TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Størrelse høytalere i dører pÃ¥ Avensis t25

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #318914  av Kristian
 
Kunne også tenkt meg å byttet ut høytalerene i avensisen. Men er ikke ute etter noen storjobb , må man bytte høytalerkabelen som er der fra før? Overlever et normalt øre uten å bytte ut orginalkabelen??
 #318917  av lexusmann
 
Bytta nettopp mine i rollan...6,5" frontsett..går fint det :wink: Måtte ha avstandsring da, så gikk akkurat :D
Ble veldig bra lyd, da det var et komponentsett med diskanter og delefilter...du bruker de eksisterende ledningene, ja...måtte selv høre med @lpher om dette... :lol:
Er litt plunder, men blir veldig bra resultat som du fint kan gjøre selv
 #318919  av ErikG
 
Har 2 komponentsett jeg hadde planer om å sette i Celicaen, men siden den er solgt og blir levert til helgen så setter jeg de i neste bil. Er 17cm høytalere så må vel kansje modde litt.
 #319281  av ErikG
 
Hva annbefaler dere? Har to komponentsett. Bør jeg koble de med delefilteret som følger med dem, eller bør jeg bare montere inn høytalerne og diskantene på de orginale kablene?
 #319296  av @lpher
 
ErikG skrev:Hva annbefaler dere? Har to komponentsett. Bør jeg koble de med delefilteret som følger med dem, eller bør jeg bare montere inn høytalerne og diskantene på de orginale kablene?
Man skal ALLTID benytte nedfølgende delfilter...no excuse for ikke å gjøre det! ;)
 #320308  av Kristian
 
Er det plass til delefilteret i døren eller hvordan gjør man det? Er ikke ute etter å ha det synlig. Passer diskanten rett i det orginale diskanthuset? Bør vel nesten ha forsterker vist man skal sette i nye høytalere forann å bak? Hvordan er det med gjennomføring av strømkabelen ? Finnest det ledige hull for den?
 #320348  av @lpher
 
Kristian skrev: Er det plass til delefilteret i døren eller hvordan gjør man det?
Yepp..delefilteret er enkelste å plassere i døra...på INNSIDEN av fuktsperra needless to say ;)
Kristian skrev:
Er ikke ute etter å ha det synlig.
Enig...
Kristian skrev:
Passer diskanten rett i det orginale diskanthuset?
Yepp
Kristian skrev:
Bør vel nesten ha forsterker vist man skal sette i nye høytalere forann å bak?
Kommer helt ann på hvor hissige høytalere du skal ha og/eller hvor kresen du er på lyden din det ;)
Kristian skrev:
Hvordan er det med gjennomføring av strømkabelen ? Finnest det ledige hull for den?
Varierer mye...spesielt avhengig av hvor mye ekstraustyr det er på bilen din i forhold til hva som var tilgjengelig på full-ustyrte modeller ;)