TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Skifte høytalere i dørene

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #313892  av Athera
 
Jeg har tenkt å skifte ut høytalerene i dørene på bilen min. Det er en 95'mod Corolla E10. Jeg er ikke ute etter skikkelig dyre høytalere, men bare skifte ut de gamle siden de virker litt slitte og er temmelig gamle.

Det jeg lurte på, er hvordan jeg gjør det? Jeg fikk lirket av det stygge dekselet foran høytalerene, men da nådde jeg bare en skru. Resten såg ut til å vere gjemt inni døren. Så må jeg rive ut hele døren så og si? Og er det en jobb for en "nybegynner" ? Eller må jeg på et verksted for å få gjort dette?

Og på CD-Spilleren min står der 4 x 45W. Betyr det at høytalerene må vere maks 45 W?

Takker for svar !
 #313896  av lexusmann
 
Nope, på de 6,5 tommerne jeg skal ha inn står det 90w rms så tror ikke det.... :wink: hør me @lpher eller chris her på forumet om tilbud på høyttalere, de jobber på Bilradiospesialisten....bør vel løsne dørtrekket så mye som mulig, ja, for å komme til...er nokså trangt inni der...håper dette hjalp :D
 #313966  av @lpher
 
Lexusmann har jo svart på det meste allerede han :) Det er som han sier...du må av med hele dørtrekket ja. Når det gjelder oppgitt watt-effekt på spillere vs høytalere etc. er det mer eller mindre texas...dessverre. Det tryggeste er egentlig å få han/dem du kjøper høytalere av til å gå go for høytalerne opp i mot den spilleren du har. med andre ord du skal ha høytalere som er konstruert for å drives av en normalt bra spiller. Hvilken spiller er det du har foresten? :)