TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvordan enkelt rippe shoutcast radio og video fra youtube

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #323147  av TrustNo1
 
Nå skal jeg ikke promotere noen piratvirksomhet, men det er mer enn nok av lovlig materiale og bruke dette på.

For ett par uker siden fikk jeg meg denne nye morsomme spilleren KD-AVX22 (takk til @lpher for kjapp forsendelse :) )

Denne kan spille av ganske mange forskjellige formater, inkludert divx,dvd etc. Den har også en usb inngang som gjør kopiering veldig kjapt og enkelt.

Jeg er ganske aktiv bruker av nettradio, så tenkte jeg skulle finne ett ok enkelt program til å legge lydfilene på usbsticken min så jeg kan høre på dette i bilen.
Etter endel søking og testing fant jeg Streamripper. Ett meget enkelt å bruke program som også klarer å lage nye spor og navngi etterhvert som sangene kommer.

Så tenkte jeg at jeg også måtte ha litt forskjellig gøy i fra youtube på spilleren siden den kunne spille video. Til dette så synnes jeg vdownloader var genial
Her kan man bare lime inn en link til en youtube video og laste den ned og konvertere den til ønsket videoformat i en operasjon. Veldig genialt.
Til min spiller så synnes jeg det beste var å konvertere til AVI formatet, men da må man inn i options-settings og velge "xvid" som default avi codec, ellers fikk iallefall min spiller problemer med å lese formatet.
 #323162  av TrustNo1
 
ArildM skrev:fungerer også å skrive kick fremfor youtube i nettadressen.


=
http://www.kickyoutube.com/watch/?v=fXSovfzyx28

Velg format og trykk go, så kan du laste den ned når alt er klart :)
Jepp, har sett det er litt forskjellige online løsninger for dette også, men har inntrykk av at de somregel ikke er så kjappe, og er endel mer ustabile enn om man har ett lokalt software for dette.
 #323316  av chris
 
Om man bruker Mozilla Firefox kan man installere et enkelt lite tilleggsprogram som gir deg tilgang til å laste ned videoer fra youtube. Veldig enkelt, stabilt, og man får muligheten til å velge mellom HQ, HD og vanlig.
 #323350  av inzane2012
 
chris skrev:Om man bruker Mozilla Firefox kan man installere et enkelt lite tilleggsprogram som gir deg tilgang til å laste ned videoer fra youtube. Veldig enkelt, stabilt, og man får muligheten til å velge mellom HQ, HD og vanlig.
trenger ikke bruke mozilla for å gjøre det, dama lasta ned ett eget program der du og kunne laste ned youtube filmene :)
 #323370  av ArildM
 
Vdownloader kanskje? :mrgreen:
Til dette så synnes jeg vdownloader var genial
Her kan man bare lime inn en link til en youtube video og laste den ned og konvertere den til ønsket videoformat i en operasjon.
 #323413  av lexusmann
 
ArildM skrev:fungerer også å skrive kick fremfor youtube i nettadressen.


=
http://www.kickyoutube.com/watch/?v=fXSovfzyx28

Velg format og trykk go, så kan du laste den ned når alt er klart :)

knallbra video det der... :wink:
 #323779  av chris
 
inzane2012 skrev:
chris skrev:Om man bruker Mozilla Firefox kan man installere et enkelt lite tilleggsprogram som gir deg tilgang til å laste ned videoer fra youtube. Veldig enkelt, stabilt, og man får muligheten til å velge mellom HQ, HD og vanlig.
trenger ikke bruke mozilla for å gjøre det, dama lasta ned ett eget program der du og kunne laste ned youtube filmene :)
Derfor jeg sa "om man bruker.. " ;)