TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Spm til Chris hos Bilradiospesialisten

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #354195  av chris
 
TrustNo1 skrev:Chris:

Kunne du gitt meg pris på frontsett? Har for øyeblikket Dynaudio system 340 (3-way). Men jeg har en følelse av at det ikke klarer å benytte å benytte potensialet til RF Power 8004 forsterkeren min.

Funderer litt på å sette inn 2 stk 2-way frontsett istedet (6") men misstenker at det blir litt dyrere enn hva det er verdt.

Hva vil to frontsett koste om jeg er hovedsakelig ute etter lydtrykk, men fortsatt beholde en grei kvalitet på lyden?

Forøvrig så driver jeg å bytter nye dørsider i glassfiber, så elementene kommer til å stå i trykkammer.
Hvis de skal spille grisehøyt, og matche T8004.. så er det egentlig bare ett sett som gjelder: JBL GTI - da primært GTI 608 (4.495,- veil) .. GTI660 blir så sabla dyre (14.490,- veil) :P
JBL GTI høyttalere er helt utrolige, og gir en formidabel kraft i både midbass og diskant. Send meg gjerne en mail om du ønsker pris på slike sett: christian@bilradiospes.no

Ja, de spiller rent, og faktisk helt grei lydkvalitet. De er ikke best mtp hifi, men de er best mtp lydvolum :P
 #354197  av chris
 
ArildM skrev:http://cgi.ebay.com/PYLE-AM-FM-MPX-MP3- ... 5191be2c2f

Kan dere skaffe en sånn, eller noe annen relativt rimelig shaft style spiller som vil passe i Corollaen min?
Kan nok skaffe.. vi skaffer jo Pyle, men jeg ser ikke helt poenget for å være ærlig :P Kun 2 høyttalerutganger, og støtter ikke euro rds radio. Blir en sabla dyr SD-kort leser da ;)

Noen grunn til at den skal se sånn ut? Vil det ikke være bedre med en clean headunit av skikkelig kvalitet?
Såkalte shaft style spillere er det et utrolig lite marked for i Norge, og derfor blir så og si alt slikt bestillingsvare. Jeg kan se hva jeg kan få tak i da. Kanskje man får tak i noe som funker på europeisk radio også? :)
 #354202  av chris
 
inzane2012 skrev:huff nå vart det vanskelig å svare deg chris, hehe

men vertfall, heller egentlig mest mot MM settet, er jo ikke snakk om den heeelt store prisforskjellen, og har ikke glemt TS prisen heller ;) men må jo forhøre seg med dere før jeg gjør noe så dere ikke føler dere oversett :D hehe

ang subben er det nok fortsatt rockford'en jeg har, og den kommer jeg nok sikkert aldri til å bytte, den spiller MER enn godt nok for mitt bruk og den er såppas allsidig at jeg kan guffe alt fra hefig speed metal til allverdens techno/trace, country og den henger like godt med på alt ;)

så mener du at jeg likså godt kan hive inni forsterkeren til dama og koble frontsettet til den og få bedre lyd? eller kommer subben til å lide når den ikke får all guffa, er vel en 200w den jeg har nå og den leverer jo kun til subben...

PS: han på ICE i førde er SKIKKELIG focal entusiast om du ikke har skjønt det, har vist "holdt med" di siden han begynte med bilstereo i 18pil-og-bue :)
Spørs litt hvilken 2-kanals forsterker du har. Jeg husker ikke slikt vet du :P Jeg tror nok kanskje 4-kanaleren gir mindre effekt.. så sub'en blir jo skadelidende da. Til gjengjeld vil høyttalerne spille vesentlig bedre. Men jeg tror kanskje jeg ville beholdt 2-kanaleren hvis du er fornøyd med den.. og heller kjøpe en billig 2-kanals forsterker i tillegg på et senere tidspunkt - til høyttalerne altså.

