TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøpe headunit fra ebay? (usa)

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #319292  av @lpher
 
Hadde den enda værdt verdt de 7.000,- den blir kostende fra usa så ;) Dette i tillegg til at usa-spillere ikke spiller av vanlige sone2 dvd'er, eller tar inn radio ordentlig her i norge.

Skal du først ha spiller i grombilen, kan du heller kjøpe noe som står i stil med bilen :mrgreen:
 #320617  av wingsof66
 
Denne skal være mulig å programmere om til Europeisk standard.
Forskjellen på spillere Europa/Usa er/var sonene på dvd'er, men nå tror jeg stort sett alle bilspillere kommer ferdigprogramert i sone 0.
Så er det radiofrekvensene, som har et mye større hopp på de Amerikanske spillerne. Mens vi her i Norge har 100.00, 100.05, 100.10 osv, så har de Amerikanske spillerne
frekvensene 100.10, 100,30, 100.50 osv.. Feks en radiokanal som sender på 102.00 vil være vanskelig å få inn da man har bare 101.9 og 102.1 å velge i.
Dog tror jeg at spillere som Alpine, Pioneer, Clarion, Blaupunkt etc har alle frekvenser inntakt og uansett skal det bare noen få tastetrykk til, for å åpne for alle.

Men jeg ville sett om jeg fant en som var mye rimeligere.
 #320647  av sindrejl
 
dritten kommer den dagen man faktisk får feil på spilleren.. noe jeg fikk erfare.. kunne bli en dyr affære å reparere noe slikt siden ingen vil ta det på garanti i dette landet :(
 #320684  av wingsof66
 
sindrejl skrev:dritten kommer den dagen man faktisk får feil på spilleren.. noe jeg fikk erfare.. kunne bli en dyr affære å reparere noe slikt siden ingen vil ta det på garanti i dette landet :(
Der er jeg enig. Nå har jeg bare kjøpt billige anlegg derifra og de har virket så lenge jeg har hatt kjøretøyene.
Men man må så klart ta i betraktning ulempen ved å måtte betale for frakt til og fra pluss den ekstra tiden det tar, dersom ingen påtar seg reparasjonen her.
Så må man veie ulempene og riskene opp mot hvor mye billigere man får anlegget for.
 #320687  av avaasdf
 
vel, fikk en billig fra finn.

MEN ang ebay. kjøpte meg et canon hd videokamra derfra, funker supert og har faktisk world wide service! godt under halv pris, og i usa er det vanlig at de "super sizeer" orderen din. Fikk med masse gratis, kamrabag, filter, linser, trefot og masse drit :)
 #320754  av wingsof66
 
avaasdf skrev:vel, fikk en billig fra finn.

MEN ang ebay. kjøpte meg et canon hd videokamra derfra, funker supert og har faktisk world wide service! godt under halv pris, og i usa er det vanlig at de "super sizeer" orderen din. Fikk med masse gratis, kamrabag, filter, linser, trefot og masse drit :)

Har selv kjøpt et Speilreflekskamera fra Canon på ebay. Ga, for ca 3 år siden 5000 kr. Pris her i Norge lå da på 11000. kunne også bruke batteriet om hverandre med et videokamera fra Canon jeg hadde kjøpt 1 år tidligere i Norge.
Funker som en drøm enda.
 #320770  av @lpher
 
wingsof66 skrev: Denne skal være mulig å programmere om til Europeisk standard.
Nope...
wingsof66 skrev: Forskjellen på spillere Europa/Usa er/var sonene på dvd'er, men nå tror jeg stort sett alle bilspillere kommer ferdigprogramert i sone 0.
Nope, kun billlig-ræl merkene som er sone 0.
wingsof66 skrev: Så er det radiofrekvensene, som har et mye større hopp på de Amerikanske spillerne. Mens vi her i Norge har 100.00, 100.05, 100.10 osv, så har de Amerikanske spillerne
frekvensene 100.10, 100,30, 100.50 osv.. Feks en radiokanal som sender på 102.00 vil være vanskelig å få inn da man har bare 101.9 og 102.1 å velge i.
Dog tror jeg at spillere som Alpine, Pioneer, Clarion, Blaupunkt etc har alle frekvenser inntakt og uansett skal det bare noen få tastetrykk til, for å åpne for alle.
Ikke alle av disse har det ;)
wingsof66 skrev: Men jeg ville sett om jeg fant en som var mye rimeligere.
Fks ;)
 #321058  av mr2pondus
 
