen plass...slik at du ikke knerter det ny innkjøpte batteriet ditt med det samme ;)