Ja, han er Focal entusiast, ingen tvil om det. Er flott å ha entusiaster. Jeg har nok en noe over gjennomsnittet entusiasme for Polk Audio selv, med et større Polk Audio høyttalersystem i stua.. så jeg og han blir sikkert aldri enig om hva som spiller best. :mrgreen:
Men vi har altså testet Focal og Polk opp i mot hverandre i butikken, både med og uten forsterker :)
 #354206  av ArildM
 
Lånte et bilde av et (stygt) KE20 interiør, som du ser er det shaft style Radio originalt.
Bilde
Vil gjerne ha noe moderne med enten SDkort eller usb inngang i front.

Så trenger jeg utgang til to høyttalere foran, samt linjeutgang til forsterker som skal drive noen 6x9" i hattehylle. Kan evt gå over til 8" høyttalere for å få mer trykk etter hvert.

Har ikke lyst å sage i stykker et pent 40års gammelt interiør for å få plass til en moderne radio, vil beholde original stil :)
Radio hører jeg ikke på :roll:
 #354244  av TrustNo1
 
chris skrev:
TrustNo1 skrev:Chris:

Kunne du gitt meg pris på frontsett? Har for øyeblikket Dynaudio system 340 (3-way). Men jeg har en følelse av at det ikke klarer å benytte å benytte potensialet til RF Power 8004 forsterkeren min.

Funderer litt på å sette inn 2 stk 2-way frontsett istedet (6") men misstenker at det blir litt dyrere enn hva det er verdt.

Hva vil to frontsett koste om jeg er hovedsakelig ute etter lydtrykk, men fortsatt beholde en grei kvalitet på lyden?

Forøvrig så driver jeg å bytter nye dørsider i glassfiber, så elementene kommer til å stå i trykkammer.
Hvis de skal spille grisehøyt, og matche T8004.. så er det egentlig bare ett sett som gjelder: JBL GTI - da primært GTI 608 (4.495,- veil) .. GTI660 blir så sabla dyre (14.490,- veil) :P
JBL GTI høyttalere er helt utrolige, og gir en formidabel kraft i både midbass og diskant. Send meg gjerne en mail om du ønsker pris på slike sett: christian@bilradiospes.no

Ja, de spiller rent, og faktisk helt grei lydkvalitet. De er ikke best mtp hifi, men de er best mtp lydvolum :P
Ok, takker.
Jeg skal tenke litt på det, men tviler egentlig litt på at det blir å kjøpe nytt. Litt dumt med tanke på at det frontsettet jeg allerede har er ett frontsett til rundt 6 lapper. Samt at jeg går med litt tanker om å bygge meg en sikkelig hjemmekino, tror egentlig kronene gjør seg bedre der inne :)
 #354427  av inzane2012
 
chris skrev:Spørs litt hvilken 2-kanals forsterker du har. Jeg husker ikke slikt vet du :P Jeg tror nok kanskje 4-kanaleren gir mindre effekt.. så sub'en blir jo skadelidende da. Til gjengjeld vil høyttalerne spille vesentlig bedre. Men jeg tror kanskje jeg ville beholdt 2-kanaleren hvis du er fornøyd med den.. og heller kjøpe en billig 2-kanals forsterker i tillegg på et senere tidspunkt - til høyttalerne altså
jeg har akkurat samma forsterken bare som 2kanals, S2.400.2 eller S4.400.2 husker ikke helt hva som stod på den, bare at hennes er fire kanals og min er 2 :)
men var egentlig det jeg tenkte, for husket at når Alf la sammen pakka så mente han at om jeg skulle ha en 4kanals som var god nok til å drive både frontset og sub så måtte jeg ut med en del mer penger, og at spilleren var god nok til å drive frontsettet og få grei nok lyd til mitt bruk :)

men hvor mye må jeg ut med for en grein 4 kanaler da? han på Ice hadde en Focal forsterker, shocker :shock: :shock: , som han mente ville funke bra etter å ha hørt på lyden i bilen, til rundt 2500... samt at den forsterker var ganske liten i fysisk størrelse men som leverte bra med trøkk...

tror det var Focal Solid 4 4x80W... men når jeg ser på den, så virker den egentlig alt for liten, siden jeg har nå tror jeg var på 200w... skjønner meg ikke så mye disse watt regnestykkene når det kommer til stereo ;)
 #354949  av chris
 
TrustNo1 skrev:
chris skrev:
TrustNo1 skrev:Chris:

Kunne du gitt meg pris på frontsett? Har for øyeblikket Dynaudio system 340 (3-way). Men jeg har en følelse av at det ikke klarer å benytte å benytte potensialet til RF Power 8004 forsterkeren min.

