TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Guide til rensing av cd spiller?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #314462  av sleeper
 
Har planer om og prøve og rense cd spilleren i bilen iløpet av vinteren da den hakker veldig lett :x

Det er en gammel alpine cd spiller, men var topp modelen for en del år siden og derfor så er det faktisk VELDIG bra lyd i den (Når jeg har samelignet med spillere til 5-7k i dag så spiller den bedre) Og dermed så har jeg veldgi lyst til og beholde den..

Så er det noen som har en guide eller noen gode tips til hvordan ejg skal få den til og lese som den skal igjen?
 #314463  av lexusmann
 
Billigste er vel å kjøpe en rense cd og stappe i?? :lol: får man vel overalt...gjorde det før i alle fall... fant en guide her nå som var morsom...http://www.battlefield.no/forum/index.p ... ntry662188
enjoy! :D

her er noen rense cd/dvd plater...http://www.cableworld.no/diverse/skjerm ... d-rens.asp
 #314465  av sleeper
 
Har prøvd det, og det hjelper ikke noe.. :evil:
så regner med at det må åpnes for og fikse det..
 #314500  av sleeper
 
Er det ikke noen av dere som jobber på bilstereoexperten som kan hjelpe da? elelr noen andre som har peil?
 #314535  av chris
 
sleeper skrev:Er det ikke noen av dere som jobber på bilstereoexperten som kan hjelpe da? elelr noen andre som har peil?
Bilradiospesialisten takk, ikke bland inn bilstereoeksperten ;)

Og nei, om ikke rensecd virker, så kan vi nok ikke hjelpe deg. Spilleren må inn på service.. eller.. trolig mer lønnsomt om det ikke er snakk om noe garantigreier: kjøpe ny.
 #314536  av chris
 
lexusmann skrev:Billigste er vel å kjøpe en rense cd og stappe i?? :lol: får man vel overalt...gjorde det før i alle fall... fant en guide her nå som var morsom...http://www.battlefield.no/forum/index.p ... ntry662188
enjoy! :D

her er noen rense cd/dvd plater...http://www.cableworld.no/diverse/skjerm ... d-rens.asp
Vi har jo selvfølgelig også disse renseplatene ;)
 #314539  av Daniel HS
 
Er det på brente eller original CDer det hakker? Vet at en del lasere i diverse CD spillere sliter med å lese nye brente CDer, og i noen få tilfeller til og med noen original CDer.
 #314546  av sleeper
 
chris skrev:
sleeper skrev:Er det ikke noen av dere som jobber på bilstereoexperten som kan hjelpe da? elelr noen andre som har peil?
Bilradiospesialisten takk, ikke bland inn bilstereoeksperten ;)

Og nei, om ikke rensecd virker, så kan vi nok ikke hjelpe deg. Spilleren må inn på service.. eller.. trolig mer lønnsomt om det ikke er snakk om noe garantigreier: kjøpe ny.

Hm.. det var som pokker da? må da vel være en eller annen måte og få det til og funke på? en laser blir vel ikke slitt ut?

Er ikke noen garanti sak da det er en gammel spiller.. men som sagt så funker alt annet på den MEGET bra :D
Så du mener det ikke går og åpne den og rense den for hånd? ( f.eks med q tips og acetone?)
 #314547  av sleeper
 
Daniel HS skrev:Er det på brente eller original CDer det hakker? Vet at en del lasere i diverse CD spillere sliter med å lese nye brente CDer, og i noen få tilfeller til og med noen original CDer.

er samme hva det er for cd`r.. men helt nye orginale cd`r hakker det ikke på.. men skal ikke mye til før det begynner.. er også merkbart mer hakking når spilleren er kald eller det er fuktig vær ute..
 #314583  av @lpher
 
sleeper skrev:

Hm.. det var som pokker da? må da vel være en eller annen måte og få det til og funke på? en laser blir vel ikke slitt ut?

