TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 12" i mr2 mk2

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #311397  av JK86
 
alt går nok. men hørtes litt stort ut for den kupeen. ville tro 8 er nok. og 10 er vel hvertfall nok
 #311439  av ArildM
 
Tror dette er en 12" i Mr2 Mk1. Skal gå an å få til, men det kommer jo an på hvor mye plass du har lyst å miste (litt kjipt å ikke kunne ha setet helt bakover pga subbene.
Har også sett Mr2 med 12" subb foran, med bassporter inn i kupe, det oppsettet jeg så hadde vist vunnet Db drag, så alt er mulig.
Vedlegg
Dan_Snary_4.gif
Dan_Snary_4.gif (239.54 kiB) Vist 3774 ganger
 #311441  av JK86
 
litt off topic(sorry) men funker det me tanke på "fin"lyd me basser foran og bare ett bassrør til kupe?
 #311454  av ArildM
 
Har ikke prøvd, men kan se for meg at det blir tilsvarende eller bedre enn å ha en subb i bagasjerom på en vanlig bil med evt bassport inn i bil?
 #311470  av JK86
 
jo a. sant sant. men må jo være litt vanskelig og få den bassporten på riktig sted
 #311521  av angrykid
 
Er ikke noe problem å få bassporten på riktig sted, ingenting er riktig sted i så måte, annet enn at du bør ha den nært gulvet. Største sjansen for å få den inn i kupe'en er i fotbrønnen til passasjeren..

Største utfordringen du står ovenfor ved å bygge bass framme, er beregning av volum for å bygge en bandpasskasse. Det er eneste løsningen du har der framme. :) Men utover det, så tror jeg ikke det skal være noen store hindringer. :)

Lykke til i allefall. Gleder meg til å se bilder av prosjektet. :D
 #311533  av @lpher
 
Chris kjørte med 2 stk 12" i lukka kasser en stund mener jeg å huske ihvertfall :)
 #311555  av KK-ma70
 
@lpher skrev:Chris kjørte med 2 stk 12" i lukka kasser en stund mener jeg å huske ihvertfall :)
Jupp. Og fortsatt god plass til fører og passasjer.

Tips: RF har subber som bygger lite i dybden som fortsatt gir god lyd..
 #311571  av Mr_Storbrua
 
Var det ikke noen som sa at du måtte ha portene ut i samme rom som subben? Men det gjelder vel kanskje bare med vanlig porta kasse, å ikke bandpasskasse..