Funderer litt på å sette inn 2 stk 2-way frontsett istedet (6") men misstenker at det blir litt dyrere enn hva det er verdt.

Hva vil to frontsett koste om jeg er hovedsakelig ute etter lydtrykk, men fortsatt beholde en grei kvalitet på lyden?

Forøvrig så driver jeg å bytter nye dørsider i glassfiber, så elementene kommer til å stå i trykkammer.
Hvis de skal spille grisehøyt, og matche T8004.. så er det egentlig bare ett sett som gjelder: JBL GTI - da primært GTI 608 (4.495,- veil) .. GTI660 blir så sabla dyre (14.490,- veil) :P
JBL GTI høyttalere er helt utrolige, og gir en formidabel kraft i både midbass og diskant. Send meg gjerne en mail om du ønsker pris på slike sett: christian@bilradiospes.no

Ja, de spiller rent, og faktisk helt grei lydkvalitet. De er ikke best mtp hifi, men de er best mtp lydvolum :P
Ok, takker.
Jeg skal tenke litt på det, men tviler egentlig litt på at det blir å kjøpe nytt. Litt dumt med tanke på at det frontsettet jeg allerede har er ett frontsett til rundt 6 lapper. Samt at jeg går med litt tanker om å bygge meg en sikkelig hjemmekino, tror egentlig kronene gjør seg bedre der inne :)
Polk Audio hjemmekino? :P :D
 #354951  av chris
 
inzane2012 skrev:
chris skrev:Spørs litt hvilken 2-kanals forsterker du har. Jeg husker ikke slikt vet du :P Jeg tror nok kanskje 4-kanaleren gir mindre effekt.. så sub'en blir jo skadelidende da. Til gjengjeld vil høyttalerne spille vesentlig bedre. Men jeg tror kanskje jeg ville beholdt 2-kanaleren hvis du er fornøyd med den.. og heller kjøpe en billig 2-kanals forsterker i tillegg på et senere tidspunkt - til høyttalerne altså
jeg har akkurat samma forsterken bare som 2kanals, S2.400.2 eller S4.400.2 husker ikke helt hva som stod på den, bare at hennes er fire kanals og min er 2 :)
men var egentlig det jeg tenkte, for husket at når Alf la sammen pakka så mente han at om jeg skulle ha en 4kanals som var god nok til å drive både frontset og sub så måtte jeg ut med en del mer penger, og at spilleren var god nok til å drive frontsettet og få grei nok lyd til mitt bruk :)

men hvor mye må jeg ut med for en grein 4 kanaler da? han på Ice hadde en Focal forsterker, shocker :shock: :shock: , som han mente ville funke bra etter å ha hørt på lyden i bilen, til rundt 2500... samt at den forsterker var ganske liten i fysisk størrelse men som leverte bra med trøkk...

tror det var Focal Solid 4 4x80W... men når jeg ser på den, så virker den egentlig alt for liten, siden jeg har nå tror jeg var på 200w... skjønner meg ikke så mye disse watt regnestykkene når det kommer til stereo ;)
Hehe. Nei, det er ikke så lett.. og heller ikke når det viser seg at mange produsenter (spesielt billigmerker) "måler" watt på en helt annen måte enn de store mer seriøse produsentene.

