TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DÃ¥rlig kontakt - mr2

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #311673  av FastN
 
Etter at jeg kjøpte bilen har det bare blitt dårligere og dårliger kontakt med orgenal anlegget i bilen.
Fører siden kutter etter bare litt kjøring, passasjer siden kutter en gang i blandt.

Lurer på hvordan dette bør fikses, legge opp nye ledninger som går direkte?
Hvordan bør det sjøtes?
Noen som har bilde av lednings nettet? veit jeg har sett det her på forumet et sted.
Hvor mye jobb er dette?

Har ikke så mye peil på dette!
 #311757  av lexusmann
 
Har heller ikke så svært mye peiling, men 1 ting vet jeg...du bør IKKE skjøte noen kabler...uansett type....du bør også sjekke jording, kabler for ev. brudd o.s.v.....
 #312161  av FastN
 
Bruddene var ikke helt der jeg trodde, men har nå funnet dem og det er ikke så rart ting ikke fungerer som det skal.

Lurer litt på hvordan jeg bør løse dette? bytte alle teiper med kabelsko?
rsz_2DSC00146.jpg
rsz_2DSC00146.jpg (52.34 kiB) Vist 2777 ganger
 #312167  av ErikG
 
Det første jeg ville gjort var å fjerne alle strømtjuver og lodde dem skikkelig. Strøtjuver skaper bare trøbbel!!
 #312181  av FastN
 
ErikG skrev:Det første jeg ville gjort var å fjerne alle strømtjuver og lodde dem skikkelig. Strøtjuver skaper bare trøbbel!!
Som sagt har jeg 0 peil på dette, så strømsjuver? de kontaktene? forklar litt mer.
 #312326  av @lpher
 
ErikG skrev: Strøtjuver skaper bare trøbbel!!
Amen to that! Det aller meste er bedre en strømtjuver. Inkludert kun å tvinne godt og tape! :D Men kabelsko/skjøt eller aller helst ren lodding med krympestrømpe er høvdingmetoden da ;)