TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bygge lyd i cab??

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #318973  av Bergen.
 
Noen som har bygget lyd inni en cabrio før?? noen som har bilder?? eller tips?? Har en 93mod celica cab med lite lyd :(
 #319183  av chris
 
Bergen. skrev:Noen som har bygget lyd inni en cabrio før?? noen som har bilder?? eller tips?? Har en 93mod celica cab med lite lyd :(
Hva er det du tenker på da? bass? eller bare mer lyd i form av høyttalere?
Vi har nettopp satt i gang et større prosjekt med lyd i BMW 330 cab, men dette vil nok ta noen uker før vi er ferdige med.
 #320044  av chris
 
Bergen. skrev:vil ha bass men vil også ha litt bagasjerom igjenn
Må nok bruke prøve-og-feile metoden når det gjelder kassebygging i cab.. det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er riktig i disse bilene. Skal du spare plass bør du nok se på 10" og bygge lukket kasse.
 #320093  av Bergen.
 
Får ta å prøve litt når sommeren kommer :-) litt kaldt å stå ute nå :-(. takker og bukker for tips.
 #320162  av TrustNo1
 
Jeg bygde anlegg for en bmw cab for rundt 10 år siden. Husker ikke akkurat detaljene, men husker at jeg bygde noen midbass kabinetter i sparkepanelet og var svært fornøyd med det. Det er er stor fare for at noe av lyden ikke kommer frem i en cab, spesiellt midbass området. Så dersom du har plass i dører/sparkepanel å lage noen midbass i kasser så mener jeg dette er å anbefale.
 #320342  av chris
 
TrustNo1 skrev:Jeg bygde anlegg for en bmw cab for rundt 10 år siden. Husker ikke akkurat detaljene, men husker at jeg bygde noen midbass kabinetter i sparkepanelet og var svært fornøyd med det. Det er er stor fare for at noe av lyden ikke kommer frem i en cab, spesiellt midbass området. Så dersom du har plass i dører/sparkepanel å lage noen midbass i kasser så mener jeg dette er å anbefale.

Joda. Problemet er bass, altså subwoofer. Det er nok den største utfordringen når det gjelder lyd i cab. Håpløst å få bassen til å komme frem i kupèen, og hvis man får den frem forsvinner den som oftest når man legger ned taket (som jo er en del av greia med cab, tross alt :P)