TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glassfiberkasse?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #321852  av ErikG
 
Noen som har peil på hvor tjukke jeg må lage veggene når jeg bygger basskasse i glassfiber? Har lagt inn avstivere.
 #321873  av TrustNo1
 
ErikG skrev:Noen som har peil på hvor tjukke jeg må lage veggene når jeg bygger basskasse i glassfiber? Har lagt inn avstivere.
FInnes ikke noe fasitsvar på dette siden det kommer veldig ann på hvordan avstiverne er plassert og formen på kassa. Mer bøyer,kriker og kroker gir ei stivere kasse, mens store rette flater gir en mer fleksibel konstruksjon

Tror kassene mine er rundt 1cm tjukk, men det varierer fra vegg til vegg. Når jeg støpte de så slo jeg med noe hardt på veggene så hører man ganske godt om de er stive nok. Det skal være null fjæring når du presser og slår på en vegg.

Er du i tvil så legg heller ett lag for mye enn ett for lite. En fleksibel kasse blir helt ubrukelig.
 #321877  av chris
 
Anbefales generelt ikke å bygge basskasser i glassfiber, men om man ikke har noe valg ("umulig" utforming, dårlig plass etc) så blir det som TrustNo1 sier. De må være så tykke at det ikke er noe flexing i det hele tatt.
 #322072  av inzane2012
 
avaasdf skrev:hva med karbon?
tror nok at karbon ikke er ett alternativ for den dødelige til å støype subkasser i :) hehe, kanskje litt vel dyrt, pluss glassfiber er nok bra nok om man vet hvordan mann gjør det...
 #322073  av chris
 
avaasdf skrev:hva med karbon?
Har aldri hørt om noen som har gjort det. Vet ikke hvordan det hadde blitt med resonnans f.eks. ? Ser for meg at det blir for tynt? Og som inzane2012 sier her, det er nok ikke for den vanlig dødelige uansett hvor bra det måtte vært :P
 #322199  av loft
 
hadde vært utrolig kult å "kledd" kassa med karbon da, aldri sett det før.
 #322386  av inzane2012
 
loft skrev:hadde vært utrolig kult å "kledd" kassa med karbon da, aldri sett det før.
sikkert en bedre metode det, men tror det fortsatt vil bli alt for dyrt egentlig, med mindre det er snakk om showbil med litt sponsing :)