Nope, det er sele cd-mekanismen som "får det" når spillerne blir gamle...

Hva heter Alpine spillern da?
 #314601  av sleeper
 
@lpher skrev:
sleeper skrev:

Hm.. det var som pokker da? må da vel være en eller annen måte og få det til og funke på? en laser blir vel ikke slitt ut?

Nope, det er sele cd-mekanismen som "får det" når spillerne blir gamle...

Hva heter Alpine spillern da?
hehe.. er faktisk ikke en alpine spiller engang.. var meg som skreiv feil :oops:


Det er en: clarion noen bokstaver-960RZ ( er uten noen form for forsterker i spilleren.) må bare nedom verksted og sjekke hva den heter hvis det trengs?)

Problemet er foresten helt klart størst når jeg kommer litt ut på cd`n.. de første 5-6 sangene pleier of funke bra.
Den har vært sånn i noen år nå... men dete r jo selfølgelig irriterende når det er sånn, så hadde håpet det var noe jeg kunne gjort med det nå som bilen står inne for vinteren.
 #314645  av chris
 
@lpher skrev:
sleeper skrev:

Hm.. det var som pokker da? må da vel være en eller annen måte og få det til og funke på? en laser blir vel ikke slitt ut?

Nope, det er sele cd-mekanismen som "får det" når spillerne blir gamle...

Hva heter Alpine spillern da?
Kan kanskje være fukt i laserhodet? Siden den fungerer dårligere når det er kaldt og/eller fuktig?
 #314654  av @lpher
 
sleeper skrev:
hehe.. er faktisk ikke en alpine spiller engang.. var meg som skreiv feil :oops:


Det er en: clarion noen bokstaver-960RZ ( er uten noen form for forsterker i spilleren.) må bare nedom verksted og sjekke hva den heter hvis det trengs?)

Problemet er foresten helt klart størst når jeg kommer litt ut på cd`n.. de første 5-6 sangene pleier of funke bra.
Den har vært sånn i noen år nå... men dete r jo selfølgelig irriterende når det er sånn, så hadde håpet det var noe jeg kunne gjort med det nå som bilen står inne for vinteren.
Denne spillere er minimum 8-10 år nå...så jeg ville ikke hatt så alt for høye håp om å få den til å fungere uten store utlegg dessverre ;) Forventa levealder på en cd/radio i dag ligger på rundt 5-7 år...på det meste/beste!
 #314655  av sleeper
 
@lpher skrev:
sleeper skrev:
hehe.. er faktisk ikke en alpine spiller engang.. var meg som skreiv feil :oops:


Det er en: clarion noen bokstaver-960RZ ( er uten noen form for forsterker i spilleren.) må bare nedom verksted og sjekke hva den heter hvis det trengs?)

Problemet er foresten helt klart størst når jeg kommer litt ut på cd`n.. de første 5-6 sangene pleier of funke bra.
Den har vært sånn i noen år nå... men dete r jo selfølgelig irriterende når det er sånn, så hadde håpet det var noe jeg kunne gjort med det nå som bilen står inne for vinteren.
Denne spillere er minimum 8-10 år nå...så jeg ville ikke hatt så alt for høye håp om å få den til å fungere uten store utlegg dessverre ;) Forventa levealder på en cd/radio i dag ligger på rundt 5-7 år...på det meste/beste!

Jepp, er som sagt en gammel spiller.. men hadde håpet jeg kunne få dette til.. men får vel bare åpne den opp og se hvoran det ser ut inni der? kansje det er mulig og få resket bedre opp en en cd greier og gjøre.. :D
 #314674  av lasse
 
De rense cdene har aldri funka bra for meg heller, men har hatt både en dvd spiller og en playstation 2 som har funka bedre etter en rens av laseren med q tips og vodka faktisk :lol:
PS2'en hadde tilogmed problemer med å lese et helt nytt spill før jeg rensa laseren...