Slenger meg advarselbølgen her jeg og. Hadde en totalt ubrukelig Rockford spiller for noen år siden.
Denne var det kliss umulig å få noe P4 ut av.Finn.no er plassen for noen greie dealer.Eller QXL?
 #321923  av Gt4WRC
 
mr2pondus skrev:Slenger meg advarselbølgen her jeg og. Hadde en totalt ubrukelig Rockford spiller for noen år siden.
Denne var det kliss umulig å få noe P4 ut av.Finn.no er plassen for noen greie dealer.Eller QXL?
Har hatt Rockford spiller jeg også.. ALDRI mer. De har peiling på elementer og forsterkere, men ikke spillere.

Kelkoo.no er jo et sted du kan sammenlikne pris på div varer da
 #321943  av chris
 
Gt4WRC skrev:
mr2pondus skrev:Slenger meg advarselbølgen her jeg og. Hadde en totalt ubrukelig Rockford spiller for noen år siden.
Denne var det kliss umulig å få noe P4 ut av.Finn.no er plassen for noen greie dealer.Eller QXL?
Har hatt Rockford spiller jeg også.. ALDRI mer. De har peiling på elementer og forsterkere, men ikke spillere.

Kelkoo.no er jo et sted du kan sammenlikne pris på div varer da
Rockford laget heller ikke spillerne. De kjøpte inn og klistret merket sitt på de. Kvaliteten var jevnt over ræva, og det var også derfor de kuttet det ut. Men det var èn modell jeg husker var veldig bra.. men kommer ikke på modellnummeret. :)
 #322032  av mr2pondus
 
chris skrev:
Gt4WRC skrev:
mr2pondus skrev:Slenger meg advarselbølgen her jeg og. Hadde en totalt ubrukelig Rockford spiller for noen år siden.
Denne var det kliss umulig å få noe P4 ut av.Finn.no er plassen for noen greie dealer.Eller QXL?
Har hatt Rockford spiller jeg også.. ALDRI mer. De har peiling på elementer og forsterkere, men ikke spillere.

Kelkoo.no er jo et sted du kan sammenlikne pris på div varer da
Rockford laget heller ikke spillerne. De kjøpte inn og klistret merket sitt på de. Kvaliteten var jevnt over ræva, og det var også derfor de kuttet det ut. Men det var èn modell jeg husker var veldig bra.. men kommer ikke på modellnummeret. :)
Det stemmer. De første modellene ble laget i Mexico.
Senere satte de ut anbud,etter noen usle spesifikasjoner,og fikk spillerene sine fra Hyundai!!!
Det var en slik jeg hadde ei stund.Den hadde riktignok en signalstyrke ut til forsterkeren,som slo alt i 1999.
Den kødda på det meste. Lånte i reprasjonstiden en RF 8310 spiller. Den var faktisk ok.
Bytta dog til Pioneer,og har ikke hatt annet siden
 #322038  av chris
 
mr2pondus skrev: Det stemmer. De første modellene ble laget i Mexico.
Senere satte de ut anbud,etter noen usle spesifikasjoner,og fikk spillerene sine fra Hyundai!!!
Det var en slik jeg hadde ei stund.Den hadde riktignok en signalstyrke ut til forsterkeren,som slo alt i 1999.
Den kødda på det meste. Lånte i reprasjonstiden en RF 8310 spiller. Den var faktisk ok.
Bytta dog til Pioneer,og har ikke hatt annet siden
De hadde faktisk 8 volts linjeutganger på en eller to modeller. Selv i dag er det de aller færreste som har det. Eneste jeg har sett i det siste er en av Fujitsu Ten sine Eclipse modeller (som jeg selv har i ene bilen nå). Ellers er det 5 volt som gjelder, selv på de dyre spillerne.