Om du skal ha en saftig fire kanaler som ikke koster skjorta, kan du få en god pris på denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Ellers har vi brukbare firekanalere til lavere pris også.. fra ca 1300,- og oppover, men da blir det så klart ikke så mye effekt.
Focal forsterkerne har jeg veldig lite erfaring med, så de skal jeg ikke uttale meg om :)
 #355176  av inzane2012
 
hmmm, den forsterkern der såg jo ikke så halvgalen ut nei ;) ja, men da tror jeg har fått vite det jeg var ute etter denna gangen ;) så får vi se hva jeg havner på til sommeren ;)
 #388560  av inzane2012
 
Du chris, har du noe erfaring med bytte av takantenne? Lyst å få bytta ut radio antenna på Aurisen med ei litt mindre ei, og tenker da spesiellt på denne typen her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 evt noe i samme stilen.

Er dette noe som normalt er en lett jobb? eller blir det mye plundring med omkobling av kabler osv osv...

Såg inne på ett engelsk forum der en hadde funne lignendes antenne som han bare satte oppå foten til den orginale antenna, noen som har peiling på hvor jeg kanskje kan få tak i en sånn??
 #389025  av chris
 
inzane2012 skrev:Du chris, har du noe erfaring med bytte av takantenne? Lyst å få bytta ut radio antenna på Aurisen med ei litt mindre ei, og tenker da spesiellt på denne typen her http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 evt noe i samme stilen.

Er dette noe som normalt er en lett jobb? eller blir det mye plundring med omkobling av kabler osv osv...

Såg inne på ett engelsk forum der en hadde funne lignendes antenne som han bare satte oppå foten til den orginale antenna, noen som har peiling på hvor jeg kanskje kan få tak i en sånn??
Synd å si det, men en slik shark antenne gir skikkelig bedritent mottak - i hvert fall utenfor sentrum av byene :P
Å bytte takantenne er normalt en ganske grei jobb. Vi beregner ca en time arbeid på slikt, om man ikke har gjort det før bør man sikkert beregne opptil en time ekstra. Må i mange tilfeller påregne skjøting av kabler, men dette er jo ganske greit. Hvem har vel ikke skjøtet en coax kabel hjemme i stua :)
Er det antennepisk man kan skru av på Auris? I så fall kunne du kanskje byttet ut pisken med en slik liten sak som dette http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... &katid=497 ?
 #389982  av Pedrosa
 
Hei chris skal ha meg annlegg i bilen nå og da skal jeg ha! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
og spørsmålet da er, hvor kraftig forsterker trenger jeg da? og helst ikke så dyr, så da fant jeg den her, men får ikke watt enheten til og stemme, sikkert fordi jeg ikke har peiling på det her xD http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 36&id=&vn=

HÃ¥per du kan hjelpe meg litt! :P
 #390492  av chris
 
Pedrosa skrev:Hei chris skal ha meg annlegg i bilen nå og da skal jeg ha! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
og spørsmålet da er, hvor kraftig forsterker trenger jeg da? og helst ikke så dyr, så da fant jeg den her, men får ikke watt enheten til og stemme, sikkert fordi jeg ikke har peiling på det her xD http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... 36&id=&vn=

HÃ¥per du kan hjelpe meg litt! :P
Hei!

Beklager sent svar. Den forsterkeren der blir nok alt for svak til å drive den bassen. Minimum blir mer noe sånt som dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Husk at du får ts-ogn priser ;)
 #390504  av Pedrosa
 
takk for svar :) Er veldig keen på og bestille det her snart ja :P, men må jeg bestille noen kabler og ledninger også? eller følger alt du trenger med? hakke så mye peiling på akuratt sånne ting :P
Og hva blir TS-Ogn prisene? :P
 #390547  av chris
 
Pedrosa skrev:takk for svar :) Er veldig keen på og bestille det her snart ja :P, men må jeg bestille noen kabler og ledninger også? eller følger alt du trenger med? hakke så mye peiling på akuratt sånne ting :P
Og hva blir TS-Ogn prisene? :P
Send meg en mail på christian@bilradiospes.no ,nevn hva slags utstyr du evt kunne tenkt deg, så skal du få priser :D Kabler og koblingsutstyr kommer i tillegg.